abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 13:24:00 #1
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_206714
Zouden we nu alsjeblieft de d's en de t's aan het eind van een woord GOED kunnen krijgen......

Het is zo irri om 'gestemt' en 'opgerod' te zien.......

Thanks!!

pi_206715
Hierover is al veel te veel gezeurt in andere Topics
Dus voor nieds een nieuwe topic geopent.
Weed nied of ik alles goet hep gespelt.

Groedjes.

ent of topic.....

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

Admin zaterdag 23 oktober 1999 @ 18:34:00 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206716
Smallsister:
Hier is al uitvoerig over gediscussierd.
Niet iedereen is even bedreven in de Nederlandse taal. Verder zullen hier vast een aantal mensen rondlopen met dyslexie, een aantal die nog op school zitten en nog maar net zijn begonnen met diepgaande grammatica. Laat iedereen in zijn/haar waarde, respecteer iedereen om zijn/haar mening, persoonlijkheid, idealen en wat al niet meer in plaats van om hun schrijfvaardigheid en het al dan niet tikken van de juiste werkwoordsvervoegingen. Stam plus T, Stam plus D, Stam plus who the hell cares behalve taalpuristen ?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 19:37:00 #4
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_206717
OK danny,

got the msg

pi_206718
Met Danny eens, het valt me op dat smallsister nog zo'n belerend topic heeft, ik wil daar even iets op zeggen, laat iedereen alsjeblieft doen waar hij/zijn zin in heeft (topic aanmaken/bizar spellen etc.)
fake a dream
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 21:00:00 #6
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_206719
Kimmie, Danny

sorry maar iedereen zijn mening/doen waar je zin in hebt.....
Hoor ik niet bij iedereen???

pi_206720
Een vereiste correcte spelling is een effectieve begrenzing van de vrije meningsuiting op dit forum, en bovendien een uitnodiging tot elitair gedrag.

I say FUCK IT!

donderdag 28 oktober 1999 @ 01:15:00 #8
248 CAT
World Traveller
pi_206721
Ikke ook!!!!!!!!!!
Mijn nederlandse taal suckt ook behoorlijk! Ik ging zelfs mijn verhaaltjes door de spellingscontrole halen voordat ik ze ik hier schreef! hmmmm, volgens mij heb ik dit al eens vertelt!
:0
-=***One nation under a groove***=-
  Redactie Frontpage donderdag 28 oktober 1999 @ 02:05:00 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_206722
Ik moet eerlijk bekennen dat ik txtschrijver van beroep ben en heel wat behoorlijke steken laat vallen. Wil teveel schrijven en denk niet na over de spelling. Ook niet over de inhoud overigens.

Goed dan voor iedereen een ezelsbruggetje:

Eindigen de volgende letters in de stam op KoFSCHiP, dan krijgt het woord (na de stam) een T:

Let op, een lesje in de verleden tijd: Golfen: Stam=golf is dus: hij heeft gegolft:
Dromen: Stam = droom is dus: hij heeft gedroomd

over heeft: het is het werkwoord hebben, IK HEB, HIJ HEEFT.

Dus het is: "Karin HEEFT Maurice gepijpt" (of is het nu "gepepen")

Wie vult mijn les aan?

------------------
Live is to short to stay out of the sun

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 28 Oktober 1999).]

FOK!fossiel donderdag 28 oktober 1999 @ 03:18:00 #10
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_206723
Ik heb af en toe een hele maffe zinsopbouw.. maar dat is denk ik al wel opgevallen, of niet soms?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 28 oktober 1999 @ 03:21:00 #11
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_206724
Sunchaser, way to go!!
Zat me er ook aan te ergeren, maar ja, niet iedereen heeft gioed onderwijs gehad of is WO-opgeleid, toch!!
En heeft wel degelijk interessante meningen.
Al denk ik soms ook wel: auw!
Maar ja, ik heb weer te dikke vingers bij het typen.
Groowwwl!

donderdag 28 oktober 1999 @ 03:23:00 #12
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_206725
Ezelsbruggetje:
als je het woord in de verleden tijd zet en het eindigd dan op d of t, is dat meestal zo in voltooide tijd. Nu snap ik het ook niet meer...???

Een voorbeeld dan maar:Hij vertelDE,
Hij heeft verteld!

Easy, he?

Groowwwl!

donderdag 28 oktober 1999 @ 03:24:00 #13
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_206726
auwauwauw, mega spelfout van mezelf!!!!!

eindigTTTTTT!!
Maar ja, dikke vingers he.

Groowwwl!

pi_206727
ieke snappe hiere allemale nieks vanne, na die stam komme toche die boome .
Mooi rood is niet lelijk,maar ik word er zo woest van.

donderdag 28 oktober 1999 @ 03:53:00 #15
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_206728
neeheee, die bosse, en dan die bladere, en dan zie je door de bomen het bos niet meer, maaarree.. dat komt weer door die sure regen he.
Groowwwl!

donderdag 28 oktober 1999 @ 09:57:00 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_206729
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt, in dit soort discussies raakt de nuance vaak een beetje zoek.
Inderdaad, niet iedereen hier hoeft de meest briljante taalkunstenaar ter wereld te zijn en alles even eloquent te formuleren. Aan de andere kant zijn dingen als 'zij heefD' en 'Rolf presenteerD' wel zaken die eenieder op de basisschool reeds zou moeten hebben afgeleerd en niet bepaald vallen onder de 'diepgaande grammatica', dus wat dat betreft ben ik het zeker eens met Smallsister.
Okee, Danny, natuurlijk zijn er dyslectici, maar je gaat me toch niet vertellen dat het percentage leesblinden hier ongeveer 12x zo groot is als gemiddeld in Nederland?
We zitten op een medium waar we (de meesten althans) zoveel energie steken in het ventileren van onze meningen, laten we dan allemaal een paar extra Joules steken in het (ietsje) kritischer 'editen' van onze posts (en dat betekent dus van de kant van de puristen inderdaad niet bij iedere post reageren als iemand een foutje maakt, ook niet met 'hij heefd'. Juist daarom vind ik deze centrale topic juist wel zo op zijn plaats). Iedereen moet in zijn/haar waarde worden gelaten, en daarom wordt men dan af en toe ook aangesproken en behandeld als volwassenen...
Dan nog even een aanvulling op het ezelsbruggetje van SunChaser: eigenlijk hoort de X er ook in, dus KoFXSCHiP, maar leuker nog :
eX-FoKSCHaaP
Veel suc6 ermee...
V
--------
'Taal is het voertuig van de geest'

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 28 Oktober 1999).]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_206730
Smallsis, ik zag je reactie errug laat. maar even voor de duidelijkheid wat mij irriteert hier is dat mensen tegen anderen zo belerend doen (en ik doe dat nu ook weer, een beetje dan) en daar wilde ik even op reageren. Wie ben jij om te zeggen dat iedereen juist moet spellen, dat zijn m.i. zeer overbodig details en geen topic waard (oh nee nu staat'ie weer bovenaan)....nu reageer ik hier niet meer!
fake a dream
  Redactie Frontpage donderdag 28 oktober 1999 @ 13:32:00 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_206731
Het zou een stuk schelen als er in dit forum een mogelijk zat om je boodschap in html te lezen, voordat je het verzendt. Het is niet zo vreemd dat er vaak staat dat de posting door de auteur zelf is gewijzigd. We willen allemaal snel typen en verzenden. Persoonlijk betrap ik me er zelf op dat als ik het kritisch doorlees voor het verzenden dat het vaak nog net even leuker of snediger kan. Bij deze.

Sorry Kimmi, weer bovenaan.

donderdag 28 oktober 1999 @ 13:38:00 #19
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_206732

Goed dan voor iedereen een ezelsbruggetje:

Eindigen de volgende letters in de stam op KoFSCHiP, dan krijgt het woord (na de stam) een T:
Wie vult mijn les aan?

[/quote]
Sunchaser, laten we hier ipv van Kofschip spreken van FOKschaap!! Heel wat toepasselijker!!

Oeps,Zag dat Verbal dit ook al had opgemerkt

[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 28 Oktober 1999).]

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  donderdag 28 oktober 1999 @ 13:43:00 #20
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_206733
SunChaser

quote:

Dus het is: "Karin HEEFT Maurice gepijpt" (of is het nu "gepepen"?)

Er zitten meer mensen met de vervoeging van pijpen in hun maag - in plaats van in hun mond .

Ter illustratie een limerick uit een van de eerste Nederlandse Playboys (kijk maar op de achterkant van die poster boven je bedje):

Een Gymnasiaste te Epe
heeft het deelwoord nooit goed begrepen
Zij vroeg na de daad,
met haar mond nog vol zaad:
'Heb ik u nu gepijpt of gepepen?'

Bemint eer ge bezint
pi_206734
een topic naar mijn hart
ben het met iedereen eens: tiepfouten mogen, maar half onleesbare berichte door onzorgvuldigheid zijn jammer!

nog een ezelsbruggetje voor als je twijfelt over d's of t's: vervang het woord door het werkwoord lopen

dus: is het nu: jij word of jij wordt?
het is jij loopt mét t dus is het ook jij wordt mét t
en is het nou ik word of ik wordt?
het is ik loop zonder t dus is het ook ik word zonder t

en dit is niet belerend bedoeld. als het je niets kan schelen dat je fouten maakt, doe er dan vooral niks mee!

pi_206735
heeft bianca al gestofzuigd of stofgezogen?
  donderdag 28 oktober 1999 @ 14:15:00 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_206736
quote:
heeft bianca al gestofzuigd of stofgezogen?
Sterker nog... heeft ze het doorgeslikt, want dan zit ze met al dat stof in haar maag...
V
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 28 oktober 1999 @ 14:18:00 #24
150 zeef
Tweakers.net über mod aap
pi_206737
quote:
op 10-23-1999 om 06:34 PM schreef Danny het volgende:
Smallsister:
Hier is al uitvoerig over gediscussierd.
Niet iedereen is even bedreven in de Nederlandse taal. Verder zullen hier vast een aantal mensen rondlopen met dyslexie, een aantal die nog op school zitten en nog maar net zijn begonnen met diepgaande grammatica. Laat iedereen in zijn/haar waarde, respecteer iedereen om zijn/haar mening, persoonlijkheid, idealen en wat al niet meer in plaats van om hun schrijfvaardigheid en het al dan niet tikken van de juiste werkwoordsvervoegingen. Stam plus T, Stam plus D, Stam plus who the hell cares behalve taalpuristen ?

Hier ben ik het in zoverre niet mee eens dat mensen die rondtypen met dyslexie natuurlijk gevrijwaard zijn van alle kritiek. Voor hen die dat niet zijn en de Nederlandse taal verkrachten met "bekent" in de topic, ga je schoolgeld terug halen. Ik maak zelf ook fouten en typo's maar niets is makkelijker dan je tekst even in Word knippen en plakken en met de spell check de ergste fouten eruit halen.

Ik mag toch wel verwachten van de gemiddelde Nederlander dat die zijn/haar eigen grammatica onder de knie heeft. Niemand is perfect, maar het is een vorm van wellevendheid om je in enigszins correct Nederlands in het openbaar te uitten

[Dit bericht is gewijzigd door zeef (Datum 28 Oktober 1999).]

Forum ® us
  donderdag 28 oktober 1999 @ 14:18:00 #25
976 John S.
Oud, maar fit
pi_206738
quote:
op 10-28-1999 om 02:01 PM schreef hobbes het volgende:

dus: is het nu: jij word of jij wordt?
het is jij loopt mét t dus is het ook jij wordt mét t
en is het nou ik word of ik wordt?
het is ik loop zonder t dus is het ook ik word zonder t

Ja, maar misschien loopten er wel mensen rond die het werkwoord lopen niet kunnen vervoegen

Komt tijd, komt hoofdpijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')