Het is opzich niet lastiger met het voeren zelf, niet als je slangen klein zijn en pinkies eten sowieso. Later is het wel zo dat je slang vrij snel moet pakken, omdat idd de muis de slang goed kan beschadigen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:18 schreef KaiN het volgende:
Nog een vraag.
Zelf heb ik 1 jaar opleiding gedaan in dierenverzorging. Dat eerste jaar hebben we wat oppervlakkige dingen over reptielen gehad. Ze hadden daar natuurlijk ook slangen. De muizen fokten ze zelf voor de voer. UZN gaf aan dat levend voeren lastiger is voor beginners? Waarom is dit? Is dit niet even lastig voor beginners als voor gevorderden? Wat ik begreep zijn de redenen om liever diepvries te voeren:
Minder kans op ziekten door het invriezen.
Je hoeft de muis niet te vangen als de slang niet wilt eten, zodat de muis de slang niet kan beschadigen.
Muizen stinken. Dus als je ze zelf fokt heb je daar last van.
Was trouwens vanwege bovenstaande redenen wel van plan diepvries voer te geven.
Mwa... Zelf heb ik het met kikkertjes redelijk vaak... Iemand komt voor 1 kikkertje en je bent meteen 4 uur kwijt aan lullen/ ruimte laten zien etc. Ik heb liever ook niet meer mensen over de vloer, als ik namelijk een goed seizoen heb dan heb ik 10 tot 30 mensen over de vloer... Heb ik een perfect seizoen dan zal ik gauw 50+ mensen over de vloer hebben. De 'opbrengst' is vaak minder dan de tijd die je eraan besteed, ook iedere keer alles uitleggen of grote verhalen die je moet aanhoren van mensen die denken hoe deze het beste het doen... Ik verhoop liever op een beurs, maar de dieren komen niet op tafel.. Van te voren mailen, foto's sturen van de dieren en op de beurs zelf van koelbox naar koelbox en een kort praatje en klaar.quote:Op maandag 10 december 2007 21:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mjah, je wil toch dat je beestjes goed terecht komen en vind het als het goed is leuk om eea te laten zien? Ik zou het vreemd vinden als iemand dat niet wil hebben eigenlijk?Bij de verkoop van een dvd'tje kan ik het nog wel begrijpen dat iemand daar geen tijd aan wil besteden maar met levende dieren?
Mjah dat heb je zelf toch in de hand?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Mwa... Zelf heb ik het met kikkertjes redelijk vaak... Iemand komt voor 1 kikkertje en je bent meteen 4 uur kwijt aan lullen/ ruimte laten zien etc. Ik heb liever ook niet meer mensen over de vloer, als ik namelijk een goed seizoen heb dan heb ik 10 tot 30 mensen over de vloer... Heb ik een perfect seizoen dan zal ik gauw 50+ mensen over de vloer hebben. De 'opbrengst' is vaak minder dan de tijd die je eraan besteed, ook iedere keer alles uitleggen of grote verhalen die je moet aanhoren van mensen die denken hoe deze het beste het doen... Ik verhoop liever op een beurs, maar de dieren komen niet op tafel.. Van te voren mailen, foto's sturen van de dieren en op de beurs zelf van koelbox naar koelbox en een kort praatje en klaar.
De tijd die je kwijt bent aan de koper van een kikkertje.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:01 schreef Aneurism het volgende:
Zelf in de hand? Wat bedoel je daarmee?
Ik snap hem ook niet.quote:
En? Hoe ist gegaan?quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:27 schreef KaiN het volgende:
Volgende week zondag ga ik ook nog naar Reptilica in Breda om zo misschien meer info te winnen en eventueel een terrarium te kopen.
Je kan moeilijk iemand de deur uit kicken...quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
De tijd die je kwijt bent aan de koper van een kikkertje.
Het was minder groot dan ik dacht maar dat kwam ook doordat de halve zaal aan een paranormale beurs was gewijdt. Maargoed toch met verschillende standhouders staan praten en een hoop wijzer geworden.quote:
Hey,quote:Op maandag 17 december 2007 20:42 schreef UZN het volgende:
Mooie bak mooie beestjes. Wat zijn het voor kleurtjes?
Jammer dat je vrouwtjes met 1 jaar zwanger worden en doodgaan aan legnood op deze manier. Zonde...
Oftewel bakkie erbij voor de man, en zodra de vrouwen kweekrijp zijn (min 3 jaar, 300 gram) kan je de man erbij zetten. Binnen 1 jaar scheiden dus! Geloof me, je bent echt de eerste niet hiermee. Het mannetje gaat er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat ze zwanger raken.
Bedenk trouwens wel dat eieren uitbroeden en jonkies verzorgen veel moeite en geld kost, en je maar heel moeilijk van de jonkies afkomt. Mijn vrouwtje is, ondanks dat ze ruim kweekklaar was, gestorven.
Ohja, niet vergeten apart voeren en niet op de beukensnippers. Verder zie ik geen temperatuur meter (Misschien net niet op de foto?) Heb een temperatuur verloop? Ik zie 2 lampen branden. Zijn deze verschillende wattage's? Verder ziet de bak er mooit uit.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:59 schreef _The_General_ het volgende:
Met alle respect voor jullie hobbie. Maar is het wel verstandig om zulke dieren in een woonwijk te houden. Het zijn traditioneel gezien geen gezelschapsdieren/huisdieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |