quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:49 schreef Xiphos het volgende:Eh klipper, de kraan met 3 aansluitingen is nu in gebruik.
Wat ik weet van de aansluitingen:
Koud water komt het huis binnen, gaat met een t-stukje naar de kraan en naar de CV ketel. Er staat dus altijd druk op de CV ketel.
Warm water gaat van cv ketel met t-stuk naar kraan en dan verder het huis in.
De 3e leiding kan ik niet traceren.
(2e vraag) Maar stel, er is een drukloze boiler in de keuken, kan je daar dan mee douchen?
Ook met een drukloze boiler kun je gewoon douchen.
Wat ik uit je verhaal opmaakt, is dat de kraan al geplaatst was en ook alle drie de leidingen zijn aangesloten.
Aangezien je een combiketel hebt, kom het verhaal een beetje vreemd over.
Als je de warmwaterkraan open draait, is het water dan gelijk of vrijwel gelijk warm?, in ieder geval een heel stuk sneller dan op iedere andere plaats in het huis?
Of blijft de warmwatertemperatuur juist achter in vergelijking met de andere tappunten?
Als je aan de leidingen voelt onder je kraan, en je gebruikt eerst de koude kraan, hoe voelen de leidingen dan aan (koud,koud,koud of koud,warm,koud enz) en hoe in vergelijking als je de warme kraan open draait?
De manier zoals je in het begin beschrijft, kan ik me er wel een aansluitmanier bij voorstellen dat het ze toch gelukt is om de kraan eventueel aan te sluiten zonder boiler.
Maar het blijft een vreemde oplossing.
Test trouwens eerst even of je ook warm water heb als je de ketel uit geschakeld heb.