abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55023089
Hallo allemaal,

is er iemand bekend met "Codemasters Software Limited"?

Ik ben dit weekend slachtoffer geworden van Paypal fraude, dit "bedrijf" heeft ingebroken op mijn account en 127x ¤10,53 afgeschreven van mijn rekening!
Uiteraard heb ik al stappen ondernomen met paypal, maar het is eff afwachten hoe het allemaal gaat verlopen.
Morgen ga ik iig mijn verzekering bellen i.v.m. rechtshulp en hoe ik te werk moet gaan.

Ik wil graag weten of meer mensen hier last van hebben gehad of misschien tips hebben voor mij, want dik 1300 euro is echt VEEL geld voor mij en ik zit er ook een beetje doorheen nu...

Snap niet hoe dit gebeurd is, want ik klik nooit op mailtjes/sites die ook maar een beetje onbetrouwbaar lijken...
Toch is het gebeurd op 1 of andere manier.

Als iemand kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn!

Grtz Tim
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_55023146
zonder dat ze je wachtwoord hebben kan dat niet, dus die zal niet sterk genoeg zijn geweest?

verder: verzekering gaat dat niet voor je vergoeden
  maandag 3 december 2007 @ 22:58:47 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_55023290
Dat is toch gewoon een bonafide bedrijf dat computerspelletjes produceert?
Heb je al contact opgenomen met het bedrijf?

Via google kan ik ook niet zo snel een link met fraude ontdekken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_55023515
ik zou als ik jou was idd (zoals al gezegd) ook eens contact opnemen met Codemasters...
volgens google heten zij namelijk ook zo..

wat hebben ze precies gedaan met die 10,53 ? naar welke rekening is die over geschreven? dat zou je eens moeten bekijken en kijk dan of je er achter kan komen van wie die rekening is.
pi_55023607
Het lijkt erop dat Codemasters 127 maal $15 dollar van je rekening heeft afgeschreven.
odemasters is een ontwikkelaar en uitgever van computergames.
Lord of the Rings Online Fantasy 04/24/07 ? R P $14.99
Aangezien Lord of The Rings Online $15 dollar kost heb je, je PayPal account opgegeven om het spel te kunnen spelen of iets dergelijks?
pi_55023653
@TS: Controleer je systeem eens op keyloggers e.d. Iemand moet toch je PayPal password te pakken hebben gekregen. Had je wel een afzonderlijk email account met eigen wachtwoord voor PayPal, dus niet een email adres dat je ook nog ergens anders gebruikt, bijv. op eBay?
  maandag 3 december 2007 @ 23:14:52 #7
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_55023717
Erg vreemd verhaal, ben benieuwd hoe dit afloopt.
  maandag 3 december 2007 @ 23:17:34 #8
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_55023787
ja heb je zelf wel iets gekocht ofzo?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_55023951
vaag maae dat wist je al toch?
pi_55023955
Lijkt erop inderdaad dat je een abbo voor een spel aan het betalen bent.
pi_55024009
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:49 schreef metallicattim het volgende:
Hallo allemaal,

is er iemand bekend met "Codemasters Software Limited"?

Ik ben dit weekend slachtoffer geworden van Paypal fraude, dit "bedrijf" heeft ingebroken op mijn account en 127x ¤10,53 afgeschreven van mijn rekening!
Uiteraard heb ik al stappen ondernomen met paypal, maar het is eff afwachten hoe het allemaal gaat verlopen.
Morgen ga ik iig mijn verzekering bellen i.v.m. rechtshulp en hoe ik te werk moet gaan.

Ik wil graag weten of meer mensen hier last van hebben gehad of misschien tips hebben voor mij, want dik 1300 euro is echt VEEL geld voor mij en ik zit er ook een beetje doorheen nu...

Snap niet hoe dit gebeurd is, want ik klik nooit op mailtjes/sites die ook maar een beetje onbetrouwbaar lijken...
Toch is het gebeurd op 1 of andere manier.

Als iemand kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn!

Grtz Tim
Ik denk dat iemand je wachtwoord te pakken heeft gekregen en nu 127 lotr accountjes heeft, codemasters mailen, paypall mailen, gewoon net briefje doen, grote kans dat je gewoon je geld terugkrjigt en die accountjes wel geblokkeerd worden door codemasters, desnoods bel je ze
quote:
MASSIVELY MULTIPLAYER AND ONLINE GAMING ONDERSTEUNING

Voor technische en installatie ondersteuning op gebied van Massively Multiplayer en Online Gaming ga je naar:

Web : cogsupport.codemasters.com

Voor betalingen en klantenondersteuning op gebied van Massively Multiplayer and Online Gaming, bel dan met:

Telefoon : 0044 1926 816032
http://www.codemasters.nl/contact/
pi_55024128
1300 euro

Heb je geen emailtjes gekregen dan van elke afschrijving
pi_55024167
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:33 schreef Poepoog het volgende:
1300 euro

Dat hoeft natuurlijk niet. Het eerste wat een beetje oplichter doet zodra die een geldig PayPal email adres plus wachtwoord in handen heeft gekregen is een ander email adres toevoegen ...
pi_55024331
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:35 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat hoeft natuurlijk niet. Het eerste wat een beetje oplichter doet zodra die een geldig PayPal email adres plus wachtwoord in handen heeft gekregen is een ander email adres toevoegen ...
Daar krijg je een mail van op je hoofdemail, dus die is wsc ook gekraakt
pi_55024489
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:42 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Daar krijg je een mail van op je hoofdemail, dus die is wsc ook gekraakt
Ja. Er zijn hele volksstammen die als wachtwoord voor het PayPal account hetzelfde wachtwoord gebruiken als dat van de betreffende emailbox, en dan is het natuurlijk een eitje.
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:47:42 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_55028189
schopje DIG >> WGR
So we just called him Fred
pi_55028248
TVP, ben benieuwd wat de uitkomst is.
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:04:54 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55028445
Tvp. Vage bende dit
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:08:39 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55028492
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 09:51 schreef Scorpie het volgende:
TVP, ben benieuwd wat de uitkomst is.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:58:14 #20
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_55031978
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:33 schreef Poepoog het volgende:
1300 euro

Inderdaad een beetje groot bedrag om zo op je Paypal rekening te laten staan...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_55032308
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:58 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Inderdaad een beetje groot bedrag om zo op je Paypal rekening te laten staan...
Het wordt ook afgeschreven van een gekoppelde CC als er 0,00 euro op je PayPal rekening staat hoor, dat heeft er niets mee te maken. Ik heb nooit iets op mijn PayPal rekening staan en kan toch gewoon betalingen verrichten.
pi_55032672
Ik zal proberen even op iedere vraag/comment te reageren.

Nee, ik heb nix aangeschaft bij Codemasters o.i.d. Ook geen spellen online gespeeld.
Ook ik kon nix vinden via google en kwam steeds op de game ontwikkelaar uit > Codemasters Software Company limited.

Het geld is ook allemaal naar:
quote:
Geachte Tim ****,

Deze e-mail bevestigt dat u Codemasters Software Limited (custservice@codemasters.com) $15,00 USD hebt betaald met PayPal.

De wisselkoers voor deze aankoop is 1 EUR = 1,42555USD

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Betalingsgegevens

Transactiegegevens: ****
Prijs object: $15,00 USD
Totaal: $15,00 USD
Omschrijving bestelling: Credit x 4,800
Object-/productnummer: 40
Koper: Tim *****
Bericht: COGPAS Micropayment: Credit x 4,800

Gegevens van factuurovereenkomst

Id van PayPal-ontvangstbewijs: ******
Omschrijving van factuurovereenkomst: COGPAS Micropayments

Gebruikte betaalbronnen

Rabobank Bankrekening (Bevestigd) xxxxxx****: ¤10,53 EUR
Wisselkoers: 1,42555
Omgerekend: Van EUR naar USD
**** = door mij veranderd.

Ziet er dus idd uit alsof iemand credits heeft ingekocht via mijn paypal!

Ik heb uiteraard contact gehad met paypal en die sturen mij een mail waarin staat dat ik het geld binnenkort terug kan verwachten:
quote:
Mijnheer *****, eerst en vooral onze excuses voor het ongemak. Deze
betalingen zijn inmiddels allemaal geblokeerd omdat ons veiligheidssysteem
dit onmiddelijk heeft stop gezet na betaling. Wij hebben dit momenteel in
onderzoek zodat wij deze betalingen kunnen terugdraaien. De fout ligt
mogelijk bij de site zelf. Dit zijn wij aan het onderzoeken. Zo kan u
verwachten dat dit geld zo snel moglijk teruggestort word.
Ik denk dat het dan allemaal wel goedkomt, mjah eerst zien dan geloven!

[ Bericht 0% gewijzigd door metallicattim op 04-12-2007 13:34:08 ]
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_55032899
Je bent een keertje vergeten vergeten je achternaam weg te halen, Tim.

Zo dan. Maar als je met zo iets simpels al onnauwkeurig bent, dan heb ik toch ernstige twijfels of dit hele gedoe niet aan je eigen onvoorzichtigheid is te wijten.

[ Bericht 51% gewijzigd door Riparius op 04-12-2007 13:37:26 ]
pi_55033020
Dank je, maar dat jij nu mijn naam post, wat ik niet kan veranderen vind ik niet echt fijn van je.
pi_55033227
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:34 schreef metallicattim het volgende:
Dank je, maar dat jij nu mijn naam post, wat ik niet kan veranderen vind ik niet echt fijn van je.
Want het staat al niet in je profiel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')