abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2007 @ 16:13:24 #1
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55247420
Wij denken er al een tijdje over om een Dwerg Pinscher aan te schaffen.
Deze beslissing gaat niet over 1 dag ijs natuurlijk. We hebben wel overwogen dit ras uitgezocht omdat het op alle fronten zou klikken.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er hier ook eigenaren of bekenden van de Dwerg Pinscher zijn om ervaringen te delen.
Lijkt me leuk om uit eerste hand wat meer te horen over deze hond in plaats van alleen van de fokkers.

Wat meer info:

Dwerg Pinscher: Ras specificaties
Land van origine: Duitsland
Grootte: 10 inches to 12.5 inches.
Vacht: Is glad, kort en glimmend. Kan chocoladebruin zijn met roestrood, reerood, of zwart met rode aftekening.
Karakter: Dwergpinschers zijn oplettend, dapper, dartel en levendig.
Temperament: Deze honden schieten goed op met kinderen op voorwaarde dat ze niet door hen worden gepest. Sommige kunnen agressief zijn naar andere honden en vreemdelingen toe, maar dit gedrag komt niet vaak voor als ze goed hebben leren omgaan met hun omgeving.
Onderhoud: De vacht is gemakkelijk te verzorgen. Ze moet op regelmatige tijdstippen worden geborsteld en gekamd.
Training: De training moet consequent zijn. De Dwerg Pinscher is leergierig en volgt bevelen vrij snel op.
Activiteit: Hoewel hij een matige behoefte heeft aan beweging, moet de Dwerg Pinscher regelmatig de gelegenheid krijgen om rond te rennen en te spelen.
pi_55247641
Mooi beest, weer eens wat anders dan de standaard schoothondjes en beftekkels.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55248540
Mijn ouders hebben er al meerdere gehad, heel lieve hondjes, hoewel sommige teveel energie over hebben.
Dit uitte zich bij ons in een hondje dat door de kamer vloog zo ongeveer, over de rugleuningen van de banken.

Zijn inderdaad heel leergierig, kunt ze van alles leren.
Die wij hebben gehad waren alle bruin van kleur maar dat maakt voor het hondje niets uit.

Zijn een soort miniatuur dobermans
Alleen wordt bij dobermans vaak aan een agresief karakter gedacht en dat hebben deze helemaal niet.
Nee, geen kloon.
Heb alleen wachtwoord niet meer van oude account :(
Ik haat computer generated wachtwoorden
pi_55249088
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:52 schreef Narz het volgende:
Alleen wordt bij dobermans vaak aan een agresief karakter gedacht en dat hebben deze helemaal niet.
Nou, een tijdje terug hapte er nog zo'n dwerg-pinsher naar me. Misschien vinden mensen het niet zo erg omdat ze klein en 'schattig' zijn, maar ze hebben wel degelijk aanleg tot agressie.
  donderdag 13 december 2007 @ 17:24:30 #5
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55249450
Miniatuur Dobermans bestaan officieel niet, ook zijn deze honden qua karakter heel erg anders en niet te vergelijken met Dwerg Pinschers.

Dat ze zo energiek zijn vind ik echt geweldig, lekker met ze naar het bos en het strand en naar trainingen!

Alle honden hebben de aanleg om te happen, heb hier ook veel over gelezen en het schijnt wel mee te vallen bij deze dwergen maar ik zeg nooit nooit!
Natuurlijk zoveel mogelijk proberen om goed gedrag aan te leren.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:02:54 #6
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62731672
Sorry dat ik dit topic kick, maar ik ben dus eigenlijk zelf aan het rondkijken voor een pup! Op dit moment ben ik een beetje aan het rondkijken en een dwerg pincher leek me echt een leuk beest. Nu is mijn vraag alleen of dit ras makkelijk op te voeden is en of hij ook met kinderen overweg kan (jaartje of 3/4)?

En hoe zit het met de aandacht die dit beestje nodig heeft? Lange wandelingen of genoeg aan een blokje om?

En heeft TS uiteindelijk besloten voor deze hond te gaan? Zo ja: bevalt het?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nantes op 27-10-2008 21:08:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')