abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55096101
Volgens mij niet, maar het is wel op internet te vinden.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:33:43 #52
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_55096127
Word dit jaar volgens mij helemaal niet herhaald.
pi_55120227
Hoe zou dat eigenlijk gaan met het werk van de blokbewoners? Dat kun je toch nauwelijks volhouden tijdens de blokverbouwing? Werken ze die 11 weken op halve kracht of zo? Carlos en Minke zijn volgens mij net afgestudeerd en bezig met opzetten eigen bedrijf (toch?), dus voor hen speelt dit niet, maar voor de andere blokbewoners wel.
pi_55121230
Viel het niemand op dat ze bij Net5 de volgorde hadden veranderd? Het winnende appartement was bijv. al als eerste geveild, maar pas als laatste uitgezonden.

Vorige jaren was het live en kon dat dus niet.
pi_55121422
Volgens mij was die veiling toch nooit live? Dus ze kunnen ermee doen wat ze willen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55124635
Volgens mij was de veiling de vorige jaren voor de kijkers niet live, maar voor de koppels wel. Ik bedoel dat de koppels de veiling zagen op het moment dat die echt aan de gang was, en dus in de juiste volgorde. Nu zagen ze het pas twee dagen later - waarom eigenlijk? - in een andere volgorde.
pi_55124754
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:02 schreef k_man het volgende:
Volgens mij was de veiling de vorige jaren voor de kijkers niet live, maar voor de koppels wel. Ik bedoel dat de koppels de veiling zagen op het moment dat die echt aan de gang was, en dus in de juiste volgorde. Nu zagen ze het pas twee dagen later - waarom eigenlijk? - in een andere volgorde.
Ooh daar heb ik de vorige keren niet op gelet Zou dus niet weten waarom ze dat zo gedaan hebben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55125378
Volgens mij werd er voorgaande jaren geloot welk appartement als eerste geveild zou worden. Misschien hebben ze het ook dit jaar zo gedaan, maar is tijdens de uitzending van de finale de appartementsvolgorde van de gehele serie aangehouden (Maartje&Erik app. 1, Bianca&Andris app. 2, enz.).
pi_55125908
Mij lijkt dat ze het bewust in deze volgorde hebben gedaan, met de winnaars op het eind.
pi_55142499
http://www.haarlemsdagbla(...)o/article2814615.ece

Hele artikel:
quote:
Veiling vier appartementen Het Blok 'verziekt' door de handel

Door Renee de Borst

Haarlem - De veiling van de vier appartementen aan de Van Egmondstraat die verbouwd zijn in het Net 5-klussenprogramma Het Blok, is erg bepaald - of volgens sommige betrokken makelaars zelfs 'verziekt' - door handelaren. Particulieren waren er afgelopen maandag bij de veiling in het Amsterdamse Felix Meritis niet of nauwelijks, zo stellen de Haarlemse makelaars die bij de verkoop waren betrokken. Volgens hen is een deel dezelfde avond nog onderhands voor hogere bedragen doorverkocht.

Het Blok speelt zich af in en rondom vier appartementen. Daarin klussen en wonen vier koppels. Ze hebben elf weken en een beperkt budget om de ruimte te renoveren en in te richten. Daarna wordt de woonruimte geveild. Het te winnen bedrag is de meerprijs op de getaxeerde startwaarde. Het stel dat de grootste meerwaarde behaalt, wint bovendien een geldprijs.

,,Doodzonde'', zegt Robbert Jan Kroon van Diest, van de gelijknamige makelaardij, die optrad voor Blok-deelnemers Sander en Linda, die woensdag tijdens de laatste uitzending de grote verliezers bleken. ,,Die zitten met een kater thuis, terwijl het zomaar zou kunnen dat hun appartement meteen al voor een hoger bedrag is doorverkocht. Het is bekend dat die handelaren dat onderling uitkaarten.''

Jochum Steur van Leef! makelaars is op zich redelijk tevreden over de opbrengst van het appartement van Andries en Bianca: ,,Maar ik heb de particuliere bieders gemist. Ik denk dat Haarlemmers zich ongemakkelijk voelen bij zo'n Amsterdamse veiling, dat die het niet aandurven.''

Katja van Gessel van Lam Era Makelaars, die het appartement van Maartje en Erik onder haar hoede had, vindt het ook jammer dat er niet door particulieren geboden is. ,,Het de bedoeling van Het Blok dat iemand echt plezier heeft van een mooi verbouwd appartement. Maar aan de andere ben ik niet ontevreden over de opbrengsten. Het is dus maar goed dat die handelaren er wel waren.''

Dat vindt ook Ralf van Schagen, van PUUR makelaars, die met het appartement van Carlos en Minke als winnaar uit de strijd kwam: ,,Je kunt het jammer noemen dat er weinig particulieren waren, maar dan hadden wij als makelaars die toch moeten bereiken. Wij hebben het als kantoor flink opgepakt, maar de particuliere koper heeft niet gereageerd. De opbrengst was goed, en het is natuurlijk nog maar de vraag of particulieren meer hadden geboden.''

Makelaar Judith Groen, van Appel & Fris makelaars, die als jurylid optrad voor Het Blok, zegt dat de programmamakers er beter aan hadden gedaan een aparte veiling in Haarlem te organiseren. ,,Dan waren er misschien meer Haarlemmers op af gekomen. Ik denk dat de handelaren die maandag geboden hebben niet eens vooraf naar de appartementen zijn wezen kijken.''

De Haarlemse projectontwikkelaar Ruud van der Doe, die als uitvoerder de verbouwingen begeleidde, deelt haar vermoeden. ,,Deze kopers wisten niet wat ze kochten. Trouwens ook niet als ze wel waren gaan kijken. Dan zie je wel wat je koopt, maar daarmee weet je nog niet wat je koopt. Het verliezende appartement was bouwtechnisch het meest in orde, maar heeft dertigduizend euro minder opgebracht dan de winnaar. Dat had andersom moeten zijn. Het winnende appartement ziet er best mooi uit, maar daar mankeert bouwkundig wel wat aan. Het is een decor. Je zou het een topprestatie kunnen noemen om iets zo slecht af te leveren. Ik vermoed dat in een aantal gevallen de shovel er meteen doorheen gaat. Ach, ik wist toen ik eraan begon dat dit programma niet over bouwen gaat. Het had ook af en toe meer iets van een soap.''

[ Bericht 46% gewijzigd door Porch_Monkey op 09-12-2007 12:42:05 ]
pi_55142553
Dat zag je toch ook wel een beetje tijdens de uitzending? Er was telkens dezelfde man (ws. handelaar dus) die op de appartementen bood.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_55142672
Het is denk ik ook bij ieder programma (Idols, Big Brother en dat soort bullshit) op dezelfde manier geregeld. Tevoren staat al ongeveer vast hoe spannend het gaat worden en wie gaat winnen. Ik begrijp ook niet goed hoe mensen 'de TV' iedere keer toch weer serieus kunnen nemen.
pi_55142761
Ik vind dit dan weer eerlijker dan een familielid laten bieden en op die manier winnen. Dit is nog een soort van onafhankelijk gesjoemel.

Maar goed, dat weet je van te voren. Als particulier koop je dit niet zo snel, omdat het bouwtechnisch gewoon niet 100% is; dan had je het liever zelf in handen gehad. Als handelaar kan je er natuurlijk veel geld mee verdienen; het 'voorwerk' is al gedaan en je kan het zelf relatief snel in orde maken en dan voor meer verkopen.
pi_55142878
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind dit dan weer eerlijker dan een familielid laten bieden en op die manier winnen. Dit is nog een soort van onafhankelijk gesjoemel.
Onafhankelijk? Er ligt al een heel draaiboek klaar over hoeveel elk appartement zal moeten gaan opbrengen. Neh, er is niks onafhankelijks aan, het is zuur voor de deelnemers die denken dat ze werkelijk een kans maken, terwijl het tevoren al is bepaald. De stippellijntjes op het script moesten alleen nog worden ingevuld. Als Linda bij de opleveringen niet iedere keer had gewonnen was dat appartement volgens mij als beste uit de bus gekomen en had degene die de opleveringen won nu met de laagste plaats gezeten.
  zondag 9 december 2007 @ 17:20:44 #65
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_55149077
De bouw 'kwaliteit' lijkt me idd ver te zoeken ....
opgezegd@fok.nl
pi_60413886
Eerst slopen dan klussen in vijfde serie van Het Blok
quote:
NET5 start op 27 augustus met het vijfde seizoen van Het Blok, dit keer weer vanuit Amsterdam. Vier koppels moeten een bouwval omtoveren tot een topappartement en deze met een zo groot mogelijke meerwaarde proberen te verkopen. Nieuw in de lustrumeditie is dat de deelnemers het pad eerst moeten slopen. Het pand moet namelijk nog gesplitst worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. Erik van der Hoff zal ook deze reeks weer gaan presenteren.
Adres van dit jaar is volgens wiki 1e Hugo de Grootstraat 14 te Amsterdam, en de opnamens zijn van 14 juni tot en met 28/29 augustus.

Dus als je het leuk vindt en toch in de buurt bent, kan je altijd even gaan kijken.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60415837

Dat is alvast 1 programma dat ik dit najaar ga volgen!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60427419
Hm, weet niet of ik het dit jaar ga volgen.
pi_60441765
Tenminste weer iets om te volgen
MOKUM XXX RATED
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:01:42 #70
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_60532921
Wanneer beginnen de uitzendingen ?
opgezegd@fok.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: