abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:41:39 #26
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_78125267
die van gister viel weg.. lol en van dat moment zijn er nog 3 andere filmpjes . rest zet ik nog niet online vanwege rechten enzo
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 22 april 2010 @ 10:07:50 #27
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_80588118
Xavier Rudd heeft een nieuw album en die is fantastisch. Op z'n myspace pagina is een preview te beluisteren: http://www.myspace.com/xavierrudd

Daar waar het voorgaande album 'Dark Shades of Blue' nogal duister en rock-georienteerd uitpakte, is dit album vooral zonnig en zelfs vrolijk te noemen. Ondergenoemde 'Soften The Blow' is waarschijnlijk wel het hoogtepunt van het album; daar komen de Zuid-Afrikaanse en Australische invloeden van de bandleden prachtig samen; je voelt als het ware de hitte van de continenten uit je speakers komen. Mooie sferische opbouw. Gaat dat beluisteren!
quote:
Xavier Rudd - Koonyum Sun

Didgeridoovirtuoos, multi-instrumentalist, surfer, sociaal maatschappelijk betrokken en eco-vriendelijk. Dat is Xavier Rudd. Maar bovenal is hij de schrijver van intense en opvrolijkende muziek. In zijn thuisland Australië en in Canada heeft Rudd al de nodige waardering op weten te bouwen, iets wat hij met zijn nieuwe band Izintaba uit kan gaan bouwen.

Samen met de Zuid-Afrikaanse ritmesectie bestaande uit Tio Moloantoa en Andile Nqubezelo heeft Rudd een fris en opwindend album gemaakt.

De voor hem gebruikelijke mix van folk, roots, reggae, funk en rock schittert hierdoor meer dan ooit tevoren. In de muziek is een sterke spirituele en muzikale band met de nieuwe muzikanten terug te horen. Iets wat licht en intensiteit in de muziek brengt.

Zonnig

In de teksten zijn reflecties van een zwaar jaar op persoonlijk vlak terug te horen, maar dat weerspiegelt zich nooit in de muziek. Het geluid daar is zonnig en dik gelaagd met ritme. Veel van de gebruikelijke vredes-, aarde- en eenheidsthematiek komen ook op Koonyum Sun terug.

Het korte, country-akoestische Love Comes & Goes en het donkere Soften The Blow, waarschijnlijk het beste van het geheel, omschrijven perfect de pijn van totaal verlies zonder dat de liefde is geblust. Het soulvolle Sky To Ground trekt je meteen de plaat in, terwijl het opwindende Set Me Free de rockmodus aanzet.

Authentiek

Koonyum Sun is warm, stralend, pijnvol en hoopvol allen tegelijkertijd. Het is de perfecte muziek om je al dansend helemaal op te laten gaan en alles te laten varen. De plaat heeft iets dat onmiddellijk pakt en verovert, in het geluid maar ook in de stem. Het geheel klinkt in de meesterlijke cross-over zo authentiek, en daardoor alleen maar meer overtuigend.

Om Koonyum Sun te kunnen waarderen is het niet nodig om Xavier Rudd’s eerdere werk te kennen. Maar als dit het eerste contact is met de man zal de behoefte ontstaan om de rest van de discografie uit te zoeken. Ook hoef je geen fan van reggae of wereldmuziek te zijn om van dit werk te genieten. Dit werk is zo goed dat het dat overstijgt.
pi_80627135
Heb hem gezien in de effenaar, eindhoven.
Heerlijk optreden!
Vond het voorprogramma niet erg spannend, maar heb genoten van Xavier. Toffe hoed ook btw.

Kende helemaal niks van hem maar moest mee van wat vrienden
Stop Bitching, Start a Revolution
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:26:31 #29
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_114759845
En Kick!

Gisteren was hij weer in Eindhoven.
Wow.... magisch O+

[ Bericht 35% gewijzigd door Ang3l op 28-07-2012 12:37:44 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:20:40 #30
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_114774261
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2010 11:23 schreef apeding het volgende:
Heb hem gezien in de effenaar, eindhoven.
Heerlijk optreden!
Vond het voorprogramma niet erg spannend, maar heb genoten van Xavier. Toffe hoed ook btw.

Kende helemaal niks van hem maar moest mee van wat vrienden ;)
waar is de tijd gebleven dat Benjamin John Howard in het voorprogramma stond :).
de 7de weer naar Paradiso :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')