abonnement Unibet Coolblue
pi_55132338
Ik kon er geen vinden en de coach die met 4 ploegen in 3 landen kampioen wordt, 6 titels met PSV wint als aanvoerder de EC1 verdient natuurlijk een eigen titel

Hopelijk is Benitez volgende week het volgende slachtoffer

Eric Gerets
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
(Doorverwezen vanaf Erik Gerets)
Ga naar: navigatie, zoeken
Eric Gerets (Rekem, 18 mei 1954) is een voormalig Belgisch voetballer en is tevens voetbaltrainer. Hij speelde steevast als rechtsachter maar hij stond ook bekend om zijn verre inworpen, een aanvallende kwaliteit. Gerets begon zijn voetbalcarrière als amateur bij de club van zijn geboortedorp. Hij won de trofee de Gouden Schoen in 1982.

Inhoud [verbergen]
1 Eric Gerets als voetballer
1.1 Standard Luik
1.2 AC Milan
1.3 Belgische nationale ploeg
1.4 PSV
2 Eric Gerets als trainer
3 Zie ook:



[bewerk] Eric Gerets als voetballer

[bewerk] Standard Luik
Zijn debuut als prof maakte hij bij Standard Luik op 16 april 1972 in de uitwedstrijd tegen FC Diest waar hij inviel voor Sylvester Takac.

Met Standard won hij de Beker van België in 1981 onder Ernst Happel. Met Raymond Goethals als trainer werd zijn club landskampioen in 1982 en 1983. Eric was van 1973 tot 1983 aanvoerder van Standard.


[bewerk] AC Milan
Na het seizoen 82-83 werd Gerets verkocht aan het grote AC Milan. Waar hij als rechtachter en kapitein het seizoen 83-84 goed inzette. Begin 84 barste echter de omkoopaffaire rond de wedstrijd Standard-Waterschei van het seizoen voordien los.

Gerets werd schuldig bevonden en geschorst voor 1 jaar. Na zijn schorsing speelde Gerets eerst bij MVV vanwaar hij werd weggeplukt door PSV


[bewerk] Belgische nationale ploeg
Gerets maakte in oktober 1975 zijn debuut als Rode Duivel tegen Oost-Duitsland. Ook voor Guy Thys bleef Eric Gerets jarenlang de onbetwiste rechtsachter.

De Belgen werden tweede op het EK in Italië in 1980 en in 1982 versloegen ze wereldkampioen Argentinië op het WK in Spanje. Met Gerets als rechtsachter kwalificeerden de Belgen zich ten koste van Nederland voor het WK 1986 in Mexico. Tijdens de beslissende wedstrijd verstuurde Gerets de voorzet richting Georges Grün die met het hoofd kon scoren. Eric Gerets was één van de motoren achter het succesverhaal dat pas in de halve finales abrupt eindigde. Na een geslaagde WK-campagne in Italië '90 nam hij in de lente van 1991 afscheid van de nationale ploeg.

Hij speelde 86 interlands tussen 1975 en 1991 en scoorde tweemaal. De man met de volle baard en de wapperende lange haren werd in die periode beschouwd als de beste Europese rechtsback. "De Leeuw" kreeg zijn beloning in de vorm van een sensationele transfer naar AC Milan. Daar geraakte hij na enkele maanden in de Bellemansaffaire verwikkeld; bekende namen ontsprongen de dans - Gerets werd een jaar geschorst.

Hij knokte om weer aan de top te geraken en zijn imago op te poetsen. Via MVV belandde hij bij PSV Eindhoven en opnieuw het nationale elftal.


[bewerk] PSV
Met PSV Eindhoven werd Gerets in 1988 ook de eerste (en voorlopig nog altijd enige) Belgische voetballer die de Europacup voor Landskampioenen won (finalewinst na strafschoppen tegen Benfica). Hij won zes landstitels en drie nationale bekers met PSV. Hier beëindigde hij zijn profcarrière op 3 mei 1992.


[bewerk] Eric Gerets als trainer
Ook zijn trainersloopbaan startte hij in Luik. Bij Club Luik volgde Gerets na negen seizoenen de latere bondscoach Robert Waseige op, die hij zelf nog drie jaar als trainer had gekend bij Standard. Hij wist de club, die niet over grote middelen beschikte, twee jaar in de topreeks te handhaven.

Zijn grote doorbraak kwam bij K. Lierse S.K. dat hij drie jaar trainde. Op het einde van het eerste seizoen speelden de Pallieters Europees voetbal, en aan het eind van zijn derde jaar op het Lisp werd Lierse werd in 1997 Belgisch kampioen vóór Club Brugge. Club was er als de kippen bij om hem een tweejarig contract te laten tekenen.

Met goed voetbal en voorsprong werd Brugge landskampioen in 1998. Het bereikte in datzelfde jaar de bekerfinale, die van Racing Genk met 4-0 werd verloren. Genk hield het volgend jaar Gerets en Club van een nieuwe titel.

In de zomer van 1999 stapte Gerets over naar PSV. Al gedurende zijn tweede jaar in het Jan Breydelstadion was het een publiek geheim dat PSV zijn volgende club zou worden. In Eindhoven won Gerets landstitels in 2000 en 2001. In 2002 werd hij er afgelost door Guus Hiddink en was hij van plan een jaar rust te nemen. Gerets, die ooit een transfer naar FC Keulen miste, ging in de herfst van 2002 bij FC Kaiserslautern aan de slag, werd er een goed jaar later op de keien gezet maar kon meteen weer bij Vfl Wolfsburg terecht. In 2004-05 voerde die club wekenlang de Bundesliga aan. Uiteindelijk strandde Wolfsburg op de negende plaats en leidde een conflict met manager Thomas Strunz tot zijn vertrek. De Limburger kon via de grote poort bij Standard terugkeren, maar koos voor een nieuw buitenlands contract bij het Turkse Galatasaray. In Istanbul volgt hij Gheorghe Hagi als coach op en werd kampioen met ze (seizoen 2005-2006).

Op 25 september 2007 tekent hij bij Olympique Marseille en volgt daar Albert Emon op als trainer van de Franse voetbalclub.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55135008
Lekker he, dat klakkeloos copy-pasten uit wikipedia?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_55138108
Ja, vind ik wel.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55138385
Goede voetballer, matige trainer.
pi_55138439
Wel 5 titels. In Nederland kan alleen Guusje hem dat nazeggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 9 december 2007 @ 01:20:52 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55138620
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel 5 titels. In Nederland kan alleen Guusje hem dat nazeggen
En Van Gaal en Michels...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_55138655
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:20 schreef golfer het volgende:

[..]

En Van Gaal en Michels...
Maar dat zijn ajacieden en dat telt dus niet volgens de telling van DAM.
pi_55140535
Welke telling?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55140626
Je zal maar zo'n carriere hebben gehad en dan bekend staan om je verre inworpen.
Woo-loo-loo!
pi_55141098
http://youtube.com/watch?v=rWFPbfST7jM


DAAR IS EM, DAAR IS EM!!!! Grun kopte binnen.....maar wie gaf de assist?
  Trouwste user 2022 woensdag 12 december 2007 @ 00:07:17 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_55206918
Goed gedaan vanavond

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 december 2007 @ 00:17:51 #12
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55207119
quote:
Op woensdag 12 december 2007 00:07 schreef tong80 het volgende:
Goed gedaan vanavond

Ach kom, moet je eens zien met wat een materiaal hij het moet redden. Het is al een mirakel op zich dat hij de uefa-cup plek kon redden met die ploeg ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55207134
Na 2 pogingen met PSV heeft ie nu misschien meer succes
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 12 december 2007 @ 00:22:33 #14
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55207188
quote:
Op zondag 9 december 2007 01:07 schreef sjimz het volgende:
Goede voetballer, matige trainer.
Elk team waar hij kwam werd aanvankelijk beter onder hem. Hij speelde ook op slechts drie teams na met allemaal kampioen in z'n carrière.

Volgens mij is hij nog altijd de ideale "depanneur" , de man die je wil aanstellen om een volkomen losgeslagen schip terug op de rails te zetten, waar je de titel mee viert , en dan moet doorsturen want dan begint het effect uitgewerkt te geraken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55207234
4 ploegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 12 december 2007 @ 00:28:00 #16
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55207256
quote:
Op woensdag 12 december 2007 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
4 ploegen
Marseille reken ik uiteraard nog niet mee, daar is ie nog niet ontslagen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55207274
Ik las het verkeerd, ik dacht dat je zei dat hij met 3 ploegen kampioen speelde. Dat zijn er 4
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57523111
quote:
'Gerets op de vuist met eigen speler'

MARSEILLE - Het debâcle van Olympique Marseille in het Franse bekertoernooi heeft woensdagavond geleid tot een vechtpartij tussen de Belgische trainer Eric Gerets en zijn speler Karim Ziani.

Volgens de Franse sportkrant L'Equipe ging Gerets in de rust op de vuist met Ziani, nadat Olympique Marseille tegen de amateurs van Carquefou niet vooruit was te branden. Carquefou, dat in de competitie vier afdelingen lager acteert, had geen medelijden met Olympique, dat een beschamede nederlaag incasseerde.

De aanstaande wanprestatie van zijn club werd Gerets kennelijk in de rust al te veel, want volgens de gerespecteerde Franse sportkrant vloog de oud-trainer van PSV in de kleedkamer uit tegen de Algerijn Ziani. ,,Je hebt geen respect voor de spelers,'' zou de 53-jarige 'Leeuw van Vlaanderen' Gerets gefulmineerd hebben, waarop een hevige discussie ontstond. Daarop duwde Gerets Ziani, die op zijn beurt de Belg bij de kraag vatte. Spelers en staf moesten de 'vechtersbazen' uit elkaar halen, aldus L'Equipe.
pi_68647167
quote:
Trots van Eric Gerets gekrenkt door grootaandeelhouder

donderdag 30 april 2009 | 09:54
VOETBAL - Eric Gerets, coach van Olympique Marseille, gaat bij zijn club weg omdat hij genoeg heeft van de druk van grootaandeelhouder Robert Louis-Dreyfus. In een interview met radiostation RTL zei de Belg gisteren dat diens kritiek, begin dit jaar, hem in het verkeerde keelgat was geschoten. Louis-Dreyfus vond in januari dat Marseille per se als eerste of tweede in de Franse competitie moest eindigen. "We stonden even vierde. Hij stelde toen vragen bij mijn functioneren en droeg de voorzitter op om te wachten met mijn contractverlenging."

Dinsdag maakte Gerets bekend dat hij geen nieuw contract wil bij de club, die hard op weg is om sinds 1992 voor het eerst weer landskampioen te worden in Frankrijk. "Mijn besluit stond al een tijdje vast", zei Gerets, die overigens niet wilde bevestigen of hij komend seizoen aan de slag gaat bij het Saudi-Arabische Al-Hilal.

Volgens diverse bronnen kan de Belg daar per maand 250.000 euro netto verdienen, terwijl hij bij Olympique Marseille ongeveer 200.000 euro bruto per maand overgemaakt krijgt.


Gerets struikelt, net zoals zo veel van zijn voorgangers, over de typisch Marseillaanse bemoeizucht van het management met de ploeg. Dat was al het geval toen zakenman Bernard Tapie eigenaar was, het is onder de - eveneens zakenman - Robert Louis-Dreyfus al niet anders. Aandeelhouders vinden dat ze zich met de dagelijkse gang van zaken bij de populairste club van Frankrijk kunnen bemoeien. Maar net zoals zoveel van zijn voorgangers vindt ook Gerets dat te ver gaan. "Toen het even iets minder ging, voelde Louis-Dreyfus zich meteen geroepen om mij aan te vallen in de pers, via een interview met l'Équipe. Verder gaf hij voorzitter Pape Diouf opdracht om mijn contractverlenging uit te stellen. Ik verwijt niemand iets, maar als je drie maanden moet wachten op een voorstel tot contractverlenging, kan er veel gebeuren", aldus Gerets op RTL.

"De problemen hadden in vijf minuten opgelost kunnen zijn, maar op een gegeven moment houdt het op. Ik heb ook mijn trots."

Olympique Marseille staat eerste in de Ligue 1, op vijf wedstrijden van het einde van het seizoen. Alleen Girondins Bordeaux lijkt nog in staat om de koppositie van Marseille te kunnen bedreigen, de achterstand van de nummers drie en vier Olympique Lyonnais en Paris Saint-Germain lijkt te groot.

Gerets zegt te hopen dat de fans hem willen vergeven. "Ik heb hier een prachtige tijd gehad."
  maandag 4 mei 2009 @ 11:05:51 #20
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_68648509
Doet idd een beetje denken aan de tijd van Tapie met Raymond Goethals die toen elke week zijn eigen ontslag aan hem aanbood en na de CL-zege zelf bedankte voor de contractverlenging die dan eindelijk aangeboden werd ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_68648921
Ben benieuwd waar hij volgend seizoen werkt!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')