quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:15 schreef Niara het volgende:Mijn woonsituatie bevalt me niet meer.
Dus ik denk dat ik toch maar op zoek moet gaan naar een kot.
@misteriks: niet zo gemeen doen!
@zwahiel: vertel eens over je eerste week in Antwerpen, ik ben benieuwd
Euhm ja, het ging best goed. Het is nog ontzettend wennen. Ik ben een gezellige HBO gewend met om de 10 meter een fatsoenlijke (nou ja objectief!) koffieautomaat, dus geen oxfamnovib schmutzige koffie in een automaat helemaal verstopt. Heb 'm vandaag gevonden

Na een dikke week! En ipv cappuccino gaf hij me warme chocomel
Maar dus, de eerste week was wennen. Na bijna 8 maanden 'vakantie' waarvan 3 eigenlijk dik feesten was, is dit weer aanpoten. Heb een dag gemist jammer genoeg. Ik heb dinsdag de sleutels gekregen van mijn appartementje in Borghout (ghehe) maar ik ga morgen pas verhuizen als 't goed is. Daarom moest ik op en neer reizen vanuit Utrecht. En dat is vroeg moet ik zeggen. 5 uur de wekker en dan om 6.03 de trein hebben, elke dag! Woensdag ging dat dus mis en werd ik pas om half 9 wakker. Ik dacht dat mijn wekker stuk was, maar ik heb er gewoon doorheen geslapen bleek. Want hij doet 't perfect, maar na 2 uur stopt hij met piepen en de kamer te verlichten.

Donderdag had ik geen les vanwegen Studay, maar ik gaf zelf les in Utrecht (ben parttime docent) dus dat kwam soepeltjes uit. Vanmorgen zat weer vrolijk om 7.03 in de trein want ik moest om 9.30 op school zijn. Keurig op tijd begonnen de colleges en ze zijn net klaar.
Wel wennen!
Want dit zijn lijvige colleges, 't eerste was drie uur, daarna twee uur en 't laatste was drie uur.
We begonnen met Mediasociologie, gevolgd door Statistiek II en afsluitende sociologie. Van alle vakken vond ik die laatste erg tof, leuke manier van presenteren en de les geven van deze prof. Drie uur lang aan geboeid geluisterd en me helemaal suf geschreven.
Opvallend is dat niemand een laptop bij zich heeft. In mijn tas zit mijn trouwe Mac, maar ja alleen ga je ook niet zitten tikken zeg maar. In Nederland is dat wel anders. Ook zijn de mensen veel meer gedisciplineerd. Mensen lopen niet zomaar weg uit een college en zijn relatief stil als de docent hun maar één blik werpt. Dat is in de colleges die ik zelf geef wel iets anders. Ook neemt iedereen zijn rotzooi mee na het college. Netjes!
Op de ranzige en verstopte koffie na ging 't best goed. Jammer genoeg heb ik statistiek I gemist woensdag, maar goed.
Statistiek valt overigens erg tegen! Ik heb voor 't laatst tijdens de MAVO wiskunde gehad, en dan op MAVO niveau. En dat is nu dus een dikke 9 jaar geleden
Daarbij volg ik Statistiek I én II tegelijk, waar het normaal gebruik is dat je eerst I hebt waarna je pas begint aan II. Dat is dus aanpoten.
Heb nog niet zoveel contact met mensen, in het begin ben ik een beetje van het de kat uit de boom kijken en daarbij had ik 't ook nog druk in Utrecht. Dat is vanaf nu afgelopen want mijn werk daar beperkt zich naar een dag en eens per twee weken nog een extra dag (leve de digitale communicatie!). Hopelijk lukt de verhuizing morgen zodat ik zelf even rust heb en gewoon goed aan de slag kan.
De sportpas is aangevraagd, de boeken zijn besteld en vanaf maandagmiddag zit ik hier gewoon vast

Dus kort gezegd, 't viel reuze mee, alleen had ik wel wat klassiekale lessen verwacht, die komen er wel aan, maar 't zijn er maar weinig. 't Is anders, maar anders anders. Niet vervelend. Moet maar zien hoe ik uit ga rollen. Tot nu toe zie ik zeker na vandaag goed in! Alleen dat statistiek moet ik echt aan gaan trekken vrees ik.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss