Poule G.
1. Tong80
2. EngCatjuh
Was niet heel moeilijk kiezen hier. Karrel heeft een paar mooie spelers in zijnt eam zitten van wereldklasse, maar spelers als van Gobbel, Fraser, Affelay en De Wit missen gewoon de kwaliteit om echt mee te doen. Meer kan ik daar niert echt over zeggen. Mcyodogg heeft een paar prachtige spelers, maar in mijn ogen iets te Chelsea-minded. Wel de beste keeper van de laatste jaren, Cech, een een van de beste middenvelders van de laastste jaren met Lampard. Maar overall is het toch net niet.
EngCatjuh heeft mooie spelers toch op verkeerde positie's gezet. Kanu is een echte 9, Van de Kuijlen is geniaal in om achter de spits te spelen. Wim Jansen was beste als middenvelder dan als libero. Maar je gaat wel door. Twee mooie backs, 2 mooie buitenspelers doenm het hem. En ik ga ervan uit dat Kanu en van der Kuijlen slim genoeg te zijn om de aanwijzing van hun coach aan hun laars te lappen en in het veld van positie te wisselen.
Tong wint hier de poule, meeste complete team in deze poule, maar zet aub Jorgino rechtsback en Brehme linksback. Met Laudrup, Puskas, Keegan, Happel en Garricha een paar grote spelers weten te verzamelen, waar de 1e vier ook nog echt in een team kunnen spelen. Hoort in deze poule gewoon door te gaan.
Poule H
1. Tarado
2. Gordon_Shumway
De poule des doods? Daar lijkt het wel op. Prachtige team zitten er in deze groep. Golfer heeft een prachtige mix van jong en oud, Vaduz heeft een mooi team van spelers van de afgelopen jaren, het team van Gordon scoort overal en het team van Tarado zal heel, heel weinig doelpunten tegen krijgen. Moeilijkste keuze van alle poules. Het was echt letten op de minpunten. Allen zouden waarschijnlijk in een andere poule op een 1e of 2e plek terecht zijn gekomen.
Vaduz prachtig hoe je een team hebt gemaakt van grote voetballers van de afgelopen jaren, maar hier gaat het om kleine verschillen. Ik geloof niet in de backs van je team en Alex, Ribery en Gomes hebben in mijnb ogen nog niet genoeg laten zien om hier echt mee te komen. Daarnaast mist het middenveld hardheid, wat goed van pas had kunnen komen. Maar wees trots op je team.
Golfer, ook jij mag trots zijn op je team. Een mooie balans gevonden, maar ook hier geven kleine minpuntjes de doorslag. Trabelsi, Djorkaeff en Greaves lijken mij voor deze poule niet goed genoeg, terwijl ik vrees dat Vasovic en Laseroms in deze poule niet alle spitsen gaan tegenhouden. Cudicini, Krol, Gerrard, Masopust, Suker en Resenbrink zijn prachtige keuzes, maar het is helaas net niet goed genoeg.
Gordon. Tsja het was een lastighe keuze, ook bij jou ben ik niet van de verdeding overtuigd. Alleen Nilton Santos heeft in mijn ogen de echte topkwaliteit. Maar met Neeskens ervoor en het aantal kwaliteitsaanvallers dat je in huis hebt moet je genoeg doelpunten kunnen maken om het op te kunnen vangen. Riva, Kubala, Henry zullen er genoeg maken op aangeven van Luis Suarez.
Tarado heeft een defensie die thuishoort in de beste 3 defensies van de 32 teams, alleen baal ik ervan dat hij Bergomi linksback heeft gezet. Het is toch echt een centrale of rechtsback. Maar achterin staat meer dan genoeg kwaliteit en ook de keeper is fabuleus. Het middenveld is erg sterk. Voorin een mooi duo, maar kan Altobelli ook scoren tegen verdedigers van het allerhoogste niveau. Daar heb ik mijn twijfels over, maar beste balans uit de poule.
Wind extinguishes a candle and energizes fire