abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 11:45:00 #1
1189 x-files
Mulder & Scully
pi_206628
Mijn vriend werkt bij een aan Veronica gerelateerd tv-productiebedrijf, waarvan de directeur als adviseur is verbonden aan Big Brother. Hij kwam al voordat de roddels over Karin en Maurice in het openbaar kwamen met het verhaal over Karin's bevredigingskwaliteiten. Ook andere insiders-verhalen zoals het feit dat Karin aan kanker heeft geleden, waren bij ons al bekend voordat ze dat zelf noemde. Nog een gerucht waar ik tot nu toe niets over heb gehoord: het BB-team schijnt een actie voor te bereiden waarmee de deelnemers het idee krijgen dat heel Nederland getroffen is door een erg zware griepepidemie, vooral in de regio Den Haag schijnen slachtoffers te zijn gevallen. Er schijnt een speciaal voor de BB' ers geproduceerde fake-krant aan te pas te komen en zelfs een nep tv-uitzending (ze mogen een dagje tv kijken).
pi_206629
Mooi, dit is een nieuw gerucht dat uiteindelijk wel of niet bevestigd zal worden door de uitzending. Mocht het waar blijken te zijn dan geloof ik dat andere gerucht ook!
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_206630
Waar of niet waar, het is in ieder geval een actie die ik me goed kan voorstellen. Het werken met nagemaakte kranten is al vele malen binnen diverse soorten van produkties gehanteerd. Het idee is in de basis dus niet echt nieuw, alleen maar een variant op een oud thema. Ik wacht in spanning af. Zeker is wel, dat we nog een aantal voorgeproduceerde momenten zullen meemaken.
pi_206631
Dit gaat waarschijnlijk gebeuren rond de uitzending van de voetbalwedstrijd waarvan is gezegd dat ze die die ze mogen gaan zien. Weet iemand wanneer de eerste belangrijke wedstrijd van het Nederlands Elftal is?
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_206632
Ergens in juni 2000, als het EK begint. Daarvoor speelt Oranje alleen maar oefenwedstrijden...
(wanneer de 1e is weet ik niet)
pi_206633
Nederland - Tsjechie op 13 nov a.s.
  zaterdag 23 oktober 1999 @ 19:33:00 #7
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_206634
Noe, lijkt me een stomme stunt! Om een krant te gaan drukken met daarin het hoofdonderwerp: Griepepedimie tijsterd Nederland!

Er zijn mensen die als ze iets horen hetzelfde hebben of erger.....

Zal me een saai weekje BB worden als Mona inneens dezelfde symptomen heeft die in dat krantje staan!! En dan steekt ze de rest zeker ook nog aan... Iedereeen ziek...Iedeen kotsen....Iedereen in de dagboekkamer smeken voor een siroopje...Iedereen smeken voor een dokter....Iedereen smeken om een testament op te stellen....Iedereen een advocaat aanvragen...Iedereen smeken of ze een laatste boodschap naar familie mogen doorgeven via camera in de dagboekkamer...Iedereen smeken om een uitvaartverzekeraar op bezoek te hebben....Iedereen smeken voor het laatste sacrament...Iedereen doodt...

Nedeland is weer BB-vrij!!

( Sorry, ik liet me eventjes gaan...Lees alleen de eerste 10 regeltjes maar...)

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

zaterdag 23 oktober 1999 @ 20:38:00 #8
1189 x-files
Mulder & Scully
pi_206635
Nou Jooltje, dan heb je het niet helemaal begrepen. Via die krant en tv-uitzending blijken er namelijk ook echt slachtoffers te zijn gevallen (doden dus!), vooral in de regio Den Haag. En als je daar in dat huis zit en je hebt iemand in die buurt wonen, ga je je toch wel ongemakkelijk voelen. Dat is tenminste de achterliggende gedachte. Maar ja, of het ook zo werkt?

zondag 24 oktober 1999 @ 01:34:00 #9
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_206636
O.K.
Gelijk heb je. Ik betwijfel alleen of er echt doden zullen vallen.

( Kan er ook niets aan doen hoor, dat ik in midden-limburg woon! Ben niet helemaal op de hoogte van wat er verder in het Neerlandse rijk gebeurt!! Heb ik verder nog iets gemist? Hou me op de hoogte!!)

Kan niet wachten op de reactie van de bewoners!!!

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_206637
quote:
op 10-23-1999 om 08:38 PM schreef x-files het volgende:
Nou Jooltje, dan heb je het niet helemaal begrepen. Via die krant en tv-uitzending blijken er namelijk ook echt slachtoffers te zijn gevallen (doden dus!), vooral in de regio Den Haag. En als je daar in dat huis zit en je hebt iemand in die buurt wonen, ga je je toch wel ongemakkelijk voelen. Dat is tenminste de achterliggende gedachte. Maar ja, of het ook zo werkt?

En wat kan daar dan in godsnaam de bedoeling van zijn, wat willen ze daarmee bereiken ? Bewoners fokken en de spanning opvoeren ???
Die maken ze zelf intussen wel door de onderlinge competitie. Kan Tanjalies hier misschien op antwoorden ?

pi_206638
Ja Moor,

Wat ik mij er bij kan bedenken is dat ze graag willen zien hoe de groep reageerd op, in dit voorbeeld, nog heftige info van de buitenwereld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de vele uitspraken van Sabine nu ze buiten staat. Ik heb haar als verklaring voor veel zaken steeds horen zeggen dat ze daar binnen volkomen afgesloten zijn van de werkelijkheid en zich daar ook eigenlijk niet echt meer mee bezig houden. Ik kan mij voorstellen dat jij zelf in dit licht ook nieuwsgierig bent naar hun reaktie op plotselinge info waar ze niet aan gewend zijn. het lijkt dus, indien waar, dat BB zich ook aan experimentjes gaat wagen.

zondag 24 oktober 1999 @ 06:43:00 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_206639
Misschien ben ik nogal achterdochtig maar ik vraag me toch af hoe het komt dat newbies regelmatig in (een van) hun allereerste postings met "onthullende" informatie topics komen
ook het feit dat in dit geval gebruik wordt gemaakt van een hotmail email adres is vreemd ik dacht dat dat niet was toegestaan
Let wel, ik wil X-files nergens van beschuldigen maar het valt me wel op
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_206640
Ik denk dat het steeds meer en meer bekend worden van deze side daar mede oorzaak aan kan zijn, en in dat licht hebben juist de newbies (zijn het halve insiders??)de laatste info. Die ze door onbekendheid ovoorzichtig brengen. Insideinfo zal altijd met een zeker ongeloof door ons worden ontvangen. In sommige gevallen kan het waar zijn. Hoeveel geloofs problemen zijn er ondertussen niet inzake Danny's verhaal omtrent M en K.
  zondag 24 oktober 1999 @ 07:07:00 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_206641
Hmmm ik las net nog even de aanmeld regels aandachtig door en zag dat wanneer je je met een "echt" email adres hebt aangemeld je het wel mag veranderen in hotmail etc. etc.

Een correctie dus op mijn vorige bericht

zondag 24 oktober 1999 @ 11:00:00 #15
1189 x-files
Mulder & Scully
pi_206642
1. Tanjalies heeft helemaal gelijk als ze schrijft dat dit (in mijn geval) gewoon komt omdat ik deze site net ontdekt heb. En aangezien ik uit heel betrouwbare bron het verhaal over Karin en Maurice ook gehoord had, wilde ik dat in mijn (inderdaad eerste) posting even bevestigen. En dat ik daarbij meteen een (als het goed is binnenkort zelfs bewijsbaar) nieuw gerucht inbreng, lijkt me alleen maar een goede zaak.

2. Nog even voor degenen die twijfelen aan het nut van dat griep-krantenbericht: ik denk dat je behoorlijk schrikt als je opeens hoort dat er een griepepidemie is uitgebroken waarbij zelfs doden zijn gevallen, en je zit in een situatie dat je niet kunt controleren of je familie/vrienden/kennissen daar bij zitten.

3. Waarom een Hotmail-adres gebruiken? Heel simpel, omdat ik geen zin heb om straks op mijn normale account bestookt te worden met hate mail, huwelijks- en andere 'aanzoeken'. Dat is nu eenmaal niet ondenkbeeldig bij dit soort dingen, dus dan maar een Hotmail-adres gebruiken. En zoals je ziet in de regels mag dat gewoon, omdat de admin het echte e-mail adres wel gewoon heeft.

zondag 24 oktober 1999 @ 21:04:00 #16
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_206643
Nou x-files, je hoeft niet bang te zijn dat iemand je met irritante mail gaat lastigvalen hoor! Bij mij is het nog niet gebeurt hoor!!

Niet te dramatisch worden....Wij zijn een nette gemeenschap hoor! Wij zijn niet zo kinderachtig! ( Ik tenminste niet)

zondag 24 oktober 1999 @ 21:13:00 #17
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_206644
Ben benieuwd wat voor reacties zo'n kranten- actie hier onder de psychologen zal oproepen. Zal allemaal wel als vrij onetisch bestempeld worden.

Ik vind het zelf nogal ver gaan zo'n actie, ik zou als BB'er ook niet zo bedonderd willen worden. De tijd zal het leren of het verhaal klopt.

fake a dream
  zondag 24 oktober 1999 @ 21:16:00 #18
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_206645
Als het waar is dat V. valse berichten onder de bewoners gaat verspreiden denk ik dat heel veel mensen afhaken of hun protest zullen laten horen. Dit zou zuivere manipulatie zijn en regelrechte misleiding van mensen die zich toch al in een kwetsbare positie bevinden. In het BB-huis zitten echte mensen V.! Het is dus geen ant-farm OK!
  zondag 24 oktober 1999 @ 21:20:00 #19
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_206646
[quote]op 10-24-1999 om 11:00 AM schreef x-files het volgende:

2. Nog even voor degenen die twijfelen aan het nut van dat griep-krantenbericht: ik denk dat je behoorlijk schrikt als je opeens hoort dat er een griepepidemie is uitgebroken waarbij zelfs doden zijn gevallen, en je zit in een situatie dat je niet kunt controleren of je familie/vrienden/kennissen daar bij zitten.

Ik zie het nut voor VOO wel, maar dacht ook dat er beloofd was de bewooners niet onnodig te laten schrikken?! Als ik bewooner was, dan zou ik trouwens meteen aan een grap denken, maar stel dat dit niet gebeurd, dan kan ik me voorstellen dat ze 'en masse' het huis verlaten om naar familie en vrienden te gaan...en dat lijkt me dan weer niet zo goed voor de kijkcijfers

"Ik lul ook maar wat"

God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  zondag 24 oktober 1999 @ 21:22:00 #20
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_206647
Sorry, maar ik dacht dat er in het contract stond dat de bewoners niet aan schrikreacties blootgesteld werden.

In mijn ogen is zo'n kranten bericht een schrik reactie!

pi_206648
quote:
op 10-24-1999 om 05:49 AM schreef tanjalies het volgende:
Ja Moor,

Wat ik mij er bij kan bedenken is dat ze graag willen zien hoe de groep reageerd op, in dit voorbeeld, nog heftige info van de buitenwereld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de vele uitspraken van Sabine nu ze buiten staat. Ik heb haar als verklaring voor veel zaken steeds horen zeggen dat ze daar binnen volkomen afgesloten zijn van de werkelijkheid en zich daar ook eigenlijk niet echt meer mee bezig houden. Ik kan mij voorstellen dat jij zelf in dit licht ook nieuwsgierig bent naar hun reaktie op plotselinge info waar ze niet aan gewend zijn. het lijkt dus, indien waar, dat BB zich ook aan experimentjes gaat wagen.

Tanjalies,
en ik maar denken dat ik niet méér verbijsterd kon raken dan ik al was. Nou, ik beloof ze 1 ding: als ze DIT werkelijk zouden doen, dan mobiliseer IK een jurist voor een proef-proces over psychische mishandeling in TV-spelletjes. En tot aan de Hoge Raad zal ik de 'bastards' aan de kaak stellen voor zo'n wandaad !!!

maandag 25 oktober 1999 @ 06:01:00 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_206649
quote:
op 10-24-1999 om 09:22 PM schreef jooltje het volgende:
Sorry, maar ik dacht dat er in het contract stond dat de bewoners niet aan schrikreacties blootgesteld werden.

Maar wel aan psychische druk. Daar werd in het begin door Rolf X. Wouters ook nog wat over gezegd.
De laatste tijd wordt het wat dat betreft wel een beetje gezapig

pi_206650
OK, "define psychische druk"....

Dan kijken we naar de reacties van een Bianca en de anderen wanneer het plan uitgevoerd zou worden,
en dan zien we wel wat we ondernemen:
JUST TRY US !

maandag 25 oktober 1999 @ 09:39:00 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_206651
ik zou dit topic verwijzen naar de rodeel topic.. wat een onzin
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_206652
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n vreemd. Zeker niet na uitlating van een aantal bewoners:

quote:
op 10-25-1999 las ik op de Big Brother site in de samenvatting het volgende:
Na de afwas gaat ook Ruud in de weer met verf. Hij schildert de fotolijst met een foto van Marco van Basten helemaal oranje. Ondertussen hebben ze het over serieuze zaken.
Bianca: “Ik ben best benieuwd wat er buiten gebeurt. Het lijkt me eng dat als ik buiten kom, er zware dingen zijn gebeurd.”
Willem kan zich daar helemaal in vinden: “Weer een natuurramp.”
Mona: “Het lijkt me vooral erg als iemand die je kent iets is overkomen.”

Alleen zouden ze dom zijn om het op korte termijn te doen, want het valt dan wel op dat het opzet is.

Grx, Maarten

[Dit bericht is gewijzigd door Beertje66 (Datum 25 Oktober 1999).]

37 jaar jonge radio-actieve scouting-minded teddybeer.
pi_206653
Er is door andere hier gezegt dat het samen met het TVprogramma wat ze binnenkort mogen zien, bekend gemaakt wordt. Ik denk b.v. in het nieuws wat er aan vooraf gaat. Dit is zeer eenvoudig voor te produceren. Start de band met het voorgeproduceerde nieuws en ga naadloos over naar de voetbalwedstrijd. Juist deze twee zaken achter elkaar geven spectakel moet je maar denken. Wat gaat voor, het zojuist geziene nieuws om over te praten of eindelijk kijken naar een voetbalwedstrijd. Er gaat een gerucht dat ze de eerst komende voetbalwedstrijd van het nederlandelftal mogen zien. Die wedstrijd is half November.
pi_206654
Misschien even de commentator van de wedstrijd inlichten over deze actie, zodat hij er tijdens de wedstrijd iets over kan meedelen (tenzij het een wedstrijd voor V. met Harry Vermeegen is ).
pi_206655
Juist, het is VOO die de uitzendrechten heeft van de oefenwedstrijden. Toeval????
pi_206656
toch een interessant concept,alhoewel ik niet zeker weet of dit wel zo goed is.
Ze hebben het in principe al moeilijk genoeg in dat huis(als je ziet dat toch iedereen ook weer blij is als ze eruit gaan:Martin,Sabine en natuurlijk Tara die zelf vertrok).
en de onzekerheid die ze al hebben nog meer aanwakkeren over wat er buiten het huis gebeurd??????
het leverd wel interessante tv cq internet op denk ik en voor ons dus weer gespreksstof hier in dit forum!!!!

even afwachten maar

Lucky 13
  maandag 25 oktober 1999 @ 12:13:00 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_206657
volgens mij heeft V. een contract gesloten met CNN en NBC en de BBC om er maar voor te zorgen dat alles klopt en dat zij de bewoners van het BB huis geestelijk kapot te maken voor die o zo mooie EMO tv

we kunnen overal wel spoken zien, volgens mij zijn die muizen afkomstig uit Villa Muis, en was dit contractueel ook al vastgelegd, waar komt die drang vandaan om er maar zeker van te zijn van de slechte bedoelingen van V.?

maandag 25 oktober 1999 @ 12:53:00 #31
1153 Annetwee
De eeuwige newbie
pi_206658
VOO ziet de bewoners als kijkcijfertrekkers, niet als mensen. Daar komt de angst voor misbruik vandaan, Re.
pi_206659
Een beetje van jezelf, en een beetje van Maggi, Re....

Of geloof jij alles wat op TV komt,
en zie je de makers van TV als filantropen, die niets liever willen, dan ons van echte informatie voorzien ?

Zolang het maar een ander overkomt, hè, de 'ver van mijn bed show'....
nee, sterker nog, "laten we ze wat aansporing geven: de boel werd toch al zo saai en gezapig", klinkt het vaak op dit Forum.

Lees maar eens over het "Miller-experiment", Re. Daar geloofden mensen-van-de-straat-geplukt zozeer in de autoriteit van 'de witte jas',
dat zij rustig de knop op 300 Volt draaiden - ondanks geschreeuw van de 'proef-patient' uit de andere kamer, zolang 'de witte jas' hen maar vertelde, "dat dit bij de proef (bij het Spel) hoorde....."

Het is toch maar een spelletje ?
Ze wisten toch waarvoor ze tekenden ?
En als ze zich aanstellen, zijn ze neuroot, labiel, psychoot, paranoïde, borderline en in ieder geval 't waard,
om door ons vanuit de leunstoel voor alles wat lelijk is uitgemaakt te worden.
Heb jij al kaartjes voor de volgende Collosseum-voorstelling ? Men zegt dat er echte doden gaan vallen... smullen man !

maandag 25 oktober 1999 @ 15:50:00 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_206660
ik geloof best dat V. iedereen manipuleert maar het is toch wel gebleken dat betrouwbare bronnen het ook verkeert hebben en om nu gelijk van de daken te schreeuwen hoe fout V. is door het nieuws te manipuleren voordat er ook maar een waarheidstoetsing is geweest vind ik wat makkelijk reageren niet?

de heftigheid van jouw reactie ontgaat me een beetje Moor

pi_206661
Helemaal mee eens, Re, makkelijk is het altijd, omdat niemand van ons toegang krijgt om binnenin het BB-huis een kijkje te nemen, wat daar werkelijk voorvalt, laat staan 24/7 permanent aanwezig te zijn.

Maar als er zoveel aanwijzingen zijn van 'misleidende aanprijzing' van een produkt, in dit geval "informatie over een Spel",
en als het zichtbare gedrag van de bewoners zozeer afwijkt van de karikaturen die 'informatie-leverancier-VOO' ons wil voorschotelen,
en bovendien de zgn. "spelregels" door diezelfde 'spel-leider' al keer op keer met voeten getreden zijn,
terwijl intussen 'elke scheet' gefilmd, op CD-gezet, "zgn. live" uitgezonden en eindeloos herhaald wordt als een soap-grammofoonplaat waarvan de naald in een groef is blijven steken,

moeten wij dan nog steeds blij zijn en zeggen: dankuwel Veronica, voor deze 'quality entertainment' ?
Of mogen we ook eens roepen: 'thank you but no thanks' tegen deze karikatuur van 'informatie', 'entertainment' en 'spel' ?

maandag 25 oktober 1999 @ 16:19:00 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_206662
Zonder een topic in een topic te worden,

Ik begrijp dat omdat V. hier de grootmacht is en alles bepaalt maar ik wil alleen duidelijk maken dat alles wat maar enigsins nieuw klinkt en op het forum wordt gepost reacties teweeg brengen die ook door sensatie zucht ondervangen kunnen worden.

Het neerhalen van V. is ook een sport waarbij schijnbaar dezelfde dingen geoorlooft zijn als de dingen die als zo verwerpelijk worden beschouwd.

Dit forum destilleert meestal observaties die op een of andere manier worden prijsgegeven door derden of door V zelf ( tijdens een van de uitzendingen werd de site van V geshowed met daarop het bericht van de indringer die een tas had gedeponeerd bijvoorbeeld) . Ik wil allen maar zeggen dat V. het slim doet, anticipeert maar ook fouten maakt en niet wist waar ze aan begonnen zijn.

Als ik alle roddels had moeetne geloven omdat nou eenmaal melding is gemaakt zag de situatie er toch anders uit dan dat tie nu is

pi_206663
Hmmmm....Zie mijn signature, dat zegt genoeg
Begin bij het begin en eindig nooit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')