Dit is echt een leuk topic om te lezen.
Zelf heb ik 1 of inmiddels alweer 2 jaar geleden een blunder gemaakt.
Het betrof geen huisdier maar een klein veldmuisje die bij mij in huis wilde overwinteren.
Ik wilde het niet direkt in dit topic posten omdat ik niet graag toegeef dat toen ik het veldmuisje ontdekt had niet ben overgegaan tot muizenvallen, gif of zelfs ook maar een diervriendelijke val.
Welnee, ik zette maandenlang iedere avond een schoteltje water en een schoteltje knabbeltjes neer terwijl ik in intussen wel angstig was dat er misschien wel eens een hele familie veldmuis zou kunnen ontstaan met alle neefjes en nichtjes van partij.
Familieleden bleven uit maar het dilemma niet.
Mijn bureau stond toen ook in de huiskamer en toen ik op een avond mijn belasting moest invullen trok ik de onderste grootste la open en trof daar de hele administratie, die ik er een jaar lang in had gemoffeld aan alsof ik een papierschredder opentrok. De versnipperde inhoud heb ik samen met alle keuteltjes in zijn geheel weg moeten gooien en ik heb tegen de lade, omdat deze nogal wat klemde, een flinke karatetrap gegeven om 'm weer dicht te krijgen.
Gelukkig had ik mijn jaaropgaven apart in de boekenkast bewaard en kon de aangifte prima doen.
Het weer werd steeds mooier en dat veldmuisje had ik eigenlijk ook nooit meer gehoord of door de kamer zien rennen.
Totdat ik afgelopen zomer eens aan een extreem premenstruele schoonmaak onderhevig was en alles moest gelicht. Toen vond ik achter de bank, onder de verwarming een verdroogd klein muisje met een enorme deuk in zijn rug.