Ik heb geen idee wat hachelarij is, misschien kan jij me dat uitleggen, daarna praten we wel verder.quote:Op zondag 2 december 2007 22:32 schreef Shitonya het volgende:
wat is dit nu weer voor braakverwekkende hachelarij?
Nounou, in plaats van te zitten blaaskaken kan je ook gewoon toegeven dat je OP mooi geprobeerd, maar niet helemaal gelukt is. Waar is het haat-element bijvoorbeeld, zoals MUUS aangeeft? Het klinkt gewoon als een liefdesbrief, en sja, daar kunnen we verder weinig mee.quote:Op zondag 2 december 2007 22:37 schreef slaapvaak het volgende:
Ach, ik had moeten weten dat dit soort OP's voor veel fokkers te hoog gegrepen zouden zijn.
I.p.v. een droog verhaal neer te pleuren, proberen wat herkenning op te wekken door bepaalde emoties/motieven te personificeren gaat te ver...
Synoniem voor onzin...quote:Op zondag 2 december 2007 22:42 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat hachelarij is, misschien kan jij me dat uitleggen, daarna praten we wel verder.
Je hebt gelijk, de haat komt niet duidelijk naar voren in het verhaal. Maar een haat-liefde verhouding is niet altijd zo letterlijk in de zin van het woord. Vaak staat de twijfel centraal, het ene moment is het ja, andere moment nee.quote:Op zondag 2 december 2007 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nounou, in plaats van te zitten blaaskaken kan je ook gewoon toegeven dat je OP mooi geprobeerd, maar niet helemaal gelukt is. Waar is het haat-element bijvoorbeeld, zoals MUUS aangeeft? Het klinkt gewoon als een liefdesbrief, en sja, daar kunnen we verder weinig mee.
Nee okay, dan weet ik dat. Ik stopte met het verzinnen van eigen woorden toen ik 8 was, probeer dat stadium ook eens te passeren.quote:
Goeie OP. Maar weet je wat het is. Dit soort verhoudingen zijn nog wel leuk als je begin twintig bent en lekker emotioneel in het leven staat, maar op een gegeven moment heb je gewoon een baan en een hypotheek en wat je dan gewoon wil is stabiliteit. Mensen kunnen veranderen, maar doen dat meestal niet, en zeker niet op commando. Dus beter bijt je effe door de zure appel heen, ga je ff een potje janken, en daarna ga je gewoon op zoek naar eentje die wel de positieve eigenschappen hebt waar je naar op zoek bent, minus dit gezeik.quote:Op zondag 2 december 2007 22:19 schreef slaapvaak het volgende:
Jij bent er weer, terug van weggeweest.
Ik had je gemist, je bent nu al tijden een vriendin, je was er al voor mijn eerste liefde. Was toen nog jong, dacht toen wel afstand van je te kunnen nemen. Maar ik zat fout, jouw aanwezigheid bood me zekerheid, een vertrouwen, een onafhankelijkheid die ik niet terug vond in mijn eerste relatie en
de relaties die zouden volgen. Soms denk ik weleens dat wij eigenlijk voor elkaar bestemd zijn, wie zou jou tenslotte kunnen vervangen?
In jou voel ik me werkelijk gereflecteerd, jij bent geen uitweg, geen vlucht uit de vaak teleurstellende realiteit. Andere vrouwen begonnen als opgeklopte dromen,
die naar mate de tijd vorderde, afnamen in uitdaging. Jij bleef die uitdaging, ik kon toch niet zonder je. Ze merkten het wel, begrepen het soms ook.
Vannacht lig jij weer in me bed, met open armen zal je me ontvangen. Jij begrijpt me, jij houdt misschien meer van mij dan ik van jou, maar ik erken de sterke band die we hebben. Ook al zou ik willen, ik kan niet om die band heen en lijk het maar niet te kunnen verbreken. Ik zal dat ook nooit alleen kunnen, maar zelfs mensen die mij ermee probeerde te helpen hebben gefaald. Kom ik nog ooit van je af?
Eenzaamheid, wie heeft ook een constante drang om alleen te zijn, los van alles, geen relaties, geen familie, maar aan de andere kant wordt je er niet gelukkiger van. Iemand herkenning?
Tikkeltje gefrustreerd omdat niemand hier je wanstaltige schrijfkunsten kan waarderen? Dat gooi je maar op een weblog. Dit forum is meer bedoeld voor discussie of zeikerij.quote:Op zondag 2 december 2007 22:48 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Nee okay, dan weet ik dat. Ik stopte met het verzinnen van eigen woorden toen ik 8 was, probeer dat stadium ook eens te passeren.
Dit sub-forum draait dan ook niet om schrijfkunsten, niet iedereen is in staat een literair hoogstandje af te leveren in enkele minuten. Het doel van mijn OP was, om hetgeen wat ik probeer te beschrijven wat minder concreet en wat meer abstract te maken, net als echte emoties.quote:Op zondag 2 december 2007 22:55 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Tikkeltje gefrustreerd omdat niemand hier je wanstaltige schrijfkunsten kan waarderen? Dat gooi je maar op een weblog. Dit forum is meer bedoeld voor discussie of zeikerij.
Ja ik waardeer jouw inhoudelijke post.quote:Op zondag 2 december 2007 23:02 schreef soylent het volgende:
Ik had godverdomme puur op basis van een wilde gok waar het nou werkelijk over ging, een inhoudsrijke post en dan reageert daar weer niemand op.
Heb wat regels toegevoegd die het 'haat' element, oftewel het negatieve wat beter naar voren doen komen.quote:Op zondag 2 december 2007 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Oy, doe 's rustig allemaal. Als jullie je écht druk willen maken om iets is wereldvrede of de inhoud van mijn portemonnee zo rond de feestdagen toch echt interessanter.
Mijn begrip van een haat-liefde-verhouding is anders dan de jouwe, TS. Zo ben ik lange tijd verliefd geweest op iemand die ik niet uit kon staan. Ik had momenten waarop ik 'm het liefste wilde wurgen. Dat soort zooi, die tegenstrijdigheid tussen liefhebben en walgen van, daar draait het voor mij om.
Het jouw klinkt als liefde met gezonde twijfel.
Gast, je wil te graag dat we in je hoofd kijken. Of je bespreekt het één en ander met mensen hier, of je laat ze raden en krijgt dus gezeik omdat het te pretentieus wordt. Dat houdt het topic alleen niet vol.quote:Op zondag 2 december 2007 23:05 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Ja ik waardeer jouw inhoudelijke post.
Jouw gok wat betreft leeftijds-transitie klopt ook, ergens zal je ook gelijk hebben. Alleen vraag ik me af of je de dieperliggende subtext ook had opgemerkt.
Je hebt gelijk, gooi maar op slot.quote:Op zondag 2 december 2007 23:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gast, je wil te graag dat we in je hoofd kijken. Of je bespreekt het één en ander met mensen hier, of je laat ze raden en krijgt dus gezeik omdat het te pretentieus wordt. Dat houdt het topic alleen niet vol.
Mensen hebben me tot op heden altijd nog begrepen, dus ik zie geen enkele reden om m'n taalgebruik aan te passen. Je stukje is alles behalve een haat-liefde verhouding, dus reden genoeg om het af te zeiken. Als je nu gewoon duidelijk zegt wat je dwars zit in plaats van zo'n semi melodramatisch stukje, dan kunnen mensen eens normaal inhoudelijk reageren mits je "probleem" noemenswaardig is.quote:Op zondag 2 december 2007 23:00 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Dit sub-forum draait dan ook niet om schrijfkunsten, niet iedereen is in staat een literair hoogstandje af te leveren in enkele minuten. Het doel van mijn OP was, om hetgeen wat ik probeer te beschrijven wat minder concreet en wat meer abstract te maken, net als echte emoties.
En als je dan iemand probeert af te zeiken, doe het dan goed. Kom niet met je eigen brabbeltaaltje.
De OP is idd niet geslaagd.quote:Op zondag 2 december 2007 23:13 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Mensen hebben me tot op heden altijd nog begrepen, dus ik zie geen enkele reden om m'n taalgebruik aan te passen. Je stukje is alles behalve een haat-liefde verhouding, dus reden genoeg om het af te zeiken. Als je nu gewoon duidelijk zegt wat je dwars zit in plaats van zo'n semi melodramatisch stukje, dan kunnen mensen eens normaal inhoudelijk reageren mits je "probleem" noemenswaardig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |