Het is zo irri om 'gestemt' en 'opgerod' te zien.......
Thanks!!
Groedjes.
ent of topic.....
sorry maar iedereen zijn mening/doen waar je zin in hebt.....
Hoor ik niet bij iedereen???
I say FUCK IT!
Goed dan voor iedereen een ezelsbruggetje:
Eindigen de volgende letters in de stam op KoFSCHiP, dan krijgt het woord (na de stam) een T:
Let op, een lesje in de verleden tijd: Golfen: Stam=golf is dus: hij heeft gegolft:
Dromen: Stam = droom is dus: hij heeft gedroomd
over heeft: het is het werkwoord hebben, IK HEB, HIJ HEEFT.
Dus het is: "Karin HEEFT Maurice gepijpt" (of is het nu "gepepen")
Wie vult mijn les aan?
------------------
Live is to short to stay out of the sun
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 28 Oktober 1999).]
Een voorbeeld dan maar:Hij vertelDE,
Hij heeft verteld!
Easy, he?
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 28 Oktober 1999).]
Sorry Kimmi, weer bovenaan.
Eindigen de volgende letters in de stam op KoFSCHiP, dan krijgt het woord (na de stam) een T:
Wie vult mijn les aan?
[/quote]
Sunchaser, laten we hier ipv van Kofschip spreken van FOKschaap!! Heel wat toepasselijker!!
Oeps,Zag dat Verbal dit ook al had opgemerkt
[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 28 Oktober 1999).]
quote:Dus het is: "Karin HEEFT Maurice gepijpt" (of is het nu "gepepen"?)
Er zitten meer mensen met de vervoeging van pijpen in hun maag - in plaats van in hun mond .
Ter illustratie een limerick uit een van de eerste Nederlandse Playboys (kijk maar op de achterkant van die poster boven je bedje):
Een Gymnasiaste te Epe
heeft het deelwoord nooit goed begrepen
Zij vroeg na de daad,
met haar mond nog vol zaad:
'Heb ik u nu gepijpt of gepepen?'
nog een ezelsbruggetje voor als je twijfelt over d's of t's: vervang het woord door het werkwoord lopen
dus: is het nu: jij word of jij wordt?
het is jij loopt mét t dus is het ook jij wordt mét t
en is het nou ik word of ik wordt?
het is ik loop zonder t dus is het ook ik word zonder t
en dit is niet belerend bedoeld. als het je niets kan schelen dat je fouten maakt, doe er dan vooral niks mee!
quote:Sterker nog... heeft ze het doorgeslikt, want dan zit ze met al dat stof in haar maag...
heeft bianca al gestofzuigd of stofgezogen?
quote:
op 10-23-1999 om 06:34 PM schreef Danny het volgende:
Smallsister:
Hier is al uitvoerig over gediscussierd.
Niet iedereen is even bedreven in de Nederlandse taal. Verder zullen hier vast een aantal mensen rondlopen met dyslexie, een aantal die nog op school zitten en nog maar net zijn begonnen met diepgaande grammatica. Laat iedereen in zijn/haar waarde, respecteer iedereen om zijn/haar mening, persoonlijkheid, idealen en wat al niet meer in plaats van om hun schrijfvaardigheid en het al dan niet tikken van de juiste werkwoordsvervoegingen. Stam plus T, Stam plus D, Stam plus who the hell cares behalve taalpuristen ?
Hier ben ik het in zoverre niet mee eens dat mensen die rondtypen met dyslexie natuurlijk gevrijwaard zijn van alle kritiek. Voor hen die dat niet zijn en de Nederlandse taal verkrachten met "bekent" in de topic, ga je schoolgeld terug halen. Ik maak zelf ook fouten en typo's maar niets is makkelijker dan je tekst even in Word knippen en plakken en met de spell check de ergste fouten eruit halen.
Ik mag toch wel verwachten van de gemiddelde Nederlander dat die zijn/haar eigen grammatica onder de knie heeft. Niemand is perfect, maar het is een vorm van wellevendheid om je in enigszins correct Nederlands in het openbaar te uitten
[Dit bericht is gewijzigd door zeef (Datum 28 Oktober 1999).]
quote:
op 10-28-1999 om 02:01 PM schreef hobbes het volgende:
dus: is het nu: jij word of jij wordt?
het is jij loopt mét t dus is het ook jij wordt mét t
en is het nou ik word of ik wordt?
het is ik loop zonder t dus is het ook ik word zonder t
Ja, maar misschien loopten er wel mensen rond die het werkwoord lopen niet kunnen vervoegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |