abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:14:18 #26
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55028567
Ik denk dat Hitlers strategisch talent vrij snel overschat wordt. Hij zette zijn krabbel wel onder de aanvalsplannen, maar voor zover ik altijd begrepen heb, maakte hij die plannen niet zelf. Daar had hij echte generaals voor. Hitler was geen militair, ook al beweerde hij graag van wel.

Er zullen in de geschiedenis een hoop briljante strategen geweest zijn die wij niet kennen omdat zij totaal in de schaduw van hun bevelhebber stonden.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:36:41 #27
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55030098
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:14 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat Hitlers strategisch talent vrij snel overschat wordt. Hij zette zijn krabbel wel onder de aanvalsplannen, maar voor zover ik altijd begrepen heb, maakte hij die plannen niet zelf. Daar had hij echte generaals voor. Hitler was geen militair, ook al beweerde hij graag van wel.

Er zullen in de geschiedenis een hoop briljante strategen geweest zijn die wij niet kennen omdat zij totaal in de schaduw van hun bevelhebber stonden.
De OP gaat dan ook niet specifiek over militaire strategen. Politiek gezien zou je hitlers ideeën vernieuwend kunnen noemen om een derde rijk te stichten en de aanpak daar vandaan. Dat de praktijk verwerpelijk is en zum kotsen zal ik zeker niet ontkennen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:31:28 #28
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_55036334
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:43 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Hitler staat bekend als een slechte strateeg. (Rusland.Afrika). Napoleon is dan nog beter.
is napoleon ook niet ergens in rusland blijven haken? 't is maar een vraagje hoor
pi_55037421
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:36 schreef Bob-B het volgende:
. Politiek gezien zou je hitlers ideeën vernieuwend kunnen noemen om een derde rijk te stichten en de aanpak daar vandaan.
Inderdaad, het is weinigen gegeven om een derde rijk te stichten.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55038731
Salahadin of hannibal stem ik
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_55042075
Hebben we het hier over strategen of tactici? Want dat maakt toch wel degelijk verschil.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_55042198
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Hebben we het hier over strategen of tactici? Want dat maakt toch wel degelijk verschil.
Rommel in de OP gaf hier al antwoord op ...
pi_55058278
(dit is een veete knipoogpost)
Hmzzzz strategen buiten oorlogen...
De auteur van de bestseller Bijbel : Weet al bijna 1500 jaar de wereld in zijn greep te houden met onzin en haatverspreiding.

Daarnaast de grondlegger van IKEA : Weet de hele wereld al te verdoemen met door kinderen gemaakt meubilair en niemand die er om maalt.

Bill Gates : heeft 88% van de Computergebruikers aan Windows gekregen. En nu niet gillen dat hij een monopolie positie heeft, want hij heeft Apple, IBM (OS2/Warp) en Novell/Linux een kans gegeven, maar die wilden ze niet aannemen.

Het Amerikaanse Leger, omdat zij via Arpanet hun eerste stappen tot het Internet namen.

Enz enz er is zoveel meer naast een stel oorlogsvoerende mannekes
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_55061366
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:36 schreef Bob-B het volgende:

[..]

De OP gaat dan ook niet specifiek over militaire strategen.
Oh in dat geval: Bill Gates, Rinus Michels, Bernardo Provenzano etc.
Ik denk toch dat er stieken van militaire strategen werd uitgegaan. Lijkt me ook beter voor dit topic. Het is al onmogelijk genoeg om de grootste militair strateeg of al times te benoemen.
Maurits was in zijn tijd trouwens ook wel een goed strateeg.
pi_55070577
MacArthur, denk ik.
pi_55070628
De Romeinen in al hun algemeenheid. Eersten die het belang van een goed geolied bevoorradingsapparaat en alle logistieke zaken die daar bij kwamen kijken erkenden, én in de praktijk wisten te brengen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_55070640
C.K. Prahalad
Viktor Cross
pi_55071837
Salah ad-din

Hannibal

Yavuz Sultan Selim

Alexander de Grote

Napoleon

Fatih Sultan Mehmet
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55072157
Akbar, omdat hij het Mogoelrijk duurzaam in het Indiase subcontinent vestigde door een voor die tijd zeer tolerante politiek te voeren t.o.v de religies van zijn onderdanen die anders waren dan zijn eigen moslimgeloof, nog meer dan zijn voorgangers door zich te verdiepen in andere religies en de soms zware extra speciale belasting voor niet-moslimgelovigen af te schaffen, dit werd tot aan de randen van de wereld ook bekend:
quote:
Elizabeth by the Grace of God to the most invincible and most mighty prince, Lord Zelabdim Akbar: The great affection which our subjects have to visit the most distance places of the world, not without good will and intention to introduce the trade of merchandise of all nations whatsoever they can, by which means the mutual and friendly traffic of merchandise on both sides may come, is the cause that the bearer of this letter, John Newbery, jointly with those that be in his company, with a courteous and honest boldness do repair to the borders and countries of your empire, we doubt not that your imperial Majesty will favourably and friendly accept him. And that you would do it the rather for our sake to make us greatly beholding to your majesty; we would more earnestly and with more words require it, if we did not think it needful. But by the singular report that is of your imperial majesty's humanity in these uttermost parts of the world, we are greatly eased of that burden and therefore we use these less words only that because they are our subjects they may be honestly intreated and received. And that, in respect of the hard journey which they have undertaken to places so far distant, it would please your majesty with some liberty and security of voyage to gratify it with such privileges as to you shall seem good, which courtesy we, according to our royal honour, will recompense with as many deserts as we can. And herewith we bid your imperial majesty to fare well."
http://www.bbc.co.uk/radi(...)des/episode_12.shtml

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 06-12-2007 16:12:25 ]
pi_55072197
Guderian. (Weet niet zeker of zijn naam goed gespeld is). Uitvinder van de Blitzkrieg. Dus als eerste het samenspel bedacht van vliegtuigen, tanks en infanterie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55074459
Sun Tzu
Sun-tzu ping-fa (Sun Tzu The Art of War) is one of those rare texts that transcends time. Though it was written more than 2,000 years ago, it is arguably still the most important work on the subject of strategy today.
Machiavelli.

[ Bericht 67% gewijzigd door Thorical op 06-12-2007 12:14:37 ]
  donderdag 6 december 2007 @ 13:12:15 #43
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55076818
1 van beste strategen waar we daadwerkelijk iets over kunnen zeggen

Walter Model natuurlijk.

Al die onzin van voor het jaar 1700 is imo niet betrouwbaar genoeg.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_55078250
Augustus en Helmuth von Moltke senior.

Ik zou Alexander de Grote, Hannibal en Adolf Hitler geen grootste strategen willen noemen. Grote veroveraars zou eerder bij ze passen aangezien ze de zaak niet echt wisten te consolideren.
pi_55078276
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:20 schreef MrX1982 het volgende:

Ik zou Alexander de Grote, Hannibal en Adolf Hitler geen grootste strategen willen noemen. Grote veroveraars zou eerder bij ze passen aangezien ze de zaak niet echt wisten te consolideren.
In dat geval: Cyrus de Grote
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_55078301
Jezus Christus natuurlijk, iemand die het voor elkaar krijgt om 2000 jaar een bekende wereldbewoner te blijven en nog steeds bijna 500 miljoen volgelingen heeft die moet strategisch bijzonder goed in elkaar zitten
Even a broken clock is right twice a day.
pi_55078709
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

In dat geval: Cyrus de Grote
Daar bestaat een mooie anekdote over dat ze al bang voor hem waren voor zijn geboorte.

Van de niet genoemden zou ik bij deze Pompeius en Constantijn willen noemen. Ondanks dat de eerste uiteindelijk flink is overvleugeld door Caesar en Constantijn natuurlijk vanwege het "stichten" van Constantinopel.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:23:24 #48
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_55079527
al die ouwe lullen waar niets tastbaars van terug te vinden is en je enkel mooie oorlogsverhalen over lezen kunt en zogenaamde strategie beschrijvingen vind ik niets aan, zou liever lijstje zien van erg slimme, gehaaide generaals en aanvoerders.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 6 december 2007 @ 16:03:49 #49
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_55080412
kan er maar een zijn, Von Moltke (Sr.)
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
pi_55081182
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:20 schreef MrX1982 het volgende:

Strategen op het slagveld waren ze (Hitler niet).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')