Anacrusis of pickup(note)quote:Op maandag 10 december 2007 13:18 schreef Gitarist het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen wat het Engelse woord is voor "opmaat"?
Ik kan het bij de reguliere internetvertaalsites niet vinden :S
quote:Op maandag 10 december 2007 13:43 schreef Gitarist het volgende:
't Is idd upbeat! Bedankt!
En het kind heeft geen groot hoofd?quote:Op maandag 10 december 2007 16:54 schreef Dribbel_ het volgende:
De buren van m'n vriendin hebben een kind gekregenen hoe noemen ze dat kind
Dean_o-
Met punten...quote:Op maandag 10 december 2007 17:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En het kind heeft geen groot hoofd?
Ik zou in die bierflessen hebben gepist....quote:Op maandag 10 december 2007 17:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Hadden we gister bij het jammen zomaar de bassist 10 minuten opgeslotennouja hjij had het zelf gedaan
"jacob ga ff bier halen"
*mopper mopper *loopt
"waar blijft ie nouhet is alweer 5 minuten geleden"
10 minuten verder
"jezus wtf doet ie is die z'n eigen bier aan het brouwen"
Nouja maar ff gaan kijken
Had die de schuurdeur achter zich dichtgeflikkerdmaar de klink aan de binnenkant was kapot
Zat ie al die tijd al opgesloten
![]()
Had nog met een bezem tegen het plafond staan stampen maarja logisch dat we dat niet horen
Vervoglens nog een paar minuten via het raampje staat uitlachen
Deur voor hem open doen en vlak voordat hij bij de deur is de deur weer dicht smijten![]()
Nog meer lachen en toen maar door jammen
Ah, gelukkig! Er is nog hoop! Natuurlijk ga ik er niet zelf mee klooien, zonde! De gitaar heeft echt zo'n mooie diepe klank, maar als ik er niet alles op kan doen wat ik wil, heb ik er ook niets aanquote:Op maandag 10 december 2007 01:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja, je kan er even mee naar de lokale gitaarzaak dinges die kan hem mooi voor je afstellen dat hij veel lichter zal spelen. Brug zal bijgesteld moeten worden eventueel de topkam wat meer ingevijld, maar ik zou er maar niet zelf mee kloten als je er geen verstand van hebt. Voor je het weet verneuck je de zaak
Totaal geen verstand van akkoestische gitaren verder maar het lijkt me niet dat dat veel invloed op je geluid zal hebben dat zng toch grotendeels in je klankkast en hals en daar verander je in principe natuurlijk helemaal niks aanquote:Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef nein het volgende:
[..]
Ah, gelukkig! Er is nog hoop! Natuurlijk ga ik er niet zelf mee klooien, zonde! De gitaar heeft echt zo'n mooie diepe klank, maar als ik er niet alles op kan doen wat ik wil, heb ik er ook niets aan![]()
Blijft de klank dan wel gelijk? Of zal daarin iets veranderen?
quote:Op maandag 10 december 2007 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik merk alleen dat ik steeds alle snaren na een tijdje moet bijspannen om weer zuiver op de toon uit te komen. Eerst dacht ik dat de snaren nog wat na rekten maar nu denk ik dat de hals van de gitaar naar boven buigt, waardoor de snaren ook nog eens hoger boven het hout komen te liggen.Is dit een normaal effect? (zo niet, wat is er aan te doen?) Hoeveel "cent" mag een toon afwijken om toch een beetje leuk te kunnen spelen? Hoeveel mm behoort er tussen de snaren en de fretten te zitten?
Je klank zal niet veranderen. Hoe je gitaar klinkt ligt aan de bouw en de materialen waar hij mee gebouwd is. Dat veranderd niet, dus zal je klank ook wel gelijk blijvenquote:Op maandag 10 december 2007 18:41 schreef nein het volgende:
[..]
Ah, gelukkig! Er is nog hoop! Natuurlijk ga ik er niet zelf mee klooien, zonde! De gitaar heeft echt zo'n mooie diepe klank, maar als ik er niet alles op kan doen wat ik wil, heb ik er ook niets aan [afbeelding]
Blijft de klank dan wel gelijk? Of zal daarin iets veranderen?
Tja...er is helaas niks af te stellen aan mijn gitaar. Als ik de snaren span gaat de hals iets krommer staan en gaan de overige snaren dus weer losser staan. Er zit nu 4 tot 6 mm tussen de snaar en de fretten en als ik alles weer naspan wordt het nog meer.quote:Op maandag 10 december 2007 19:08 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat je snaren 'fluctueren' is normaal ja, is afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Eigenlijk niks, gewoon elke keer even stemmen.
Precies zoveel wat jij lekker vind spelen. De ene vind meer afstand [grotere actie] lekkerder, een ander [ik bijvoorbeeld] vind een veel kleinere actie [kleinere afstand] lekkerder. Stel mijn gitaren altijd minimaal af, net geen fretbuzz.
Je hals hoort eigenlijk kaarsrecht te zijn. Je kan hem weer rechtstellen door de halspen [trussrod, als die er in zit] te verstellen, maar ga daar heel voorzichtig mee om! Lees je eerst even heel goed in, en als je het niet helemaal vertrouwd, breng hem dan naar je lokale gitaarboer. Als je de trussrod breekt ben je flink de sigaar [ afbeelding ]
[..]
Je klank zal niet veranderen. Hoe je gitaar klinkt ligt aan de bouw en de materialen waar hij mee gebouwd is. Dat veranderd niet, dus zal je klank ook wel gelijk blijven [ afbeelding ]
HEEE DA'S EEN LELIJKE MEID, LAAT IK DIE GAAN VERSIEREN...quote:Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
HEY EEN LELIJKE GITAAR LAAT IK HEM KOPEN !
HET GAAT IMMERS TOCH OM HET INNERLIJK !!!!quote:Op maandag 10 december 2007 22:01 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
HEEE DA'S EEN LELIJKE MEID, LAAT IK DIE GAAN VERSIEREN...
... daarom... en het is bij elk exemplaar toch 6,35mm .... ALL THE SAMEquote:Op maandag 10 december 2007 22:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
HET GAAT IMMERS TOCH OM HET INNERLIJK !!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |