abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54877362
Ik heb binnenkort een gehele test, met daarin onder andere een IQ test. Vroeger had ik al eerder een iq test gehad, maar om één of andere reden moet ik dat binnenkort weer gaan doen.
Zelf scoorde ik vrij laag bij de vorige iq test, nu wil ik dit een beetje bij gaan stellen, en wat meer mijn zwakke punten oefenen.

Weet er hier iemand toevallig een website waarbij ik de dingen kan oefenen die in een IQ test voorkomen?
pi_54877390
Ik vind dit niet echt in R&P passen.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:09:01 #3
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54877439
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:04 schreef F04 het volgende:
Ik heb binnenkort een gehele test, met daarin onder andere een IQ test. Vroeger had ik al eerder een iq test gehad, maar om één of andere reden moet ik dat binnenkort weer gaan doen.
Zelf scoorde ik vrij laag bij de vorige iq test, nu wil ik dit een beetje bij gaan stellen, en wat meer mijn zwakke punten oefenen.

Weet er hier iemand toevallig een website waarbij ik de dingen kan oefenen die in een IQ test voorkomen?
Het is niet voor niets dat je een IQ test moet doen.

Ik zou gewoon accepteren dat je nou eenmaal laag scoort.
Because they will last that long.
pi_54877440
Doe 'n paar IQ-testen, lees lijstjes moeilijke woorden etc.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_54877495
Niet doen, anders moeten wij de volgende keer ook weer harder oefenen voor die bull shit.
pi_54877504
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:09 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat je een IQ test moet doen.

Ik zou gewoon accepteren dat je nou eenmaal laag scoort.
Onzin, als je voorbereid bent kun je veel hoger scoren. Een IQ test gaat vaak op tijd en als je weet wat je kunt verwachten scheelt dat gewoon veel tijd.

www.123test.nl
www.intermediair.nl

Beter nog is het boek Psychologisch onderzoek van Wim Bloemers, staan heel veel voorbeelden in.
pi_54877525
"Onzin, als je voorbereid bent kun je veel hoger scoren. Een IQ test gaat vaak op tijd en als je weet wat je kunt verwachten scheelt dat gewoon veel tijd."

Uhuh en dan wordt je IQ hoger geschat dan hij daadwerkelijk is. Wil je graag die illusie houden?
pi_54877535
Als je gewoon IQ tests op internet maakt kom je al een eind, maar ik zou het je nog steeds afraden.
pi_54877547
Klinkklare onzin dus. Je iq kun je niet opkrikken. Je hebt wat je hebt. Als het goed is kan er geen groot verschil zitten tussen een vorige of nu, of de vorige moet zijn afgenomen toen je nog erg jong was. En zelfs dan is de kans op een groot verschil nihil. Dus..
Gutopboale
pi_54877620
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:13 schreef Mapani het volgende:
Klinkklare onzin dus. Je iq kun je niet opkrikken. Je hebt wat je hebt. Als het goed is kan er geen groot verschil zitten tussen een vorige of nu, of de vorige moet zijn afgenomen toen je nog erg jong was. En zelfs dan is de kans op een groot verschil nihil. Dus..
Tuurlijk wel, als je maar genoeg IQ testen doet en de goede antwoorden bestudeerd scoor je vanzelf hoger... De vragen lijken namelijk altijd wel een beetje op elkaar, en er zitten volgens mij best veel "weetjes" in, zoals bijvoorbeeld woordenschat, en die kun je gewoon opkrikken door te leren.
pi_54877662
Voor de vorige een paar jaar terug had ik 98. Mijn zwakke plek waren onder andere de (blok) patronen.
pi_54877724
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:20 schreef F04 het volgende:
Voor de vorige een paar jaar terug had ik 98. Mijn zwakke plek waren onder andere de (blok) patronen.
Hoe oud ben je nu?
Waarschijnlijk had je toen de WISC. Als volwassene zal je nu mogelijk de WAIS krijgen.
http://web.inter.nl.net/hcc/F.Strijthagen/wrdb/wais.html
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:23:29 #13
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54877726
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:13 schreef Mapani het volgende:
Je kan door het oefenen van IQ-tests best wel voordeel behalen hoor. Als jij ineens allerlei motieven of cijferreeksen voor je ziet en je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zul je flink lager scoren dan als je al weet wat je te doen staat.
pi_54877741
Edit: doe maar niet

[ Bericht 65% gewijzigd door Emel op 27-11-2007 21:29:32 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54877755
Alsof een IQ test concreet antwoord geeft op hoe slim je bent.
Ja leuk, je kan goed onthouden hoe een autootje rijd, of leuk, je kan begrijpen welk figuurtje volgt in de reeks.
Daaruit kan je niet bepalen of je slim of dom bent.

IQ-tests zijn nutteloos
pi_54877800
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Je kan door het oefenen van IQ-tests best wel voordeel behalen hoor. Als jij ineens allerlei motieven of cijferreeksen voor je ziet en je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zul je flink lager scoren dan als je al weet wat je te doen staat.
Daarom moet een bepaalde periode tussen zitten, want er kan leereffect optreden. Waarschijnlijk had TS eerst de test voor kinderen/jeugdigen en nu krijgt hij de test voor volwassene.
pi_54877827
de dagen voor de test moeilijke logische dingen lezen. zooi om echt te snappen dus, niet stampen. Probeer die moeilijke dingen ook echt door te hebben.

onderwerp maakt volgens mij niet echt uit, als je maar je koppie aan het werk zet.

success !
Zeg nee tegen thee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UGtKGX8B9hU&eurl=http%3A%2F%2Fwww.flabber.nl%2Flinkdump%2Fanimatie%2Ffransen-en-koffie-dat-gaat-niet-goed-2511&feature=player_embedded[/youtube]
pi_54877845
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Emel het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu?
Waarschijnlijk had je toen de WISC. Als volwassene zal je nu mogelijk de WAIS krijgen.
http://web.inter.nl.net/hcc/F.Strijthagen/wrdb/wais.html

De eerste keer was ik een jaar of 12. Nu 17.
pi_54877885
Dan had je vast en zeker de WISC. De WISC is dé intelligentietest voor kinderen en jongeren van 6 tot 16 jaar. Nu krijg je een andere.
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:35:27 #20
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54877930
Accepteer dat je dommer bent dan Kelly, persoonlijk zit ik op 148
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:38:29 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54877976
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Het enige waar je op kunt trainen is het sneller begrijpen van wat je te zien krijgt. 3 problemen hierbij:
1. bij een goede scholing heb je dat al meegekregen en is het resultaat niet de moeite waard.
2. deze tests worden vaak veranderd en er zijn zoveel varianten dat je alleen inzicht krijgt in hoe zoiets werkt en niet een oplossing sneller zult vinden. Het zijn van die "je ziet het meteen of je ziet het nooit"-vragen.
3. de stress factor valt bijna niet te omzeilen: ben je snel gestresst zul je slechter scoren. Tijdens een IQ test bij BiZa viel dat al erg op. Was een 2-weken IQ test gedoe voor een funtie. de meesten vielen af bij de 500 wiskundige vragen oplossen binnen een minuut. Boekwerk van 100 pagina's met alleen dingen als
1+1= 10x377=
3407x2938772=
Niets doen was fout. Fout invullen ook. Je doet dit alleen goed als je die sommen die je maakt goed doet. Of het er 10 of 20 zijn maakt dan niet meer zoveel uit.

Wat veel meer helpt is het op tijd naar bed gaan en geen geestverruimende dingen tot je nemen.Dus geen alcohol etc.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_54877985
Dit moet geen TS bash topic worden. Dus graag normale reacties of blijf anders weg.
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:41:54 #23
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54878057
Je hebt het toch niet tegen mij he?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:16:15 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54878174
ik heb 'n keer zo'n officiele wais III test gemaakt.. valt weinig voor te oefenen lijkt me zo..

alhoewel, bv cijferreeksen onthouden kan je wellicht oefenen.. ruimtelijk inzicht kweek je niet zo snel
Huilen dan.
pi_54878179
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:41 schreef wdn het volgende:
Je hebt het toch niet tegen mij he?
nope
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: