Vier maanden geleden heb ik m'n ADSL-abbo opgezegd aangezien Planet tegenwoordig gigantisch zuigt. Om nog maar niet te beginnen over de achterlijke prijs die ze er nog steeds voor durven te vragen.
Maar goed, vier maanden geleden dus. "Ooohhh, dan heb ik nog wel genoeg tijd om even iets anders te zoeken en af te sluiten

." dacht ik bij mezelf. Nou, je verbaast je hoe snel 4 maanden voorbij kunnen gaan zonder ook maar iets te doen waar de woorden nieuw, internetabbonement en afsluiten in zitten

Snel dus even via Orange iets regelen en hop-hop, op 16 December heb ik dus weer een fatsoenlijke verbinding.
Maar twee weken geen internet is ook niet alles, dus heb ik een ouderwetse 56k6-modem in de PC geschroeft, wat lopen vloeken over die teringbende aan draden, snoeppapiertjes en lege blikjes in die hoek, telefoonlijn er in gestopt, drie keer m'n harses gestoten aan dat kutbureau en eventjes zo'n inbelverbinding wezen instellen.
Dubbelklik, 'kiezen' en toen! Hoe nostalgisch! Dat irritante jaren 90 geluidje van de modem die aan het bellen is
Ik dacht in de korte tijd weer even met liefde terug aan de tijd van Amerikaanse presidenten en sigaren, de tijd van etnische zuivering in Balkanlanden en de momenten dat je al stoned tijdens het avondeten je drugsgebruik probeerde te verbergen voor je ouders. Ahhh, mooie periodes.
Het lawaai was afgelopen, een ouderwets tekentje stond er in de taakbalk en ik klikte vol goede hoop op m'n Opera-icoontje.
nou, was dat even een tegenvaller. Zo'n tien seconden om Google in te laden
Alles is zo traag als stront

Een filmpje van een minuut op YouTube duurde 45 (!) minuten om in te laden! 45 minuten!
En nu zit ik dus hier. Text-Only layout & alle plaatjes softwarematig uitgeschakeld me alvast weer te ergeren aan het feit dat ik straks op invoeren moet klikken. Want met 5 kbps gaat dat dus ook weer een eeuwigheid duren

Geen leuke filmpjes meer kijken voor twee weken. Niet meer rondhangen op vijf obscure fora tegelijk en als ik een album wil downloaden kost me dat twee scheerbeurten. Dús ik moet gewoon nu voor muziek

betalen

als ik iets nieuws wil.
En nee, ik kan dus niks van de buren gebruiken. Blijkbaar woon ik in de enige straat van Nederland waar niemand WiFi heeft....
M'n digitale leven, wat doen ze

?
LastFM03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor