Dat kan toch ook bijna niet. 250 bergaf is toch wat anders dan 250 bergop. Tenminste, voor je snelheid niet, maar voor je auto wel..quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:26 schreef Snuitebolletje het volgende:
kijk maar naar verschillende tests, dan komen de meeste auto's nog wel boven de 250 echte kilometers uit.. dus zeker niet begrenst op je kilometer teller
In stilstand al zelfs!quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:34 schreef Martijn85 het volgende:
Heb een Mazda 323 en daar wijkt de teller ongeveer 3km af met de GPS
M'n ouders hebben net een Mazda 3 gekocht en die wijkt ongeveer 9km af met GPS
Simpel: nee.quote:Stel je hebt een auto die begrensd is op 250km/u, is die begrenzing gebaseerd op de kilometerteller?
En wat is daar anders aan voor je auto.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:35 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Dat kan toch ook bijna niet. 250 bergaf is toch wat anders dan 250 bergop. Tenminste, voor je snelheid niet, maar voor je auto wel..
Er wordt bedoeld dat je niet kan zeggen "hij wijkt 9km af".quote:
Ah, op die fietsquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er wordt bedoeld dat je niet kan zeggen "hij wijkt 9km af".
Het is altijd een percentage van de gereden snelheid.
Das heul niet waar. De peugeot 206 begint bij 10 km/u dus in stilstand wijkt hij al 10 kilometer per uur afquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er wordt bedoeld dat je niet kan zeggen "hij wijkt 9km af".
Het is altijd een percentage van de gereden snelheid.
Of de wijzer komt pas van zijn plaats als je 10km/u rijdt, dan klopt het weer wel.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:46 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Das heul niet waar. De peugeot 206 begint bij 10 km/u dus in stilstand wijkt hij al 10 kilometer per uur af![]()
[ afbeelding ]
Tadaa!
Maar als we gaan mierenneuken dan heb je bij stilstand al een tellerafwijking....quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
Of de wijzer komt pas van zijn plaats als je 10km/u rijdt, dan klopt het weer wel.
Een snelheidsbegrenzing is (net als de meeste cruisecontrols) gebaseerd op een bepaald toerental.quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:06 schreef Juup© het volgende:
Maar de conclusie is dus dat de snelheidsbeperking niet gebaseerd is op de aanduiding van de kilometerteller.
In de hoogste versnelling dan wel te verstaan (of een versnelling lager waarin misschien ook de 250 km/u bereikt kan worden)? Maar dat is iets waar ik wel wat mee kan, klinkt logisch.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een snelheidsbegrenzing is (net als de meeste cruisecontrols) gebaseerd op een bepaald toerental.
Altijd gedacht dat cruisecontrols de daadwerkelijke snelheid in de gaten hielden. Althans, van alle cruisecontrols die ik mee heb gemaakt was er geen een bij die gebaseerd was op het toerental.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een snelheidsbegrenzing is (net als de meeste cruisecontrols) gebaseerd op een bepaald toerental.
Je hebt ze ook die gebruik maken van het impulsgetal aan de versnellingsbak. Zo worden ook snelheidsbegrenzers en tachografen ingesteld (xxxx imp/km.)quote:Op zondag 2 december 2007 17:41 schreef glasbak het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat cruisecontrols de daadwerkelijke snelheid in de gaten hielden. Althans, van alle cruisecontrols die ik mee heb gemaakt was er geen een bij die gebaseerd was op het toerental.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |