Mja, heb maar een 20D, en deze was potgentiee posterformaat, dus dan wil ik het ruisrisoco beperken.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:39 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Hmm, ik zou eerder doorschakelenn naar een lagere ISO waarde of diafragma dan naar een kortere sluitertijd, dat heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Volgende keer ook eens proberen, dan zijn de details natuurlijk een stuk scherper.
digi/compact camera's is meestal nooit een probleem. Met professionele apparatuur is het vaak wel wat lastiger; hoewel het in veel gewone popzalen ook vaak niet echt een groot probleem is. Alleen heb je geen garanties.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:09 schreef newby het volgende:
Ik wil graag weten hoe je het voor elkaar krijgt om foto's te mogen nemen bij concerten. Als bezoeker mag je nooit een camera meenemen...
Ben pas begonnen met een opleiding en zou het leuk vinden om betere concertfoto's te leren maken. (Nu maak ik ze met een stiekem naar binnen gesmokkelde compact camera maar da's toch niet hetzelfde..)
Zou het fijn vinden als iemand me kan vertellen hoe dit in zijn werk gaat. Bij voorbaat dank!
Niet te hoog inzetten; begin met kleinere bandjes die zijn meer toegankelijk en vinden het vaak leuk om foto's van een optreden te hebben.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:09 schreef newby het volgende:
Ik wil graag weten hoe je het voor elkaar krijgt om foto's te mogen nemen bij concerten. Als bezoeker mag je nooit een camera meenemen...
Ben pas begonnen met een opleiding en zou het leuk vinden om betere concertfoto's te leren maken. (Nu maak ik ze met een stiekem naar binnen gesmokkelde compact camera maar da's toch niet hetzelfde..)
Zou het fijn vinden als iemand me kan vertellen hoe dit in zijn werk gaat. Bij voorbaat dank!
Of hou de gratis optredens in de gatenquote:Op woensdag 6 februari 2008 08:38 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Niet te hoog inzetten; begin met kleinere bandjes die zijn meer toegankelijk en vinden het vaak leuk om foto's van een optreden te hebben.
Brutaal zijn; vraag aan een zaal of je mag fotograferen.
Mwjah....ik fotografeer liever dan dat ik reviews schrijfquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:39 schreef umberrella het volgende:
als je ge interesseerd ben in het schrijven van reviews van concerten in combinatie met je fotografie, kun je mij altijd even PMen. (dat geldt voor iedereen hier op het forum)
iedere vergadering weer een strijdquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah....ik fotografeer liever dan dat ik reviews schrijfMaar ik vrees dat ik er binnenkort ook eens aan moet geloven
Waar zou dat dan voor zijn?quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:39 schreef umberrella het volgende:
als je ge interesseerd ben in het schrijven van reviews van concerten in combinatie met je fotografie, kun je mij altijd even PMen. (dat geldt voor iedereen hier op het forum)
You got mailquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:39 schreef umberrella het volgende:
quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:38 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Brutaal zijn; vraag aan een zaal of je mag fotograferen.
Toch zeker niet slecht hoorquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:45 schreef newby het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties. Ik hoop dat ik binnenkort eens mijn nieuw geleerde technieken kan gaan toepassen bij een concert en daar dan feedback op krijgen. Tot nu toe heb ik alles op de automaat geschoten dus mijn foto's zijn (nog) niet zo bijzonder. Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mee eensquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:47 schreef newby het volgende:
Ja, dat van die microfoons ben ik helemaal met je eens. Ik erger me er suf aan want dat heb ik dus heel regelmatig. Ik weet ook niet echt wat ik er aan kan doen... het lijkt me dat je moet proberen vanuit een andere hoek te fotograferen maar als je hutje mutje tussen het publiek staat gaat dat niet....
Sommige mensen zijn zo lelijk dat je ze beter in het donker kunt fotograferen?quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:51 schreef HMaster-II het volgende:Deathstars
![]()
Lekker duistere foto's. Past goed bij de band
Sommige mensen zijn zo lelijk dat je ze wel moet fotograferen!quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn zo lelijk dat je ze beter in het donker kunt fotograferen?
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:35 schreef Summerteeth het volgende:
[ afbeelding ]
Okkervil River, 10 februari, Nijmegen
Erg mooi deze!quote:Op zondag 17 februari 2008 09:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Riptide @ Metropool, Hengelo 23-01-2008
hmmzzz. die moet ik ook nog ergens hebben liggen. Heb alleen nooit de toestemming gehad om ze te gebruiken ...quote:Op zondag 17 februari 2008 12:22 schreef umberrella het volgende:
Ik vind die van Joe Cocker erg leuk, had er heen gewilt, maar beschik nog niet over een auto dus net even wat te ver voor mij...
:quote:Op zondag 17 februari 2008 19:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hmmzzz. die moet ik ook nog ergens hebben liggen. Heb alleen nooit de toestemming gehad om ze te gebruiken ...
Best knap dat deze dan nog onscherp is. Stond het licht helemaal uit ofzo?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:18 schreef didotcicero het volgende:
[DC04]
[ afbeelding ]
(allemaal geschoten met de 50mm/1.8 deze keer)
Je hebt gelijk. Goeie vraag. Ik weet 't ook niet precies eigenlijk. Ik had echt belachelijke sluitertijden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
Best knap dat deze dan nog onscherp is. Stond het licht helemaal uit ofzo?
Nicequote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:33 schreef Siegfried het volgende:
SAT2D woendag tijdens de Pinkpop persconferentie in Paradiso:
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
Die onscherpte bij #4 valt toch wel meequote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:43 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Goeie vraag. Ik weet 't ook niet precies eigenlijk. Ik had echt belachelijke sluitertijden.
Juist doordat het gezicht wel scherp is en de rest niet zit er een zekere dynamiek in de foto. Maar goed....da's dan mijn smaak denk ikquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:52 schreef didotcicero het volgende:
@ PdeHoog:
Gezicht is inderdaad vrij scherp, maar je krijgt de indruk dat de foto in het geheel onscherp is. Denk dat ik 'm er niet tussen had moeten plaatsen.
En op valentijnsdag in gedachten bij je lief zijn is natuurlijk geen schande.
Maar het licht was moeilijk hoor.
edit: maar wanneer is het dat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |