Ha nee he! De toxbar op schier heeft een trekmuur!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:33 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Overigens is het wel vrij apart dat jullie verder op zoek gingen naar een cafetaria, want die trekmuur is namelijk altijd bij een cafetaria..
Ik ookquote:Op maandag 14 januari 2008 20:47 schreef snopprinses het volgende:
ik vind de belgische examens alleen behoorlijk tegenvallen
Stellaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ook.
En over de verschillen tussen Nederlanders en Belgen: ik persoonlijk kom zeer goed overeen met Belgen. Ik ervaar ze wel eens als achterbaks, maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen. Ik ben zelf ook minder direct geworden en vooral ook beleefder. Ik stamp niet meer ergens binnen om met een groot armgebaar het hele gezelschap te groeten en ik waardeer het steeds minder als er Hollanders het café binnenstormen om vervolgens de hele tent op z'n kop te zetten (al val ik zelf wel terug in die neiging als ik teveel gezopen heb). Verder drink ik hier wél bier (Stella!
). Eigenlijk is alles hetzelfde maar overal zijn andere kleine nuances in te vinden, waardoor niets hetzelfde is. Belgen zijn
. Hollanders zijn ook
maar ik kom beter overeen met de Belgen, tenminste, de studenten.
Ben wel benieuwd of er veel mentaliteitverschil zit tussen Walen en Vlamingen, ik ken eigenlijk maar een paar Walen en dat zijn tweetalige Brusselaars dus ook niet echt met Walen te vergelijken.
Er is niets mis met Stella!quote:Op woensdag 23 januari 2008 03:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Stella![]()
En noem Brusselaars geen Walen anders heb je het voor elkaar daar hoor.
Waar in België en wat kom je doen?quote:Op maandag 14 januari 2008 20:28 schreef Justme33 het volgende:
Ik ben sinds vorige week ook een Nederlander die in België woont. Het bevalt prima tot nu toe.
Oeps. Misschien dat Popolon daar nog eens een keer iets aan kan doen. Tevens kick.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:01 schreef T-Dub het volgende:
@ TS
Le coq Wallon mag niet geheel rood zijn, net zoals de vlaamse leeuw niet geheel zwart mag zijn. Dus de vlag die je gepost hebt is niet geheel legaal
Laat me raden; je studeert L&R?quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:11 schreef Theebag het volgende:
Meld. 15 jaar in België gewoond/opgegroeid. Ik woon nu in Delft wegens de studie. Ik val eigenlijk tussen beide culturen in. Ik voel me niet echt een Belg en mensen die me niet kennen vinden me "nen hollander". Maar in Nederland sta ik soms echt te kijken van de directheid wat in België toch totaal anders is.
Als alles goed gaat wel...Ik mis Nederland toch wel en hij kan overal wel wonen denkt ie.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:06 schreef MLI het volgende:
Gaat je Vlaming mee nar NL dan?
Brabanders zijn geen Hollanders hequote:Op woensdag 13 februari 2008 00:48 schreef pepu het volgende:
Wel errug hollands hoekje hiero.
De verschillen tussen het zogenaamde "Vrije onderwijs" en "Gemeenschapsonderwijs/Provinciaal onderwijs" scholen zijn vaak vrij groot. En dan nog vooral op het niveau-vlak. De scholen uit het "vrije onderwijs" (doorgaans katholieke scholen en zo'n 75 % van alle scholen in Vlaanderen) zijn vaak strenger, maar hoger van niveau dan die 'staatsscholen'.quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Heb een vraagje aan jullie. Hebben jullie enig idee van de kwaliteit van het basisonderwijs in Vlaanderen? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? De formele dingetjes weet ik wel te vinden, maar vaak moet je ook rekening houden met andere dingen dan wat er op onderwijs.vlaanderen.be te vinden is. Iemand tips, suggesties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |