abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55098019
Ik krijg dit weekend vrienden te eten waarvan eentje een glutenallergie heeft.
Hierdoor vallen veel gerechten af (zoals pasta, brood)

Normaal maak ik een lekker stuk vlees, aardappeltjes en een salade, maar ik dacht misschien eens wat anders maken.
Iemand suggesties?
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:00:57 #2
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_55098117
Gluten vrij

Weet serieus niet hoe of wat, maar ik zou wat tapas maken als voorgerecht / bij een wijntje/biertje vooraf....

Dadels vullen met kaas, vervolgens in ontbijtspek wikkelen van de AH ( die dun gesneden bij de vers afedeling), en dan in de oven
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:10:14 #3
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55098357
Bij de Slegte heb je een leuk en behoorlijk uitgebreid gluten-vrij kookboek voor niet veel geld...

Verder kun je nog bijna alles maken zonder gluten; iets specialere AGV is het al als je de aardappelen roosterd met wat kruiden, het vlees klaarmaakt met een lekkere jus en gewokte, gemengde groenten kunnen ook nooit kwaad.
Gevulde champignons doen het ook altijd goed...

Als toetje sorbetijs met vers (gecarameliseerd) fruit...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:10:22 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_55098362
Hier kan je flink wat inspiratie vinden:
http://communities.zeelandnet.nl/data/glutenvrij/
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_55098374
Bij de meeste biologische winkels kan je glutenvrije producten kopen. Hier in het centrum van Den Haag zit een biologische supermarkt met een hele gang met o.a. glutenvrij brood en pasta. Misschien is dat een optie?
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:51:03 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_55099281
Oh God, ik ken ook zo iemand

Mevrouw mag geen gluten hebben maar consumeert wel wekelijks een portie bier waar een bouwvakker van omvalt.

Maar wel voorzichtig zijn met een broodje
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:22:16 #7
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_55100037
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:51 schreef jpg97 het volgende:

Mevrouw mag geen gluten hebben maar consumeert wel wekelijks een portie bier waar een bouwvakker van omvalt.

Je weet niet wat gluten zijn? Voedsel allergie is gewoon kut.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_55105394
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:51 schreef jpg97 het volgende:

Uhhh, het is een bestaande en vrij serieuze aandoening die wordt vastgesteld d.m.v. een dunne-darmbiopsie. Niet een of ander hypochondisch-homeopatisch overgevoeligheidje....

Ik kook zeer regelmatig glutenvrij, want een goede vriendin van me heeft coeliakie. Eerste keer is het even schrikken, want jee, stel dat je haar ziek maakt.... Maar bijna alles kan, behalve pakjes en mixjes. En tarwe en consorten, natuurlijk.

Afijn, geen aardappels/vlees/salade?

Ik maak vaak stoofgerechten als ze komt, of een Indiase of Indonesische rijsttafel. Een lekkere risotto kan ook (wil je bouillonblokjes gebruiken: AH huismerk!), of een maaltijdsoep... Vind je zoiets OK?
pi_55105415
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:00 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Gluten vrij

Weet serieus niet hoe of wat, maar ik zou wat tapas maken als voorgerecht / bij een wijntje/biertje vooraf....

Dadels vullen met kaas, vervolgens in ontbijtspek wikkelen van de AH ( die dun gesneden bij de vers afedeling), en dan in de oven
Geen bier en uitkijken met vleeswaren, smartypants
pi_55133946
Je kunt vrijwel elke gerecht ombouwen tot glutenvrij. Als jij nou gewoon zegt wat je wil gaan maken, dan vertel ik je hoe je het glutenvrij maakt.
pi_69156451
Voor meer informatie over glutenvrij koken of als je een workshop glutenvrij koken wilt volgen ga dan naar:

www.fok.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Muck op 19-05-2009 12:47:17 (spammen doe je maar ergens anders) ]
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:43:03 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_69185492
de dame die wel bier drinkt maar rest gv eet klopt niet helemaal bier bevat ook gewoon gluten, al is er wel glutenvrij bier, maar nie in de kroeg volgens mij

EN verders idd uitkijken met vleeswaar, en bij gebruik van zakjes/pakjes oid.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:11:22 #13
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69194732
in de meest bizarre dingen kunnen gluten zitten, in vlees voor op brood, in sausjes, in croutons..

Gewoon erg goed verpakkingen lezen dus, mensen met coeliakie kunnen anders echt dagenlang hartstikke ziek worden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:12:01 #14
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69194753
ow.. heel oud topic...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_69194762
Croutons vind ik niet zo heel verrassend Da's gewoon oud brood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')