Het is niet voor niets dat je een IQ test moet doen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:04 schreef F04 het volgende:
Ik heb binnenkort een gehele test, met daarin onder andere een IQ test. Vroeger had ik al eerder een iq test gehad, maar om één of andere reden moet ik dat binnenkort weer gaan doen.
Zelf scoorde ik vrij laag bij de vorige iq test, nu wil ik dit een beetje bij gaan stellen, en wat meer mijn zwakke punten oefenen.
Weet er hier iemand toevallig een website waarbij ik de dingen kan oefenen die in een IQ test voorkomen?
Onzin, als je voorbereid bent kun je veel hoger scoren. Een IQ test gaat vaak op tijd en als je weet wat je kunt verwachten scheelt dat gewoon veel tijd.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:09 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat je een IQ test moet doen.
Ik zou gewoon accepteren dat je nou eenmaal laag scoort.
Tuurlijk wel, als je maar genoeg IQ testen doet en de goede antwoorden bestudeerd scoor je vanzelf hoger... De vragen lijken namelijk altijd wel een beetje op elkaar, en er zitten volgens mij best veel "weetjes" in, zoals bijvoorbeeld woordenschat, en die kun je gewoon opkrikken door te leren.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:13 schreef Mapani het volgende:
Klinkklare onzin dus. Je iq kun je niet opkrikken. Je hebt wat je hebt. Als het goed is kan er geen groot verschil zitten tussen een vorige of nu, of de vorige moet zijn afgenomen toen je nog erg jong was. En zelfs dan is de kans op een groot verschil nihil. Dus..
Hoe oud ben je nu?quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:20 schreef F04 het volgende:
Voor de vorige een paar jaar terug had ik 98. Mijn zwakke plek waren onder andere de (blok) patronen.
Je kan door het oefenen van IQ-tests best wel voordeel behalen hoor. Als jij ineens allerlei motieven of cijferreeksen voor je ziet en je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zul je flink lager scoren dan als je al weet wat je te doen staat.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:13 schreef Mapani het volgende:
Klinkklare onzin dus. Je iq kun je niet opkrikken. Je hebt wat je hebt. Als het goed is kan er geen groot verschil zitten tussen een vorige of nu, of de vorige moet zijn afgenomen toen je nog erg jong was. En zelfs dan is de kans op een groot verschil nihil. Dus..
Daarom moet een bepaalde periode tussen zitten, want er kan leereffect optreden. Waarschijnlijk had TS eerst de test voor kinderen/jeugdigen en nu krijgt hij de test voor volwassene.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Je kan door het oefenen van IQ-tests best wel voordeel behalen hoor. Als jij ineens allerlei motieven of cijferreeksen voor je ziet en je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zul je flink lager scoren dan als je al weet wat je te doen staat.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Emel het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu?
Waarschijnlijk had je toen de WISC. Als volwassene zal je nu mogelijk de WAIS krijgen.
http://web.inter.nl.net/hcc/F.Strijthagen/wrdb/wais.html
Het enige waar je op kunt trainen is het sneller begrijpen van wat je te zien krijgt. 3 problemen hierbij:quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Je kan door het oefenen van IQ-tests best wel voordeel behalen hoor. Als jij ineens allerlei motieven of cijferreeksen voor je ziet en je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zul je flink lager scoren dan als je al weet wat je te doen staat.
nopequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |