quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:02 schreef Neluhz het volgende:Ik denk nog steeds, er is waarschijnlijk is aan gedaan omdat het binnen de normen valt..
Nog een kleine toevoeging; Asverzet is het verschil tussen de voorwielen in de lengterichting, dus bij jou staat het ene wiel verder naar achter dan het andere. staat er een waarde bij, mm bijvoorbeeld? dan staat het ene wiel dus 7,5mm verder naar achter, wat scheef trekken wel zou verklaren inderdaad.
Dat betwijfel ik. Als de sporing en de wielvlucht goed staan heeft het asverzet geen invloed op scheeftrekken. Veel Franse auto's die torsievering hebben (op de achterwielen), hebben af-fabriek al een behoorlijk asverzet, en dan heb ik het niet over een paar mm.
Onverklaarbaar scheeftrekken en een asverzet dat buiten de tolerantie kan duiden op een slecht gerepareerde (forse) schade. Maar ik wil TS niet onnodig bang maken: ik weet niet wat de juiste tolerantie is voor een Avensis, en hou in je achterhoofd dat de KwikFit-apen geen idee hebben wát ze controleren en afstellen. Ze volgen enkel de aanwijzingen van het apparaat.