abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54944093
Hoi Hoi,

Graag wil ik over de steenstrips in onze woonkamer behangen. Nu vraag ik mij af hoe dit te doen is. Met behulp van gipsplaten of iets dergelijks. En hoe deze te bevestigen zijn aan de muur, schroeven of verlijmem? Graag jullie advies
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:42:59 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54944940
kan je ze niet beter eraf tikken met een bijtel ofzo ? dan muren egaliseren.

Gips kan ook maar ik denk dat dat duurder zal uitvallen.
pi_54945014
Als het geen probleem is dat je weer ruimte gaat verliezen zijn er een aantal opties:
- Glad laten stucken en dan behangen
- Uitrachelen en dan met gipsplaten. Naden afwerken en dan behangen.

Ik zou het als volgt doen:
- Steenstrips afbikken (Zaterdagje werk)
- Af laten stucken en behangen.

Ik ben geen voorstander van laag over laag over laag over laag over laag over laag over .... etc.
pi_54945308
Ja heb ik aan gedacht om ze af te bikken. Maar de vorige bewoners hebben de steenstrips over structuur aan gebracht. Ben bang dat ik dan zeker aan stucken vast zit en stucken is niet mijn sterkste kant krijg het nooit mooi glad. Zat zelf dus te denken aan gipsplaten en deze met bruislijm vastmaken of is schroeven beter? Kan er trouwens gewoon de goedkoopste gipsplaat over of zijn hier ook eisen aan verbonden. En moet er perse een rachelwerk achterlangs of is bruislijm afdoende?
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:07:38 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54945597
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:45 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben geen voorstander van laag over laag over laag over laag over laag over laag over .... etc.
Grappig precies waar ik aan dacht.
pi_54948315
Bikken.
En hoogstwaarschijnlijk komt de structuur dan ook gewoon mee. De gaten een beetje opvullen en de structuur kun je daarna glad schuren.

En een rechte muur kan je zelf stucken als je een stuckprofiel gebruikt en een lange rij. Maar is hoogstwaarschijnlijk niet eens nodig.

Dat scheelt toch weer 6 cm en een hoop geld.

Bruislijm = purschuim?
pi_54948624
Laag over laag ovber laag = steeds meer materiaal tegen de muur = meer overgangen tussen material = steeds grote kans dat er stukken gaan los zitten = geen mooie wnad. En natuurlijk de rreds genoemde meer ruimte verlies en werken alle materialen bij warmte verschillen anders (kans op scheur vorming) en hebben materialen andere dichtheden (risoco op vocht opsluiten in de constructie = kans op schimmel en wegrotten (ook gips en dergelijke))

Bruislijm? Poly Urethaan lijm met vullend vermogen (PUR maar dan niet uit een spuitbus) is niet heel erg sterk en wordt zwakker naar mate er meer ruimte op gevult moet worden. Ook hecht het niet goed op stoffige en korrelige ondergronden. Het hecht dan voornamelijk aan het los zittende materiaal. Daarnaast zul je de platen nooit in een lijn krijgen. De overgangen tussen de platen zul je door je behang heen zien. Als het licht er op schijnt zul je ook zien dat de platen onder verschillende hoeken en met kleine verspringenen tegen de muur zit.
pi_54952297
als ik het zo beluister is afbikken en opnieuw stucken de beste oplossing. gaan we proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')