abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55459770
Dat lijkt mij juist het grote voordeel van dit systeem. Al dat geveter vind ik altijd maar kut. Enfin, naar 3 jaar gehuurd en geveterd te hebben toen zelf maar boots gekocht. DC's in dat geval. Mét BOA systeem. Was opzich wel prima,maar had vreselijke last van me hak bij die schoenen. Dus afgelopen jaar heb ik ze omgeruild voor een paar Vans. Ook met BOA, en die gingen kapot. Nu voor dit jaar ga ik weer veteren met 32 Lashed's

Ik ben erg benieuwd hoe die bevallen. Het zijn veel minder stijve schoenen, dus hoop dat ik me board niet zo nu en dan kwijtraak. ach, zal wel niet gebeuren
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 22 december 2007 @ 11:46:07 #182
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55460103
jeps de 162 was wel het meest allround, ik had ook de 167 kunnen nemen maar dat leek me toch te groot. Ik heb de missions genomen omdat die toch al een stuk steviger en comfortabeler waren dan de customs.

De boots van salomon paste mijn voet het beste in, eerst 2 burtons geprobeerd maar dat was net niet. En eigelijk moet ik nog maar zien hoe die salomons zitten na een week boarden
Het vetersysteem is erg handig, het kan niet kapot want de veters zijn een soort visdraad. Enige wat je hoeft te doen zijn de veters aantrekken en in plaats van ze door een oogje te halen klem je ze gelijk bij het oogje vast zeg maar. Dus gaan ze inderdaad niet meer los en blijft de schoen strak.

Totale prijs was 730 euro's. Iets meer dan wat ik in gedachte heb maar desondanks ben ik er wel blij mee dat ik dit gekocht heb en moet ik nu dus maar vaak gaan boarden om het eruit te halen
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:18:32 #183
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55464087
Ik ben erg blij met mijn Burton Rulers met dat systeem zonder veters, maar met van die draden die je aantrekt.
Met veters krijg ik altijd met moeite de onderste regionen strak, maar met dit systeem is het gewoon een kwestie van aan een koort met hendel trekken en achter haakje hangen en alles zit vast.

Voordeel is ook dat het zo los zit.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_55466073
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:44 schreef GenesiZ het volgende:
Thanks Flippe voor de uitleg. Ik hoorde dat het 15min rijden was naar de lift, dus dat zal kaprun wel zijn inderdaad.
Er rijden (zoals denk ik overal in Oorstenrijk) gewoon Skibussen waar je met je Skipas gebruik van kan maken. Deze bussen zijn echter overvol op de tijden dat iedereen vertrekt. Dus ga of heel vroeg, voor de drukte, of laat (wat natuurlijk weer zonde is). De beste optie is om zelf met de Auto te gaan. Volop parkeerplek en pendelbussen van de parkeerplek naar de liften bij Kaprun.
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_55468326
Grote kans dat we de auto zullen pakken inderdaad. Is altijd makkelijk als je naar huis wilt, dan hoef je niet meer te wachten
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_55470850
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:54 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik heb ook Salomon boots gepast en ook deze sluiting geprobeerd.
Je hoeft dan niet meer te veteren, maar trekt je veters tussen die sluiting en je veters kunnen niet meer terug. Dus vast is vast. Bij veters gaan ze altijd weer wat losser zitten en bij zit systeem niet.
Ik heb zelf ook Burton Moto's met speedlacing dus ik ken het wel

Maar ik was bang dat hij zo'n systeem op zijn schoenen had waarbij je aan zo'n knop moet draaien om de veters aan te trekken. Dat is namelijk echt een ***systeem Blijft niet goed vast zitten en gaat heel snel kapot.
Age of fruity enlightenment!
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:25:53 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55473116
Het was prima toeven in Tignes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 23 december 2007 @ 13:54:19 #188
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55488904
Ik vind het altijd zo'n nadeel om met de auto van en naar de pistes te gaan aangezien je 's ochtends meestal aan de binnenkant van de auto moet gaan krabben door al het vocht dat van je board en schoenen afkomt.
  zondag 23 december 2007 @ 14:42:37 #189
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55490421
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:07 schreef Flippe het volgende:

[..]

Er rijden (zoals denk ik overal in Oorstenrijk) gewoon Skibussen waar je met je Skipas gebruik van kan maken. Deze bussen zijn echter overvol op de tijden dat iedereen vertrekt. Dus ga of heel vroeg, voor de drukte, of laat (wat natuurlijk weer zonde is). De beste optie is om zelf met de Auto te gaan. Volop parkeerplek en pendelbussen van de parkeerplek naar de liften bij Kaprun.
De eerste twee bussen in Kaprun in het hoogseizoen zijn vrijwel 'leeg'.
Ik heb er vorig jaar in ieder geval nooit naast iemand gezeten.

Doorgaans kom ik buiten het hoofdseizoen in Kaprun, dan is het sowieso rustig.

Aan de binnenkant van de auto moeten krabben heb ik overigens nog nooit meegemaakt. Ook niet toen ik nog wel in bejaarde autootjes reed.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 23 december 2007 @ 18:05:34 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55495172
Ik heb trouwens in Tignes nog een dikke poederrun gedaan, toen kwamen we bij een leuk restaurantje uit. Rnej kent het misschien wel!

pi_55501721
Weet iemand een store in NL waar ze Burton broeken in 'tall' verkopen?
  maandag 24 december 2007 @ 23:35:15 #192
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55524425
Is dat iets speciaals qua maat?
Lijkt mij dat elke store die Burton verkoopt dat wel moet hebben? Ik zou anders een grote zaak kiezen zoals Duijvestein of de skihut in Scheveningen. Heb je het meeste kans.. Hier kan je complete aanbod zien van Duijvestein: http://www.duijvestein-wintersport.nl/22-Burton_Snowboardbroek.html?brand_id=39&category_id=61
pi_55525041
Er zijn niet zo veel modellen van (kon er maar 1 op de Burton site vinden) Had een Nike ACG broek gepast (krijg ik 50% korting op) in XL, die zat qua breedte wel goed maar qua lengte precies pas. Zoek dus een langere broek die qua breedte wel hetzelfde is, iemand raadde me Burton's Tall broeken aan, vandaar.
pi_55529539
Net een bataleon goliath 161W + burton P1 gekocht
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
  dinsdag 25 december 2007 @ 14:55:18 #195
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55533781
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:35 schreef unioz het volgende:
Waar blijven de foto's!
  dinsdag 25 december 2007 @ 15:11:59 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55534026
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:35 schreef unioz het volgende:
Oh ja. Ik heb mijn strap-ervaringen nog niet teruggekoppeld.

Ik heb in Tignes dus voor het eerst sinds jaren een hele week op straps gereden. Op Burton P1 SpeedZones (2007/2008). Het bevalt me prima. Met name het Speedzone-aspect vond ik erg fijn. Ze blijven mijn nummer 1 bindingen, maar niet omdat het verschil met de oude flowtjes zo groot is. Die Flowtjes zijn gewoon aan het aftakelen en blijven netjes een tweede setje. Als ik als buitenkansje ook een stel nieuwe flows op de kop kan tikken doe ik dat. Maar..... niets mis met die P1's. Hele comfortabele en fijne bindingen. Stijver heb ik met mijn gewicht een binding echt niet nodig.
  dinsdag 25 december 2007 @ 15:16:52 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55534093

Plaatje van hoe ik lekker onhandig aan het schroeven ben met mijn binding. Dat vind ik overigens ook een flauwe streek van Burton. De eigen plates voor in de binding zijn netjes voorzien van een beschermlaagje. Zodat het perfect past en schroeven goed vast zitten. De plates voor andere boards dan Burton hebben die beschermlaag niet. Gevolg --> Daarbij trillen de schroeven los.

effect:
- Burton Malolo --> Geen gezeik
- Santa Cruz Park --> Twee keer voorste voet naar binnen gedraaid doordat je de binding los reed.
  dinsdag 25 december 2007 @ 15:53:24 #198
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55534560
Ik heb even gekeken op mijn Burton Triads en ik zie helemaal geen verschil tussen de verschilllende plates.
Hoe kan je dat verschil zien?
  dinsdag 25 december 2007 @ 16:19:29 #199
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55534852
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 15:53 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik heb even gekeken op mijn Burton Triads en ik zie helemaal geen verschil tussen de verschilllende plates.
Hoe kan je dat verschil zien?
Ik zal volgende week een fotootje maken. Ik ben nu niet thuis.
pi_55542742
Op je burton plates zit een schuimrubberlaag die dezelfde structuur heeft als de rest van je binding. Hierdoor loopt hij mooier door en heb je iets meer demping. Bij de normale 4x4 plates heb je deze schuimlaag niet waardoor de schroeven blijkbaar makkelijker los gaan.

Moet ik wel vermelden dat het mij nog niet gelukt is om mijn schroeven los te laten trillen met mijn Cartels op een F2 plank
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_55546379
Ik denk dat XL zijn schroeven volgende keer door een man moet laten aandraaien
  woensdag 26 december 2007 @ 10:01:54 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55546392
quote:
Op woensdag 26 december 2007 10:00 schreef Kentaro het volgende:
Ik denk dat XL zijn schroeven volgende keer door een man moet laten aandraaien
Misschien moeten jullie eens wat minder als wijven gaan rijden.
pi_55547108
Ook een nieuw setje bindingen hier; burton cartel in het zwart..
Tweede hands, maar nieuw aan kunnen komen, want ik heb niet zoveel geld.. Prima dus..
Volgend jaar weer een nieuw boardje...

Maar belangrijker, 1 jan richting Oostenrijk lesgeven in Schladming.. Weekje lesgeven met Nederlands uurloon en zelfs mijn reis wordt betaald.. moet ik wel voor quizmaster spelen, maar dat komt wel goed.. Veel zin in, in ieder geval.. Eindelijk weer eens op sneeuw. De laatste keer brak ik mn pols...
  woensdag 26 december 2007 @ 12:07:03 #204
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55547939
quote:
Op woensdag 26 december 2007 01:07 schreef GenesiZ het volgende:
Op je burton plates zit een schuimrubberlaag die dezelfde structuur heeft als de rest van je binding. Hierdoor loopt hij mooier door en heb je iets meer demping. Bij de normale 4x4 plates heb je deze schuimlaag niet waardoor de schroeven blijkbaar makkelijker los gaan.

Moet ik wel vermelden dat het mij nog niet gelukt is om mijn schroeven los te laten trillen met mijn Cartels op een F2 plank
Gisteren gewoon er helemaal overheen gekeken. Je hebt helemaal gelijk.
Ik zal eens kijken hoe dit zich bij mij gaat houden. Gelukkig wel altijd toolkit bij me.

En het is aangedraaid door een man! maar niet door mij.
pi_55549462
Ik had in Laax het probleem dat ik steeds mijn bindingen kwijt was

Ook nog een nieuw setje gekocht op vakantie. Een Custom 162 met Cartels. Je hebt boven waar de gondel aankomt een premanent democenter en ik heb een halve dag werkelijk alles getest; boards, bindingen van alle merken. Uitendelijk viel de appel toch niet ver van de boom Het board rechts is te koop, mocht er iemand nog iets zoeken.
  woensdag 26 december 2007 @ 14:34:26 #206
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55551346
Dat is een Burton Custom X in de maat ergens rond de 165 denk ik? Uit welk jaar?
Wat wil je er voor hebben? Ik zou het eigenlijk niet moeten doen, maar ben wel geintresseerd.
pi_55551559
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:34 schreef WaSTeiL het volgende:
Dat is een Burton Custom X in de maat ergens rond de 165 denk ik? Uit welk jaar?
Wat wil je er voor hebben? Ik zou het eigenlijk niet moeten doen, maar ben wel geintresseerd.
Custom X 164 Modeljaar 2006. Bindingen Cartels 2006 Medium. Board is na vorige week vers gewaxt en kanten zijn geslepen. Er zitten wel wat lichte gebruikssporen op maar niks meer dan wat lichte krasjes. Board wil ik 225 voor hebben en de bindingen 100.
pi_55552833
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:21 schreef Kentaro het volgende:
Ik had in Laax het probleem dat ik steeds mijn bindingen kwijt was
[ afbeelding ]
Is dat linksonder de lift van Crap Sogn Gion naar Curnius? Moeilijk te zien zo.
(Ja, ik ken Laax op m'n duimpje Kom er al bijna 10 jaar achtereen)

Ligt wel veel sneeuw zeg! Stuk beter dan afgelopen jaar.
19 januari sta ik ook weer in Laax, helaas maar voor 3 dagen, maar goed. NK Snowboraden is dan ook weer in Laax.
5 januari een week naar Val Tho, kan niet meer wachten!
Maar eerst zondagavond nog ff naar Landgraaf.
pi_55553929
quote:
Op woensdag 26 december 2007 15:29 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Is dat linksonder de lift van Crap Sogn Gion naar Curnius? Moeilijk te zien zo.
(Ja, ik ken Laax op m'n duimpje Kom er al bijna 10 jaar achtereen)

Ligt wel veel sneeuw zeg! Stuk beter dan afgelopen jaar.
19 januari sta ik ook weer in Laax, helaas maar voor 3 dagen, maar goed. NK Snowboraden is dan ook weer in Laax.
5 januari een week naar Val Tho, kan niet meer wachten!
Maar eerst zondagavond nog ff naar Landgraaf.
Ja super gebied dat Laax. Burton European Open is ook rond die tijd dat jij gaat geloof ik. En er lag inderdaad veel sneeuw maar er zijn veel boarders dus de hunt is er wel groot. Ik geloof dat je gelijk hebt met de lift. Je begint bij de gondel en dan door dit bos kom je weer bij de lift.

Mijn favoriete afdaling is als je die lift tegen over deze lift neemt, dat eitje wat zegmaar met een knik door naar boven gaat. En dan vanaf boven gezien links aanhouden. Daar kun je off piste en je komt uiteindelijk weer bij een grote gondel uit. Onder die gondel door terug off piste terug is dan ook wel leuk. Dan kom je weer op hetzelfde punt uit.

Die afdalingen vanuit de gondel vanuit Flims vielen me een beetje tegen. Die vanuit die gammele lift, de 3? richting de glacier zegmaar, die vond ik wel super. Dat je die kam op kan en steeds en stukje verder kan indroppen.
pi_55554550
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ja super gebied dat Laax. Burton European Open is ook rond die tijd dat jij gaat geloof ik. En er lag inderdaad veel sneeuw maar er zijn veel boarders dus de hunt is er wel groot. Ik geloof dat je gelijk hebt met de lift. Je begint bij de gondel en dan door dit bos kom je weer bij de lift.
Burton Open is net afgelopen als wij aankomen.
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn favoriete afdaling is als je die lift tegen over deze lift neemt, dat eitje wat zegmaar met een knik door naar boven gaat. En dan vanaf boven gezien links aanhouden. Daar kun je off piste en je komt uiteindelijk weer bij een grote gondel uit.
Dat eitje vanuit het dal in Laax (daar kun je kiezen of grote gondel of cabinelift) is Larnags en eindpunt is Curnius. Vanaf daar kun je met die stoeltjeslift verder naar boven (naar Crap Sogn Gion). Jij bedoelt denk ik vanuit Curnius links van het restaurant naar beneden, die is leuk idd. Al heel vaak gedaan, alleen nog nooit in de poeder.
quote:
Onder die gondel door terug off piste terug is dan ook wel leuk. Dan kom je weer op hetzelfde punt uit.
Dat stukje heb ik volgens mij nog nooit gedaan.
quote:
Die afdalingen vanuit de gondel vanuit Flims vielen me een beetje tegen. Die vanuit die gammele lift, de 3? richting de glacier zegmaar, die vond ik wel super. Dat je die kam op kan en steeds en stukje verder kan indroppen.
Dalafdaling naar Flims is idd niet spannend, zitten hele lange vlakke stukken tussen.
Bedoel jij met die kam die oude grote gondel helemaal rechts op de bergen? Cassons?
Dat is ongeprepareerd zwart/geel. Die heb ik ook nog nooit gedaan.

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk naar Sölden i.p.v. Laax. Na 10 jaar wil ik wel weer eens iets anders Desalniettemin is Laax wel een gaaf gebied waar het sterft van de boarders. Ze noemen het niet voor niets het boardersparadijs van Europa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')