Regelmatig betrapte ik mezelf er ook op tegen mijn pc te schreeuwen, bijna alsof het zijn schuld was dat de verbinding z'n biezen had gepakt en met de noorderzon was vertrokken, maar me ondertussen bewust zijnde dat de schuld, zoals gewoonlijk, bij Eneco/Quicknot (nee, dat is geen spelfout) lag. Helaas is het 50-cent-per-minuut kostende helpdesk nummer in het weekend gesloten (evenals het internet dus) en kan ik bij zowel Eneco als Quicknet dus onmogelijk mijn gram halen door tegen de aldaar huishoudende helpdeskslet (Sorry Eneco Miranda) aan te schelden.
Alsof midden op de provinciale weg tussen twee boerengehuchten mijn auto plots verdween en ik hulpeloos zocht naar contact met de buitenwereld (nu weet ik eindelijk hoe men zich in het BB huis moet voelen, en ik heb medelijden met hen allen) en een teken van leven anders dan die van een verdwaalde zwaan die zich ook afvroeg hoe het nu verder moest (ik meende 'm zelfs even met gefronste wenkbrouwen z'n schouders te zien ophalen in een poging mij duidelijk te maken dat hij (m/v) het ook niet wist), draaide ik doelloos in het rond op m'n ergonomisch verantwoorde bureaustoel (of is het nog steeds, of alweer, burostoel. Of buro-stoel ?).
Nadat de laatste bul uit m'n neus was gepeutert, mijn oorharen waren bijgetrimd en mijn kale keppeltje weer was opgepoetst en glom alsof ie zo uit de showroom kwam verveelde ik mij nog steeds en vervloekte inwendig m'n pc, eneco, quicknot en ten slotte mezelf.
Ook m'n Cartman poppetje die als een soort engelbewaarder op m'n monitor de wacht over me houd leek steeds bozer en bozer te gaan kijken.
Niets kon mij opvrolijken, zelfs het zien van vrouwelijke borsten op anaal+, waar ik gewoonlijk toch een brede glimlach van op m'n smoel krijg, kon me weinig boeien. Stukje Hans Teeuwen gespeeld, kon er niet om lachen. Stukje Vliegende Panters (een Pioneer autoradio jaaaaaa) gedraaid, geen succes. En wat erger is is dat ik me aan kleine dingen begon te irriteren. Het ICQ bloemetje in m'n taskbar bijvoorbeeld. Normaal is die keurig groen, zoals het een gezellig bloemetje betaamd, maar nu heeft 'ie uren lang een rode kleur gehad waarbij elke blad beurtelings groen werd. Hypnotiserend bijna, en dus net als Rasti Rostelli, vet irritant. Ook m'n DU Meter die steevast bij downloadsnelheid aangeeft dat ik 0,3 Kb per seconde binnen haal irriteert me.
Ik zie toch duidelijk dat ik geen verbinding heb, dus waar komt die 0,3 Kb dan vandaan ?
Zag net ook de mug zitten die mij vannacht geprikt heeft, maar kon de fut niet vinden op te staan en het beest een doodsklap met de Linux handleiding te geven. En die bloedzuiger WIST 't. Ik zag volgens mij nog hoe 'ie z'n middelvinger naar me opstak voor 'ie wegvloog en uit m'n zicht verdween. Maar ik krijg 'm nog wel... Eerst m'n verbinding terug en dan zien we wel weer verder.
"Ik zou je het merg uit m'n beenderen laten zuigen," zegt de dame in de anaal+ film, en vreemd genoeg windt het mij niet eens op.
Ik begrijp hoe je je voelt. Sinds enige tijd ben ik over op Chello, internet via de kabel. Na enkele uren online geweest te zijn, gaat Chello een tijd(je) offline om je te laten zien wat je mist. In die uren heb ik de hele cache nagezocht om te kijken of daar nog iets interessants te vinden was, de kat geschopt, gekeken of ik alweer online was, de planten water gegeven, gekeken of ik alweer online was enz,. Ik weet nu dat uren bestaan uit minuten en minuten uit seconden, dat ik iedere seconde weer offline kan zijn, dat ik verslaafd ben aan internet (wist ik al langer) en chello haat.
waar in rotterdam woon je ongeveer
die 0,3k zijn vermoedelijk arp's
kijk ook eens op http://qgb.cjb.net
gekondoleerd
dop een mede quicknetter
[Dit bericht is gewijzigd door dop (Datum 23 Oktober 1999).]
Ze kennen me nu wel daarzo... Ow jaa.. Blaffen naar de helpdesk is ook leuk, vooral als het op een lokale (non-1g/pm) lijn is en zeker als dat de helpdesk voor normale TV is ;-))))
Hut meisje heeft waarschijnlijk van ellende ontslag aangevraagt en zal nu stage lopen bij het Riagg, ik heb haar nooit meer gesproken sindsdien...
Maar dan wel de mensen die ons die verbindingen leveren in dat huis stoppen graag.
Kun je mij misschien inlichten welke internet-provider snel en goedkoop is?? Ik weet niet of xs4all nu zo goed is.
Groetjes!
mijn record c: formatteren en wind98 opnieuw installeren ligt op een kleine 3 kwartier. Daarna zo snel mogelijk internet instellen en eindelijk kan ik weer rustig ademhalen.
de rest van de configuratie komt later wel...
Het allerergste is nog wel dat ik zelfs nu, gezellig bij vrienden in voorbereiding op een avondje stappen, toch nog stiekem even achter hun computer kruip om dit berichtje te posten.
dokter, zou het nog goed komen met mij?
quote:
op 10-23-1999 om 06:18 PM schreef Danny het volgende:
Ben inmiddels trouwens weer wat rustiger moet ik er nog bij vermelden.
Nou Danny,
Bedoel je een diepe innerlijke rust?
Dan beschouw de offline-tijd maar als een cold turkey want je bent inderdaad ECHT verslaafd (net als ik)
Van de dokter krjg ik inmiddels groot verpakkingen Diazepam
Om de dag komt de fysiotherapeut
En in de logeerkamer slaapt die meneer van de RIAGG
Verder gaat het wel met me!
Maargoed, de verbinding hier is de laatste tijd altijd goed. (WXS, isdn) .. Enige probleempje.. goed verstoppen/schuilen als de telefoonrekening binnen is. Want dan is het mijn vader die ter plekke depressief is . (ik ben dan toevallig uit, naar een goede vriend of 'ff weg'
)
(trouwens.. niet een id'tje voor een colummetje?)
Goede bijdrage overigens
Wat is hier het verband met BB?
Maar goed .. over het algemeen .. mjan, wel ok ..
1. Vraag gewoon een vaste 2MB verbinding aan.
( het is wel een beetje duur )
2. Neem een account bij UUNET je betaalt voor elke minuut Online maar de snelheid die krijg je.( ISDN inbellen is gaan met 64Kb en niet alleen de verbinding naar de POP maar je krijgt ook snelheid op het net.)
3. Nog even wachten en straks kunnen we surfen via een schotel verbinding.
( 32Mb naar beneden en met 2 Mb terug )
Kan je dt voorstellen even een FTP stream van 2MB naar een vriend van je. )
I need Speeeeeeeeeeeed !!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
op 10-23-1999 om 10:00 PM schreef opa het volgende:
Zeg Danny, ben jij niet heel toevallig Doordevil ?Goede bijdrage overigens
Ik snap tevens waarom jij er niet vanaf kan blijven Danny.
Bart geen oplossing?
Ik sta ook voor de keuze nu, moet een netwerk bouwen met kabel. Twijfel twijfel
quote:
op 10-23-1999 om 10:00 PM schreef opa het volgende:
Zeg Danny, ben jij niet heel toevallig Doordevil ?
Helaas helaas. Als ik kon wat Doordevil kan had ik nu toch echt op de bestseller lijst gestaan.
Bovenstaande is uit pure verveling en ergernis aan mij ontglipt.
Ik pretendeerde vroeger nog wel eens een redelijk schrijver te zijn, maar als ik dan doordevil's posts lees word ik toch weer even met beide beentjes op de grond gezet.
Op school was men altijd wel onder de indruk van mijn zogenaamde schrijfkunsten, maar dit is de echte wereld he.
Voor doordevil hier kwam speelde ik nog met het idee om zelf dagelijks een soortgelijke 'column' te maken (heb dat ook een tijdje gedaan in het Engels op een van mijn vorige sites trouwens, alleen dan niet over BB uiteraard), maar toen ik de eerste van Nico hier op 't forum las besefte ik dat ik me beter bezig kon gaan houden met dingen waar ik WEL goed in ben.
Moet er alleen nog ff achter zien te komen wat dat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |