abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 10:42:39 #1
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_55008994
Vorige week maandag in de sneak: We own the night

Two brothers on opposite sides of the law. Beyond their differences lies loyalty. A New York nightclub manager tries to save his brother and father from Russian mafia hit men.

Wat een goede film was dit zeg: Joaquin Phoenix zet weer een topprestatie neer in een film die zeer veel eer aan doet in tijd waarin het speelt. Eva Mendes krijg je te zien zoals je haar nog nooit hebt gezien. Ik heb echt naar een zeer geloofwaardige film zitten kijken, echt een aanrader voor iedereen die van actie / drama (licht) films houdt.

Poster geeft goed de tijdsetting en het 'gevoel' van de film weer.

(Enige nadeel was dat ik 23x de microfoon in beeld zag, dit schijnt te komen door de afstelling van de lens in de bioscoop zelf. Af en toe gaf me dit het idee dat je twee mensen met elkaar zag praten wetende dat er 30 man crew omheen zat.)

Deze film mag van mij een Oscar winnen. Topper
pi_55009350
Heb hem een paar weken geleden ook al gezien, was iets minder positief maar zeker een sterke film. Dit heb ik er toen over geschreven:

We Own the Night (2007)
Van de week draaide We Own the Night eenmalig in de bios, de reden voor deze voorpremiere (hij gaat pas 24 januari draaien) was mij onduidelijk maar wel leuk om de film al te zien. De koerier kwam de film trouwens pas een kwartier voor tijd brengen en we hadden nog een pauze in de film omdat men de film nog moest afmonteren. Maar goed de film zelf. We Own the Night is het verhaal van een drama dat zich afspeelt op het hoogtepunt van een bloedige strijd in de jaren 80 van de twintigste eeuw tussen de politie van Gotham en de Russische maffia die het gemikt hebben op de politiemensen en hun familie. Wahlberg en Phoenix spelen twee broers uit een politiefamilie (met als vader Robert Duvall). Wahlberg is de voorbeeldige zoon die zijn vader achterna wil als politiechef, Phoenix daarintegen is manager van een nachtclub waar de Russische maffia vaste klant is. Het acteerwerk is dik in orde, met als uitblinker Joaquin Phoenix en een leuke bijrol voor Eva Mendes. Ook fraaie beelden en een heerlijke jaren '80 soundtrack (met o.a. David Bowie). Helaas was de film in mijn ogen op bepaalde momenten te sentimenteel en wil men teveel emoties opwekken (wat niet echt lukt). Neemt niet weg dat het een zeer geslaagde film is geworden. Leuk detail; De film is gebaseerd op een waar gebeurd corruptieschandaal dat plaatsvond in het midden van de jaren '80 en waar de vader van regisseur James Gray bij betrokken was.7.8
  maandag 3 december 2007 @ 11:21:16 #3
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_55009646
Soundtrack is inderdaad echt top. Dat betreffende het sentimentele geef ik je gelijk in.
  maandag 3 december 2007 @ 12:58:43 #4
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55011392
Van de drie recente gangsterfilms, We Own the Night, American Gangster en Eastern Promises, vond ik deze de beste, al is er niet zo heel veel verschil, ze zijn alle drie nogal clichématig.

Deze krijgt de voorkeur omdat hij met Joaquin Phoenix de beste acteur/rol heeft (JP is altijd wel een persoonlijke favoriet geweest) en ook omdat WOTN niet echt iets heeft waaraan ik me stoorde, zelf Mendes niet, al zal dat nooit een sterke actrice worden.

American Gangster vond ik toch te veel een from-zero-to-hero verhaal waarbij werkelijk elke plottwist/karakterontwikkeling uit een andere film gekopieerd leek. Bij Eastern Promises vond ik Mortensen, ondanks een sterke rol, toch te veel een cliché-Rus spelen met idiote accentjes en bracht Naomi Watts nauwelijks iets bij aan de film (kon ze zelf niet veel aan doen, gewoon een nietszeggende rol). Dat soort minpunten had ik bij deze film veel minder.

Desalniettemin denk ik toch niet dat het een film is die op het einde van het jaar in mijn top 10 zou eindigen, daarvoor is de hele film toch niet bijzonder genoeg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_55016354
klinkt goed...american gangster al gezien, Eastern Promises deze week en dan deze ook maar eens snel kijken
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_55078777
Vorige week in de bios gezien. twijfelde tussen Hitman of deze... Uiteindelijk deze geworden.
Goeie film, goed verhaal, leuke acteurs.. Zeker wel een aanrader.
O+ BlaBlub O+
pi_56418782
Gezien en viel mij wat tegen.
Er cliché-matig verhaaltje van badguy die into good guy verandert.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56488210
Heb deze film ook mogen bewonderen, helaaas heeft me dat 9 euro gekost, ik vond het ook behoorlijk cliche achtig, en ik vond de cinematography alles behalve gewaagd of interessant, de film had zo veel beter kunnen zijn als men iets meer aandacht had besteed aan dat aspect, ik vond het echt erg simpel gefilmd waardoor een hoop scene's naar mijn mening er niet echt lekker uit kwamen. en dan nog niet te beginnen over overbodige vreemde scene's die er abslouut eruit hadden gemogen, waardoor de tijdsduur van de film misschien nog wat aantrekkerlijker kan worden. ook de dialogen vond ik ronduit matig en wederom cliche, ik vraag me trouwens af waar walhberg met zijn gedachten was tijdens de film, want die vond ik echt afwezig spelen, maar goed, ik zou deze film niet aanraden, en ik vind het ronduit zonde van mijn geld. dit is een film die je keer op dvd moet zien en niet in de bioscoop...

*Overigens snap ik niet dat SoK deze film durft te vergelijken met pareltjes als American gangster of eastern promises... vergeleken met de andere titels vind ik dit echt een goedkope overbodige cliche matig film...

enige pluspunt was het overtuigende spel van joaquin phoenix,
pi_56573952
Ik sluit me aan bij de user boven mij..
Bijzonder matige film..
Het is dat ik Pathe Unlimited pas heb anders had ik het zonde van mijn geld gevonden..

Het begon nog wel aardig, alleen werd het steeds minder naarmate de film vorderde!
De scene dat hij het riet in gaat om de badguy te pakken spande daarbij de kroon..
pi_56578554
spoilers inside!
Joaquin Phoenix in een Marlon Brando achtige rol, de altijd goed spelende Wahlberg en de geweldenaar Robert Duvall. Een topper dus? Nee absoluut niet. Ik vond het zelfs een verschrikkelijk slechte film. Phoenix vond ik niet goed spelen, zijn tranformatie van amicale vrolijke nachtclubeigenaar naar knorrige onverstaanbare politie agent was lachwekkend, net als het belachelijke script. Hoe stop ik alle politie, familie en russische maffia cliches in 1 film? We own the night laat het zien en met een tergend slecht resultaat. Even nog een 80s soundtrack sausje er overheen en gaan met die banaan. Het eerste half uur is nog best goed te pruimen maar dan valt de film in één keer compleet uit elkaar. De redenen achter de acties van de hoofdpersonen zijn soms te treurig voor worden. De film is ook nog eens erg traag en de dynamiek van het eerste half uur verdwijnt compleet. De achtervolging scene is dan nog wel leuk maar ook totaal niet geloofwaardig. Ik kan wel 20 plotpunten pakken die totaal niet geloofwaardig zijn maar ik heb denk al genoeg woorden aan dit misbaksel verspeeld. Oja het einde is ook echt supermelodramatisch maar wel in lijn met de rest van de film, kut dus.
pi_56579701
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:10:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:12:27 #12
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_56579826
mmhh vreemd dat zoveel mensen zo negatief zijn, ik ben normaal heel moeilijk tevreden te stellen met films, maar ik had echt het gevoel dat ik in deze film zat. Misschien kwam het omdat ik op een sneak-avond ging en je dan vaak bagger films krijgt.
Anyway bij mij gaat ie in mijn geheugen als goede film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')