abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55015648
Ik kan op mijn volgende reis voor 150 euro extra een stopover bijboeken op een tropisch eiland! Nu heb ik normaal wel een idee waar ik heen wil of wat ik wil zien, maar nu heb ik echt geen idee. Ik kan kiezen uit Fiji, Tahiti, Cook Islands, Samoa, Tonga of Hawaï. Wie heeft er wat adviezen met onderbouwing?

Wat ik graag wil is een eiland waar je low budget kunt verblijven (hostel en niet te dure restaurantjes), waar meer reizigers zijn (dus niet alleen resortgangers) en waar ik naast in het zand liggen ook iets actiefs kan doen, zoals hiken, surfen, kayaken. Mooi weer is ook leuk, maar dat zal wel goed zitten. Het gaat trouwens om december volgend jaar. Ideeën of ervaringen?
  maandag 3 december 2007 @ 16:50:31 #2
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_55015719
Fiji, Tahiti of Cook Islands.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 3 december 2007 @ 16:51:53 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_55015746
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:50 schreef SillyWalks het volgende:
Fiji, Tahiti of Cook Islands.
Dit zeg ik trouwens puur gebaseerd op mijn idee dat daar hele mooie exotische vrouwen wonen in rieten rokjes.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_55015843
Hawai schijnt echt irritant veramerikaniseerd te zijn. Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen, ik ben helaas nog op geen van de genoemde eilanden geweest

Verder heb ik bij Culturele Antropologie geleerd dat meisjes van Samoa redelijk promiscueus (sp?) zijn. En bij Pulp Fiction leerde ik dat Samoers (...) dik zijn:
quote:
I wouldn't go so far as to call the brother fat, I mean he got a weight problem. What's the nigger gonna do? He's Samoan.
My two cents
pi_55017034
Als je het aan Floortje Dessing zou vragen, zou het Tahiti worden. Ze heeft zelfs haar winkels naar een van de Tahiti winkels vernoemd.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 3 december 2007 @ 17:59:39 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_55017106
Tahiti, DUIDELIJK
pi_55017137
Ik zou voor Tahiti gaan, gewoon omdat dat op instinct de leukste lijkt.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_55017525
Tahiti
pi_55018615
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:56 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Hawai schijnt echt irritant veramerikaniseerd te zijn. Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen, ik ben helaas nog op geen van de genoemde eilanden geweest

Verder heb ik bij Culturele Antropologie geleerd dat meisjes van Samoa redelijk promiscueus (sp?) zijn. En bij Pulp Fiction leerde ik dat Samoers (...) dik zijn:
[..]

My two cents
Hawaii is een Amerikaanse staat, dus dat zal wel een beetje veramerikaniseerd zijn ;-)

Tja, zal ik dan wel of niet naar Samoa gaan, moeilijk moeilijk...
pi_55018658
Tahiti is dus wel populair, maar waarom dan? Kan je daar ook surfen zoals op Hawaii?
pi_55018746
Tahiti zou ik niet doen als je low budget wil! ben er zelf geweest, het is er erg duur allemaal! wel een waar paradijs op aarde! Hawaii zou ik persoonlijk nog niet dood gevonden willen worden, maar dat ligt meer aan de mentaliteit van de bewoners!
Het goedkoopste is Fiji, maar dat is ook meteen het meest toeristische op hawaii na! Tonga en Samoa is niet veel te beleven behalve snorkelen en duiken! Cook Eilanden zijn ook goed betaalbaar, en je kan er ook wel leuke dingen doen op de wat grotere eilanden! Tonga ken ik niet, weet wel dat dat een van de armste landen in de pacific is!
dus zoals ik jouw openingspost lees, is Fiji denk ik het meest geschikt!

[ Bericht 6% gewijzigd door Eggos op 03-12-2007 19:37:35 ]
pi_55018821
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:25 schreef BushRanger het volgende:
Tahiti is dus wel populair, maar waarom dan? Kan je daar ook surfen zoals op Hawaii?
bij Tahiti zijn de hoogste golven ter wereld, surfen heeft zijn oorsprong ook op Tahiti liggen! verder is het heel populair onder honeymooners! en het is echt een waar paradijs op aarde!
pi_55019458
Tahiti is zo mooi, ben er vaak geweest, en het is inderdaad een paradijs op aarde...

(alleen zo een tering end weg voor iemand met vliegangst... )
pi_55020295
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:07 schreef Tahiti het volgende:
Tahiti is zo mooi, ben er vaak geweest, en het is inderdaad een paradijs op aarde...

(alleen zo een tering end weg voor iemand met vliegangst... )
Kom je er oorspronkelijk vandaan ofzo dan? ondanks je vliegangst, lijkt het me niet echt een straf om daar vaker dan 1 keer heen geweest te zijn! Ik heb helaas alleen Tahiti en Moorea gezien, vond het zo geweldig daar!
pi_55086689
Als je voor Hawai'i kiest kan ik je Kaua'i aanraden. Kaua'i is een klein eiland dat bij Hawai'i hoort met veel ongeloofelijk mooie natuur. Waaronder de napali coast en kust met kliffen van zo'n 700 meter hoogte en de Waimea Canyon ook wel de Grand Canyon van de Pacific genoemd.

Schijnbaar een van de mooiste wandeltochten van de wereld loopt over dit eiland de Kalalau trail. Helaas heb ik hem zelf niet gelopen maar ik wel stukken er van gezien.

Verder heb je bij Hawai'í nog het Big Island dit is de enige plek op aarde waar de kans erg groot is dat je lava ziet stromen.

Hawai'i is een echte aanrader als je Honolulu maar links laat liggen.
Boodschap van algemeen nut.
pi_55091323
Fiji is leuk maar als je op het hoofdeiland blijft kan je beter naar een ander eiland gaan. Hawaii zou ik ook niet doen, veel te Amerikaans en weinig Polynesisch. Ik zou gaan voor de Cook Islands of Tahiti en dan met name de Cook Islands omdat daar veel minder toeristen komen als op de andere eilanden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 9 december 2007 @ 18:55:10 #18
37305 BushRanger
in Wellington
pi_55150956
quote:
Op donderdag 6 december 2007 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
Fiji is leuk maar als je op het hoofdeiland blijft kan je beter naar een ander eiland gaan. Hawaii zou ik ook niet doen, veel te Amerikaans en weinig Polynesisch. Ik zou gaan voor de Cook Islands of Tahiti en dan met name de Cook Islands omdat daar veel minder toeristen komen als op de andere eilanden.
Hoe zit het op de Cook Islands met accomodatie en bereikbaarheid van de eilandjes? Is dat te doen voor een budget reiziger?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')