abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zaterdag 23 oktober 1999 @ 18:17:00 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206903
Na een, voor mij zeer uitzonderlijke, periode van noodgedwongen diep nadenken (dit vanwege de zeer ongeslaagde combinatie Eneco/Quicknet, welke meende mij weer eens een paar uur zonder enige vorm van internet verplicht te moeten laten afkicken - cold turkey dus) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet zonder internet meer kan.
Randverschijnselen als het domweg staren naar de monitor tot de verbinding terug kwam, het ondertussen langzaam stijgen van de temperatuur van het bloed tot het een kookpunt had bereikt en het tussen neus en lippen door anderhalf pakje ceffe (= cff = camel full flavor) wegpaffen, verplichten mij min of meer tot de conclusie te komen dat ik verslaafder ben dan ik tot nog toe had gedacht. (Aan internet wel te verstaan. Mijn rookverslaving heb ik al jaren geleden toegegeven).

Regelmatig betrapte ik mezelf er ook op tegen mijn pc te schreeuwen, bijna alsof het zijn schuld was dat de verbinding z'n biezen had gepakt en met de noorderzon was vertrokken, maar me ondertussen bewust zijnde dat de schuld, zoals gewoonlijk, bij Eneco/Quicknot (nee, dat is geen spelfout) lag. Helaas is het 50-cent-per-minuut kostende helpdesk nummer in het weekend gesloten (evenals het internet dus) en kan ik bij zowel Eneco als Quicknet dus onmogelijk mijn gram halen door tegen de aldaar huishoudende helpdeskslet (Sorry Eneco Miranda) aan te schelden.

Alsof midden op de provinciale weg tussen twee boerengehuchten mijn auto plots verdween en ik hulpeloos zocht naar contact met de buitenwereld (nu weet ik eindelijk hoe men zich in het BB huis moet voelen, en ik heb medelijden met hen allen) en een teken van leven anders dan die van een verdwaalde zwaan die zich ook afvroeg hoe het nu verder moest (ik meende 'm zelfs even met gefronste wenkbrouwen z'n schouders te zien ophalen in een poging mij duidelijk te maken dat hij (m/v) het ook niet wist), draaide ik doelloos in het rond op m'n ergonomisch verantwoorde bureaustoel (of is het nog steeds, of alweer, burostoel. Of buro-stoel ?).

Nadat de laatste bul uit m'n neus was gepeutert, mijn oorharen waren bijgetrimd en mijn kale keppeltje weer was opgepoetst en glom alsof ie zo uit de showroom kwam verveelde ik mij nog steeds en vervloekte inwendig m'n pc, eneco, quicknot en ten slotte mezelf.
Ook m'n Cartman poppetje die als een soort engelbewaarder op m'n monitor de wacht over me houd leek steeds bozer en bozer te gaan kijken.
Niets kon mij opvrolijken, zelfs het zien van vrouwelijke borsten op anaal+, waar ik gewoonlijk toch een brede glimlach van op m'n smoel krijg, kon me weinig boeien. Stukje Hans Teeuwen gespeeld, kon er niet om lachen. Stukje Vliegende Panters (een Pioneer autoradio jaaaaaa) gedraaid, geen succes. En wat erger is is dat ik me aan kleine dingen begon te irriteren. Het ICQ bloemetje in m'n taskbar bijvoorbeeld. Normaal is die keurig groen, zoals het een gezellig bloemetje betaamd, maar nu heeft 'ie uren lang een rode kleur gehad waarbij elke blad beurtelings groen werd. Hypnotiserend bijna, en dus net als Rasti Rostelli, vet irritant. Ook m'n DU Meter die steevast bij downloadsnelheid aangeeft dat ik 0,3 Kb per seconde binnen haal irriteert me.
Ik zie toch duidelijk dat ik geen verbinding heb, dus waar komt die 0,3 Kb dan vandaan ?

Zag net ook de mug zitten die mij vannacht geprikt heeft, maar kon de fut niet vinden op te staan en het beest een doodsklap met de Linux handleiding te geven. En die bloedzuiger WIST 't. Ik zag volgens mij nog hoe 'ie z'n middelvinger naar me opstak voor 'ie wegvloog en uit m'n zicht verdween. Maar ik krijg 'm nog wel... Eerst m'n verbinding terug en dan zien we wel weer verder.

"Ik zou je het merg uit m'n beenderen laten zuigen," zegt de dame in de anaal+ film, en vreemd genoeg windt het mij niet eens op.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 23 oktober 1999 @ 18:18:00 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206904
Ben inmiddels trouwens weer wat rustiger moet ik er nog bij vermelden.
pi_206905
Danny,

Ik begrijp hoe je je voelt. Sinds enige tijd ben ik over op Chello, internet via de kabel. Na enkele uren online geweest te zijn, gaat Chello een tijd(je) offline om je te laten zien wat je mist. In die uren heb ik de hele cache nagezocht om te kijken of daar nog iets interessants te vinden was, de kat geschopt, gekeken of ik alweer online was, de planten water gegeven, gekeken of ik alweer online was enz,. Ik weet nu dat uren bestaan uit minuten en minuten uit seconden, dat ik iedere seconde weer offline kan zijn, dat ik verslaafd ben aan internet (wist ik al langer) en chello haat.

zaterdag 23 oktober 1999 @ 18:43:00 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_206906
hai danny

waar in rotterdam woon je ongeveer

die 0,3k zijn vermoedelijk arp's

kijk ook eens op http://qgb.cjb.net

gekondoleerd

dop een mede quicknetter

[Dit bericht is gewijzigd door dop (Datum 23 Oktober 1999).]

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_206907
Toen ik deze Topic zag dacht ik wat een onzin om daar een Topic aan te bestenden maar nu ik weet waar het over gaat wil ik ook wel even klagen over Chello. Chello heeft een helpdesk die bijna nooit te berieken is, ik heb soms het idee dat je nog eerder de koningin aan de telefoon krijgt dan een mederwerker van Chello!!. hou je van internet ga dan niet bij Chello
verwijderd door fa......
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 19:13:00 #6
1171 deedz
Is it really?
pi_206908
*#zucht#*
jaja, het is een groot drama....
heb je al noors geleerd en yoga enzo?
waar hebben we dit aan verdiend?
laten we die lui van eneco/quicknet in een huis gooien, met als enige verbinding met de buitenwereld hun internetkabelverbinding...
dat zal ze leren...
Humanity has the stars in its future, and that future is too important to be lost under the burden of juvenile folly and ignorant superstition. - Isaac Asimov
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 19:17:00 #7
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_206909
ik heb net zolang gezanniked totdat ik het telefoonnummers van de binnendienst van Telekabel/UPC in helmond kreeg.. and I succeeded!!! *evil grin*

Ze kennen me nu wel daarzo... Ow jaa.. Blaffen naar de helpdesk is ook leuk, vooral als het op een lokale (non-1g/pm) lijn is en zeker als dat de helpdesk voor normale TV is ;-))))

Hut meisje heeft waarschijnlijk van ellende ontslag aangevraagt en zal nu stage lopen bij het Riagg, ik heb haar nooit meer gesproken sindsdien...

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_206910
Natuurlijk, briljant!!!!

Maar dan wel de mensen die ons die verbindingen leveren in dat huis stoppen graag.

zaterdag 23 oktober 1999 @ 19:21:00 #9
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_206911
Danny, je lijkt mij wel een wijze man....Met genoeg ervaringen...( op gebied van internet natuurlijk, niet zo snel je gedachten laten afdwalen!!!)

Kun je mij misschien inlichten welke internet-provider snel en goedkoop is?? Ik weet niet of xs4all nu zo goed is.

Groetjes!

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_206912
Danny, ik moet zeggen dat jij je nog redelijk rustig hebt gedragen. Bij mij slaat ronduit de paniek toe als ik even dreig te worden afgesloten. Om dit te ondervangen heb ik op mijn bureaublad 4 verschillende verbindingen staan waarmee ik kan inbellen, allemaal andere providers.
Als dit niet werkt, moet ik concluderen dat het probleem bij mijn computer ligt. In dit stadium moet de valium er aan te pas komen. In wilde paniek bel ik al mijn computerkundige vrienden en schreeuw "HELP!!" in de hoorn, zodra ze opnemen. Ik kan niet begrijpend reageren als ze zich op dat moment net in een kroeg bevinden, op de bahama's of slapen en dus niet langs kunnen komen om mij te helpen.
Vervolgens probeer ik vergeefs alle helpdesken van de verschillende providers om even tegen de opgenomen boodschap dat zij niet open zijn te kunnen schelden.
Volgend plan van aktie is de vrienden bellen die dichtbij wonen en beschikken over internet, smoesje verzinnen om langs te komen en dan "ah, mag ik heeeeeel even mijn mail checken?"
Wil ook dit op niets uitlopen, dan zit er niets anders op dan proberen het probleem zelf op te lossen. En vooral snel!

mijn record c: formatteren en wind98 opnieuw installeren ligt op een kleine 3 kwartier. Daarna zo snel mogelijk internet instellen en eindelijk kan ik weer rustig ademhalen.
de rest van de configuratie komt later wel...

Het allerergste is nog wel dat ik zelfs nu, gezellig bij vrienden in voorbereiding op een avondje stappen, toch nog stiekem even achter hun computer kruip om dit berichtje te posten.

dokter, zou het nog goed komen met mij?

mooi he, alles
pi_206913
Chello ken ik niet maar A2000 (of UPC) ken ik wel! Deze *@$#!-organisatie heeft mij wat braakneigingen gekost, niet te geloven. Ik heb telefoon, internet en RTV en bij alledrie had ik problemen waarvoor je moest bellen naar verschillende 'services' (my ass), waar je een half uur gedwongen naar Gloria Estefan moest luisteren (hel) iemand aan de telefoon krijgt die zegt dat je de verkeerde 'service' hebt gebeld die je het verkeerde nummer geeft van de verkeerde service. Truc: direct dreigen de consumentenbond en de baas aan de telefoon vragen. Enige wat helpt. En wat bestaat je leven uit verplichtingen met &#$@%!-bureaucratische instanties! Hier word ik depressief van.
a very rare snighbone

pi_206914
quote:
op 10-23-1999 om 06:18 PM schreef Danny het volgende:
Ben inmiddels trouwens weer wat rustiger moet ik er nog bij vermelden.

Nou Danny,
Bedoel je een diepe innerlijke rust?
Dan beschouw de offline-tijd maar als een cold turkey want je bent inderdaad ECHT verslaafd (net als ik)

Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 20:00:00 #13
215 misterDre
Paint it black!
pi_206915
Internet & BB

Van de dokter krjg ik inmiddels groot verpakkingen Diazepam
Om de dag komt de fysiotherapeut
En in de logeerkamer slaapt die meneer van de RIAGG

Verder gaat het wel met me!

FOK!fossiel zaterdag 23 oktober 1999 @ 20:18:00 #14
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_206916
Danny: Ah.. ik ben niet de enige die schreeuwt tegen zijn computer Wat een gedoe ook altijd Tijden gehad met WXS.. argh wat was dat erg..

Maargoed, de verbinding hier is de laatste tijd altijd goed. (WXS, isdn) .. Enige probleempje.. goed verstoppen/schuilen als de telefoonrekening binnen is. Want dan is het mijn vader die ter plekke depressief is . (ik ben dan toevallig uit, naar een goede vriend of 'ff weg' )

(trouwens.. niet een id'tje voor een colummetje?)

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 22:00:00 #15
959 opa
De man met de witte shawl
pi_206917
Zeg Danny, ben jij niet heel toevallig Doordevil ?

Goede bijdrage overigens

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_206918
Eigenlijk wil ik dit niet .....ik kan het niet laten......zal ik het doen?( Sla maar over......)
Nou hier komt ie dan...

Wat is hier het verband met BB?

zaterdag 23 oktober 1999 @ 22:19:00 #17
553 BAF
Dein gesicht ist mir egal ..
pi_206919
Hmzz .. Eneco / Quicknet heeft bij mij (R'dam Noord) al maanden geen gezeik .. behalve afgelopen zondag dan ..

Maar goed .. over het algemeen .. mjan, wel ok ..

pi_206920
En toen was er A2000, nu UPC als er een bedrijf niet spoort zijn hun het wel.
Ik had als een van de eerste 200 een aansluiting en dat ging redelijk. O.K ze vertragen op een of andere manier het POPen van andere mailboxen bij derden, ze installeren alleen de kabel modem nadat ze eerst een halfuur je hele pc willen doorspitten of alle instellingen wel goed zijn en tot overmaat van ramp willen ze je ook nog een A2000 E-mail account aansmeren en die kunnnen die gasten alleen maar instellen in Netscape,en die wil ik niet.
Maar meneer,... dan ondersteunen wij het niet Nou en ! oprotten met hun speed.A200.nl cq cable.A2000.nl wegwezen met dat adres en die netscape CD die steek je maar in je zak maar niet in mijn PC. Nee A2000 dat is het !
En Nu heb ik Multiweb, Noem ze maar MultiNEP en als je echt ziek wilt worden? TIP: Bel de helpdesk ! Oja,.....Ik draai WindowsNT en dat ondersteunen ze ook Niet !!!!!!!!!! Hallo we leven in de jaren negentig mag ik zelf weten wat ik op mijn PC zet en hoe ik mijn E-mail lees en verzend!! Al wil ik dat vanuit een dos doen met basis commando zo naar de SMTP server,.....Moet ik toch weten.
Het is dat het werkt maar daar houd het ook mee op. Jongens en meisjes als je snelheid wilt heb je twee optie's.

1. Vraag gewoon een vaste 2MB verbinding aan.
( het is wel een beetje duur )

2. Neem een account bij UUNET je betaalt voor elke minuut Online maar de snelheid die krijg je.( ISDN inbellen is gaan met 64Kb en niet alleen de verbinding naar de POP maar je krijgt ook snelheid op het net.)

3. Nog even wachten en straks kunnen we surfen via een schotel verbinding.
( 32Mb naar beneden en met 2 Mb terug ) Kan je dt voorstellen even een FTP stream van 2MB naar een vriend van je. )

I need Speeeeeeeeeeeed !!!!!!!!!!!!!!!!!!

zaterdag 23 oktober 1999 @ 23:47:00 #19
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_206921
quote:
op 10-23-1999 om 10:00 PM schreef opa het volgende:

Goede bijdrage overigens

Ik snap tevens waarom jij er niet vanaf kan blijven Danny.

Bart geen oplossing?

Ik sta ook voor de keuze nu, moet een netwerk bouwen met kabel. Twijfel twijfel

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
  Admin zondag 24 oktober 1999 @ 01:43:00 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206922
quote:
op 10-23-1999 om 10:00 PM schreef opa het volgende:

Helaas helaas. Als ik kon wat Doordevil kan had ik nu toch echt op de bestseller lijst gestaan.
Bovenstaande is uit pure verveling en ergernis aan mij ontglipt.
Ik pretendeerde vroeger nog wel eens een redelijk schrijver te zijn, maar als ik dan doordevil's posts lees word ik toch weer even met beide beentjes op de grond gezet.
Op school was men altijd wel onder de indruk van mijn zogenaamde schrijfkunsten, maar dit is de echte wereld he.

Voor doordevil hier kwam speelde ik nog met het idee om zelf dagelijks een soortgelijke 'column' te maken (heb dat ook een tijdje gedaan in het Engels op een van mijn vorige sites trouwens, alleen dan niet over BB uiteraard), maar toen ik de eerste van Nico hier op 't forum las besefte ik dat ik me beter bezig kon gaan houden met dingen waar ik WEL goed in ben.
Moet er alleen nog ff achter zien te komen wat dat is.

Admin zondag 24 oktober 1999 @ 01:46:00 #21
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206923
O ja.. die mug heb ik ook te pakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')