abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56125533
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 01:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Overigens is het wel vrij apart dat jullie verder op zoek gingen naar een cafetaria, want die trekmuur is namelijk altijd bij een cafetaria ..
Ha nee he! De toxbar op schier heeft een trekmuur!

Ik vind Belgen trouwens erg prettige mensen, maar ik vind de bebouwing in dat land zo lelijk
pi_56230461
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:47 schreef snopprinses het volgende:
ik vind de belgische examens alleen behoorlijk tegenvallen
Ik ook .

En over de verschillen tussen Nederlanders en Belgen: ik persoonlijk kom zeer goed overeen met Belgen. Ik ervaar ze wel eens als achterbaks, maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen. Ik ben zelf ook minder direct geworden en vooral ook beleefder. Ik stamp niet meer ergens binnen om met een groot armgebaar het hele gezelschap te groeten en ik waardeer het steeds minder als er Hollanders het café binnenstormen om vervolgens de hele tent op z'n kop te zetten (al val ik zelf wel terug in die neiging als ik teveel gezopen heb ). Verder drink ik hier wél bier (Stella! ). Eigenlijk is alles hetzelfde maar overal zijn andere kleine nuances in te vinden, waardoor niets hetzelfde is. Belgen zijn . Hollanders zijn ook maar ik kom beter overeen met de Belgen, tenminste, de studenten.

Ben wel benieuwd of er veel mentaliteitverschil zit tussen Walen en Vlamingen, ik ken eigenlijk maar een paar Walen en dat zijn tweetalige Brusselaars dus ook niet echt met Walen te vergelijken.
pi_56241347
Trouwens, trouwens, trouwens! Ik kreeg een brief dat ik recht heb op kinderbijslag! Hoe kom ik erachter hoe ik dat op mijn rekening krijg? Gaat zoiets via de werkgever? Ik ben werkstudent (meer dan 23 dagen per kwartaal).
pi_56241830
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ook .

En over de verschillen tussen Nederlanders en Belgen: ik persoonlijk kom zeer goed overeen met Belgen. Ik ervaar ze wel eens als achterbaks, maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen. Ik ben zelf ook minder direct geworden en vooral ook beleefder. Ik stamp niet meer ergens binnen om met een groot armgebaar het hele gezelschap te groeten en ik waardeer het steeds minder als er Hollanders het café binnenstormen om vervolgens de hele tent op z'n kop te zetten (al val ik zelf wel terug in die neiging als ik teveel gezopen heb ). Verder drink ik hier wél bier (Stella! ). Eigenlijk is alles hetzelfde maar overal zijn andere kleine nuances in te vinden, waardoor niets hetzelfde is. Belgen zijn . Hollanders zijn ook maar ik kom beter overeen met de Belgen, tenminste, de studenten.

Ben wel benieuwd of er veel mentaliteitverschil zit tussen Walen en Vlamingen, ik ken eigenlijk maar een paar Walen en dat zijn tweetalige Brusselaars dus ook niet echt met Walen te vergelijken.
Stella

En noem Brusselaars geen Walen anders heb je het voor elkaar daar hoor.
pi_56241947
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 03:26 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Stella

En noem Brusselaars geen Walen anders heb je het voor elkaar daar hoor.
Er is niets mis met Stella!

Ja, mijn kotgenoot zegt ook altijd dat ik dat nooit door elkaar mag halen. Dus ik ben me ervan bewust maar ik blijf het doen omdat het al verwarrend genoeg is met alleen Vlamingen en Walen. Maar moesten hier Brusselaars meekijken, voel je vooral niet beledigd, tis alleszins niet zo bedoeld.
pi_56241949
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:28 schreef Justme33 het volgende:
Ik ben sinds vorige week ook een Nederlander die in België woont. Het bevalt prima tot nu toe.
Waar in België en wat kom je doen?
pi_56244882
Vergeleken met vroeger is Stella zeker heel goed te doen .. Vroeger was het uilenzeik, nu toch een echt biertje ! Ik heb aardig wat pints of Stella op in de Ierse Pub !!
pi_56309555
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:01 schreef T-Dub het volgende:
@ TS
Le coq Wallon mag niet geheel rood zijn, net zoals de vlaamse leeuw niet geheel zwart mag zijn. Dus de vlag die je gepost hebt is niet geheel legaal
Oeps. Misschien dat Popolon daar nog eens een keer iets aan kan doen. Tevens kick.
pi_56437711
Meld. 15 jaar in België gewoond/opgegroeid. Ik woon nu in Delft wegens de studie. Ik val eigenlijk tussen beide culturen in. Ik voel me niet echt een Belg en mensen die me niet kennen vinden me "nen hollander". Maar in Nederland sta ik soms echt te kijken van de directheid wat in België toch totaal anders is.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_56457213
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:11 schreef Theebag het volgende:
Meld. 15 jaar in België gewoond/opgegroeid. Ik woon nu in Delft wegens de studie. Ik val eigenlijk tussen beide culturen in. Ik voel me niet echt een Belg en mensen die me niet kennen vinden me "nen hollander". Maar in Nederland sta ik soms echt te kijken van de directheid wat in België toch totaal anders is.
Laat me raden; je studeert L&R?

Ik ga over n paar maanden verhuizen naar België, voor een periode van een jaar of 4. Ben benieuwd!
Ik ben dus echt zo'n typische directe Hollander Dat wordt leuk.
pi_56613189
Hier weer een Nederlander in België. Studeer aan het HIVT in Antwerpen sinds vorig jaar.
Leven bevalt me hier goed al mis ik mn Nederlandse vrienden redelijk vaak. Vooral de openheid mis ik hier erg;
als je een prof een vraag stelt ben je na een half uur nog niks wijzer en over seks praten kan niet zonder de nodige biertjes.
Heb zelf een relatie met een West-Vlaming die mij eerst maar 'een intimiderende Nederlander' vond en heb geleerd dat het cultuurverschil toch wat groter is dan gedacht.
Heb zelf intussen ook moeite gekregen met de luidruchtigheid en 'wij zijn alles' houding van Nederlanders, vooral als het weer zaterdag is en heel Nederland naar Antwerpen komt.
Voor de rest bevalt Antwerpen me prima maar ga ik na mijn studie toch weer terug naar Nederland. Mochten er ooit kindjes komen met mijn Vlaming wordt het misschien weer België omdat de scholing hier toch een stuk beter is..
pi_56620469
Gaat je Vlaming mee nar NL dan?
pi_56621137
Ik heb een west-Vlaams schoonzusje.. Ze woon met haar gezinnetje nu 7 jaar in Hilversum en praat zelfs met scherpe G!

Echter als er familie in de buurt is dan schakelt ze direct terug naar het Vlaams.. Dan is er weinig meer van te volgen. . Zelf ben ik geboren grens Brabander en heb 6 jaar in België gewerkt. Ik heb altijd mijn dialect gebruikt in Antwerpen wat toch erg dicht bij het echte Antwerps komt. Het wordt gewoon een automatische schakelaar tussen dialect en ABN.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 12:52:28 #64
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_56621217
Wie van de Nederlanders hier zit in Gent?
Jusqu'ici tout va bien
pi_56621229
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:06 schreef MLI het volgende:
Gaat je Vlaming mee nar NL dan?
Als alles goed gaat wel...Ik mis Nederland toch wel en hij kan overal wel wonen denkt ie.
Alleen durft ie nog niet zo goed dingen te bestellen in een winkel in Nl omdat ie bang is dat ze em niet verstaan. Mijn vrienden verstaan hem gelukkig wel, al merkte ik wel dat ie dan echt probeert om duidelijker te praten. En als ie enthousiast wordt snapt niemand er meer wat van...
pi_56621421
Wel tof trouwens, ik hoop dat mijn volgende lief ook een Vlaming is.
pi_56621541
Hihi, succes met zoeken.
Waar zit jij eik in Be?
pi_56621624
Brussel.

Ik zoek liever niet, maar de mannen hier zijn wel geweldig . Kom er vanzelf 1 tegen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 00:48:01 #69
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56696738
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:48 schreef pepu het volgende:
Wel errug hollands hoekje hiero.
Brabanders zijn geen Hollanders he

Iedere Hollander is Nederlander maar niet iedere Nederlander is een Hollander.
pi_56703233
Zo, vandaag me weer eens gemeld bij gemeente Brussel. Beetje jammer, mijn verzekering is nog altijd niet in orde dus wat er ook geregeld moest worden, het is niet gelukt. Maar de man die mij hielp sprak wel Nederlands!!!!!

Over 2 weken terugkomen dus. Iemand enig idee hoe lang het duurt voor formulier E-104 toegestuurd wordt vanuit Nederland?
pi_56703476
En hier weer één...sinds 4 jaar woonachtig in het prachtige Belgisch Limburg, na 33 jaar in alle hoeken van Tilburg te hebben gewoond. We zijn hier om een aantal redenen naartoe verhuisd, waaronder:
- betere scholen voor voor mijn jonge kinderen.
- goedkopere huizen
- goedkopere auto's
- betere/gezeliggere restaurants
- fijne mensen

Ik werk trouwens nog steeds in Nederland, in mijn vak is hier niet zoveel werk te vinden (fijnmetaal) Wel fijn, zo kan ik de rente van mijn hypotheek in Nederland aftrekken
pi_57012237
Heb een vraagje aan jullie. Hebben jullie enig idee van de kwaliteit van het basisonderwijs in Vlaanderen? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? De formele dingetjes weet ik wel te vinden, maar vaak moet je ook rekening houden met andere dingen dan wat er op onderwijs.vlaanderen.be te vinden is. Iemand tips, suggesties?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_57019650
en idem voor kinderopvang eigenlijk. Zijn er wachtlijsten, kwaliteitsverschillen? Etc etc
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:31:19 #75
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_57023647
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Heb een vraagje aan jullie. Hebben jullie enig idee van de kwaliteit van het basisonderwijs in Vlaanderen? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? De formele dingetjes weet ik wel te vinden, maar vaak moet je ook rekening houden met andere dingen dan wat er op onderwijs.vlaanderen.be te vinden is. Iemand tips, suggesties?
De verschillen tussen het zogenaamde "Vrije onderwijs" en "Gemeenschapsonderwijs/Provinciaal onderwijs" scholen zijn vaak vrij groot. En dan nog vooral op het niveau-vlak. De scholen uit het "vrije onderwijs" (doorgaans katholieke scholen en zo'n 75 % van alle scholen in Vlaanderen) zijn vaak strenger, maar hoger van niveau dan die 'staatsscholen'.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')