en ik ben het er mee eens dat sommige topic namen duidelijker mogen zijn
verder,bedankt voor de reacties en ik zag dat iemand Danny bij naam noemde over het afzeiken,maar ik heb nooit een naam genoemd en Danny bedoelde ik daar zowiezo al niet bij.
Hij leidt alles in goede banen hier dacht ik zelf zo.
Het maakt ook niet uit wie dat wel doen(ze weten het zelf wel)
Maar ik hoop dat er nu wel anders over gedacht kan worden en dat iedereen fatsoenlijk naast elkaar kan doorgaan hier.
Om te beginnen ik ben een Nieuweling hier (oops Newbie)en reageer (oops post) hier voor de eerste keer.
Laat ik om te beginnen vertellen dat dit forum erg verslavend is. Ik kan het weten want ik ben al 4 jaar lid (oops Member> zal nu stoppen met mijn oopsen hoor) van een virtuele wereld en zwaar verslaafd en na 4 jaar al lang Oldbie LOL. Ze vragen zich de afgelopen week daar af waar ik in godsnaam gebleven ben hehehehe. Zelfs toen ik drie weken in Amerika was op vakantie logde ik vaker aan.
De relevantie hiet zoals iemand ander hier al opmerkte dat Newbies in alle Online Communities anders behandeld worden. Zie het als volwassen worden met vallen en opstaan. En begrijp dat de opvoeders ook nog wel eens steekjes laten vallen.
De reactie op Newbies in Worldsaway (de virtuel wereld waar ik op duidde) is verschillend.
Varierend van:
- Ze bestelen
- tot grappen maken je moet op Alt F4 drukken om dat gebouw te betreden
- tot hen tot het uiterste te proberen te helpen om aan al dat nieuws te wennen en zo snel mogelijk van hun Newbie status af te zijn
De laatste twee komen gelukkig het meeste voor
Lijkt me niet meer dan logisch dat het zelfde hier ook gebeurt
OK rest me nog te zeggen dat het Big Brother virus ook is doorgedrongen onder mijn nederlandse mede bewoners in Worldsaway en ik strooi daar nu rijkelijk met jullie kwootjes. Dus als jullie ooit ergens anders willen praten over BB LOL
adres voor download is www.worldsaway.com
er zijn 3 werelden ik kom het meest in de Dreamscape en heet daar Petora Noesoses
Wie weet tot daar als ik niet hier zit heheheheh!!!
quote:
op 10-23-1999 om 08:37 PM schreef Hunter het volgende:
30 postings
En dan tellen 9100 hits op Dejanews niet meer mee?
http://www.deja.com/qs.xp?ST=PS&svcclass=dnyr&QRY=azrifel&defaultOp=AND&DBS=1&OP=dnquery.xp&LNG=ALL&subjects=&groups=&authors=&fromdate=Apr+1+1997&todate=&showsort=date&maxhits=100
Een maand geleden was ik ook "maar" een newbie, maar dat betekent niet dat ik van niets wist, of onzinnige topics liep te openen. Je status zegt niets over je mening of je postgedrag.
Een maand geleden waren er zo'n 300 geregistreerde gebruikers, terwijl het er nu bijna 1200 zijn. We zitten dus met vier keer zoveel mensen op FOK en dat kan betekenen dat er vaker een dubbel topic verschijnt.
Momenteel probeer ik zo bewust mogelijk te posten; het kost me heel veel tijd om alle onderwerpen langs te lopen, maar ik doe het. Ik kan begrijpen dat niet iedereen dat eindeloze geduld op kan brengen. Toegegeven, ik raak wel eens pissed wanneer ik twee dezelfde topics op korte afstand zie staan, maar een ramp vind ik het ook niet.
Maar dat gezeik op elkaar, alsof we in twee kampen zitten, vind ik wel jammer. Ik kom hier voor de gezelligheid, ik reageer op hetgeen me aantrekt, of dat nu van een newbie is of van een member. Laten we het leuk houden met elkaar en het gezeik bewaren voor de dingen die het waard zijn om op te zeiken......
quote:
op 10-24-1999 om 01:33 AM schreef Barbarella het volgende:
Maar dat gezeik op elkaar, alsof we in twee kampen zitten, vind ik wel jammer. Ik kom hier voor de gezelligheid, ik reageer op hetgeen me aantrekt, of dat nu van een newbie is of van een member. Laten we het leuk houden met elkaar en het gezeik bewaren voor de dingen die het waard zijn om op te zeiken......
Helemaal mee eens barbarella!
LEVE BARBARELLA!!
En het kan altijd voorkomen dat iemand een topic dubbel plaatst. Het zou een idee zijn om dan misschien die tips in de faq toe te voegen (als ze dat al lezen.. zucht.. mensen ). Maar als het nou een keer gebeurt, zijn er iig 4 actieve Admins (en nee, niet alleen Danny hoor
) die de topics kunnen sluiten of wissen. Bij het sluiten komt dan (doe ik iig) de url te staan waar het dan wel in moet.
Liet het toe dat ik bestolen werd. Trapte in die Alt F4 grap etc etc.
Hebben de Newbies hier niet hetzelfde recht om fouten te maken.
BTW net een eigen topic geopend en nog niemand is me op de nek gesprongen LOL.
heel fijn om te lezen
Dit wil NIET zeggen dat dit autom. NEWBIE's zijn, ik heb althans ook genoeg MEMBER's gezien die zich "schuldig" () maken aan bovengenoemde feiten.
Met dit berichtje wil ik uiteraard niemand aanvallen, maar wijzen op de feitjes
Verder wil ik ff kwijt......
GA ZO DOOR ALLEMAAL EN LAAT JE ZEKER DOOR NIEMAND AFZEIKEN........
Ik denk dat we gewoon DE REDENEN waarom dubbele topics zo irritant zijn moeten geven:
1. Je moet je eigen de pleuris zoeken waar de discussie nou WERKELIJK op zn heetst gaande is.
2. Je kunt niet in 1 oogopslag alle reacties zien van mensen en daarbij interessante missen.
3. In IJmuiden schijnt altijd de zon.
I rest my fokkin' case 2.... Het is dus gunstiger om in een actieve topic mee te ouwehoeren, anders heeft het zo weinig nut.
Grtz,
MiRR0RMaN.
quote:
op 10-25-1999 om 05:20 PM schreef tiejo het volgende: (bla ...)Verder zou ik niet eens weten hoe ik een member word(bla ...)
quote:
op 10-23-1999 om 11:41 PM schreef SunChaser het volgende:
Hm, dat gelul tussen newby en member is net zo dom als het mensen die zich druk maken over verschil tussen ops (@)en geen ops op de IRC kanalen. Ik ben nieuw, ik lees graag alles in de forum en reageer als ik dat wil. Dat je newby bent zegt niks over je kwaliteit van denken. En over domme postings lees ik meteen heen, member of newby, i dont care
Volkomen mee eens. Ben hier sinds 1 dag ook newbie, maar weet heus mijn weg wel te vinden want ik 'zit' al langer 'op internet' dan gister (meer dan de meeste oldbie's hier waarschijnlijk). Geen reden dus om op newbie's af te geven.
Ik vraag me alleen af waarom die 'status' er hier zo expliciet bij staat. Dat roept om elitair gedrag. In andere forums etc. staat dat er ook niet bij. Waarom hier per se wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |