abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54870515
Begin een beetje last te krijgen van haaruitval (hoop niet dat ik kaal word ) en las dat Priorin wel schijnt te werken?

Iemand ervaring ermee? Of zijn al die middeltjes tegen haaruitval gewoon onzin

http://www.priorin.nl
pi_54870835
Begin dit jaar begonnen de inhammen wat dieper te worden en het haar voorop werd wat dunner. Ik ben toen begonnen met het slikken van Propecia (op doktersrecept) en merk duidelijk verschil . Inhammen zijn minder geworden en het haar weer wat dikker. Het is wel duur (48 euro per maand) en het wordt niet vergoed . Misschien kan je dat overwegen want ik weet niet of het wetenschappelijk bewezen is dat Priorin helpt.
X
X
X
pi_54870884
ben je uit 87 of wat? Ik geloof er niet zo in en ik zou me er niet al te druk over maken

En Frasier 48 euro, man dan laat je het toch gewoon zo?
pi_54927540
Tering...die dingen zijn echt abnormaal duur
pi_54929152
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:07 schreef AJ187 het volgende:
Tering...die dingen zijn echt abnormaal duur
Inderdaad.

Maar mocht je een creditcard hebben dan kan je ook Proscar aanschaffen in het buitenland. Het is precies hetzelfde spul (de werkzame stof Finasteride) alleen de dosering is hoger (5 inplaats van 1mg). Daarom is het alleen nog een kwestie van de pil in 5-en delen. Per 5 maanden kom je dan op ongeveer 50 euro uit. Proscar wordt in Nederland over het algemeen alleen voorgescheven voor prostaat-problemen.

Het is een stuk goedkoper maar er zijn weinig huisartsen die het voor haar-problemen willen voorschrijven en het is hier uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar. In bijvoorbeeld Engeland is het geen probleem.
X
X
X
pi_54933148
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:54 schreef Frasier het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar mocht je een creditcard hebben dan kan je ook Proscar aanschaffen in het buitenland. Het is precies hetzelfde spul (de werkzame stof Finasteride) alleen de dosering is hoger (5 inplaats van 1mg). Daarom is het alleen nog een kwestie van de pil in 5-en delen. Per 5 maanden kom je dan op ongeveer 50 euro uit. Proscar wordt in Nederland over het algemeen alleen voorgescheven voor prostaat-problemen.

Het is een stuk goedkoper maar er zijn weinig huisartsen die het voor haar-problemen willen voorschrijven en het is hier uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar. In bijvoorbeeld Engeland is het geen probleem.
qhi.co.uk

of - nog goedkoper en precies het zelfde : Finasteride van Cipla in India - ff mailen naar naturomedssupport@gmail.com --> ben je klaar voor 90 eur voor 900 mg (= 900 dagen)

@Frasier: stuur je me ff het verschil in geld toe?
pi_54933319
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:56 schreef Solitarias het volgende:

[..]

of - nog goedkoper en precies het zelfde : Finasteride van Cipla in India - ff mailen naar naturomedssupport@gmail.com --> ben je klaar voor 90 eur voor 900 mg (= 900 dagen)
Is het daarbij zeker dat het om pure Finasteride gaat?
X
X
X
pi_54933816
Lees even het vraag en antwoord gedeelte op de site van Priorin zou ik zeggen, er staat duidelijk dat het niet gebruikt kan worden voor haaruitval wat genetisch bepaald is.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_54933868
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:02 schreef Frasier het volgende:

[..]

Is het daarbij zeker dat het om pure Finasteride gaat?
Ja, ik spreek uit lange ervaring....
pi_54933960
quote:
Priorin is een voedingssupplement met een speciale combinatie van de natuurlijke bouwstoffen gierstextract, tarwekiemolie, L-Cystine en vitamine B5 die de haarwortels voeden. Hierdoor wordt een gezonde haargroei van binnenuit ondersteund.
Het heeft een medisch klinkende naam en zit in een geneesmiddelendoosje, maar is gewoon een voedingssupplement. Ik zou er maar niet teveel van verwachten.
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:54 schreef Frasier het volgende:

Maar mocht je een creditcard hebben dan kan je ook Proscar aanschaffen in het buitenland. Het is precies hetzelfde spul (de werkzame stof Finasteride)
Ja, heel slim om receptplichtige medicijnen buiten je arts om te bemachtigen. Het is niet voor niks dat je dat spul niet zomaar kunt krijgen.
Je kunt zelf niet goed bepalen of het wel geschikt voor je is (als je bv. een leveraandoening hebt kun je het niet gebruiken), en je bent zelf niet in staat de juiste dosering te bepalen. Die bezwaren vallen enigszins weg als de dokter je het middel al eens heeft voorgeschreven.
Maar als je zonder recept aan medicijnen kunt komen, dan valt de controle weg. Een arts kan je niet meer tegenhouden als hij denkt dat het gevaarlijk wordt het medicijn nog langer te gebruiken.
Ook is er op deze manier niemand die TS voorlicht over een belangrijke reden om níet met dit spul te beginnen: de bijwerkingen. Vaak (1-10%): met name in de eerste negen maanden van behandeling impotentie en verminderde libido. Verminderd volume van het ejaculaat, ejaculatiestoornis.
pi_54934637
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Ja, heel slim om receptplichtige medicijnen buiten je arts om te bemachtigen. Het is niet voor niks dat je dat spul niet zomaar kunt krijgen.
Je kunt zelf niet goed bepalen of het wel geschikt voor je is (als je bv. een leveraandoening hebt kun je het niet gebruiken), en je bent zelf niet in staat de juiste dosering te bepalen. Die bezwaren vallen enigszins weg als de dokter je het middel al eens heeft voorgeschreven.
En waarom wordt hetzelfde medicijn in Nederland wel voorgeschreven voor haar-problemen maar dan in een lagere dosis (maar heel onlogisch veel duurder)? Omdat ze er anders te weinig aan verdienen. Het heeft niks met medische redenen te maken. En elk mens kan die pillen vervolgens opdelen in 5-en zodat hij alsnog de juiste dosis binnen krijgt.
X
X
X
pi_54936073
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:45 schreef Frasier het volgende:

[..]

En waarom wordt hetzelfde medicijn in Nederland wel voorgeschreven voor haar-problemen maar dan in een lagere dosis (maar heel onlogisch veel duurder)? Omdat ze er anders te weinig aan verdienen. Het heeft niks met medische redenen te maken.
Daar ga je al de mist in. Medicijnen kunnen in verschillende doseringen verschillende werkingen hebben. Zo wordt acetylsalicylzuur in doseringen van max. 100mg gebruikt voor het voorkomen van complicaties bij mensen met vaatziekten, en in doseringen van max. 4000mg als pijnstiller (aspirine). Hetzelfde geldt voor finasteride: 1mg bij haaruitval, 5mg bij prostaathyperplasie.
quote:
En elk mens kan die pillen vervolgens opdelen in 5-en zodat hij alsnog de juiste dosis binnen krijgt.
Ik weet niet hoe groot die pillen zijn, maar het lijkt me een hele kunst om zo'n klein dingetje in 5 precies gelijke delen te krijgen.
pi_86964593
2010 en ik heb de pillen ook aangeschaft nu ben benieuwd.
pi_87048091
Het zijn trouwens plastic capsules!
pi_87068116
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:22 schreef Martin1234 het volgende:
Het zijn trouwens plastic capsules!
Plastic? Het zal wel gelatine zijn. Je maagdarmstelsel is namelijk niet zo blij met plastic. :+
pi_87087316
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Plastic? Het zal wel gelatine zijn. Je maagdarmstelsel is namelijk niet zo blij met plastic. :+
Oja klopt inderdaad gelatine!
Haha grappig het voelt tussen je vingers aan als plastic.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:38:12 #17
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_87094188
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:12 schreef AJ187 het volgende:
Begin een beetje last te krijgen van haaruitval (hoop niet dat ik kaal word :{ ) en las dat Priorin wel schijnt te werken?

Iemand ervaring ermee? Of zijn al die middeltjes tegen haaruitval gewoon onzin

http://www.priorin.nl
zoals iemand eerder hier vroeg, ben je echt uit 87? Ik ken een vriendin van mijn zus die rond jouw leeftijd (of zelfs eerder) al kalig werd. En hoe jonger hoe erger! Misschien heb je een ziekte, want op zo'n leeftijd is dat niet normaal. Misschien eet je niet goed genoeg, (vitaminen, groenten etc) Als het erger word, ga eens naar de dokter :)
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_87097561
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:38 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

zoals iemand eerder hier vroeg, ben je echt uit 87? Ik ken een vriendin van mijn zus die rond jouw leeftijd (of zelfs eerder) al kalig werd. En hoe jonger hoe erger! Misschien heb je een ziekte, want op zo'n leeftijd is dat niet normaal. Misschien eet je niet goed genoeg, (vitaminen, groenten etc) Als het erger word, ga eens naar de dokter :)
Veel jongens krijgen inhammen of uitdunning vanaf een jaar of 18 dat is vrij normaal.
pi_87107333
quote:

[..]

Niet nodig. Helaas worden sommige jongens al heel vroeg kaal. Kaalheid door ziekte uit zich in diffuus haarverlies, terwijl alopecia androgenetica (mannelijke kaalheid) begint bij dunner wordend haar op de kruin en bij de inhammen, de zogenoemde geheimratsecken.
pi_87107983
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:00 schreef DDM het volgende:

[..]

Niet nodig. Helaas worden sommige jongens al heel vroeg kaal. Kaalheid door ziekte uit zich in diffuus haarverlies, terwijl alopecia androgenetica (mannelijke kaalheid) begint bij dunner wordend haar op de kruin en bij de inhammen, de zogenoemde geheimratsecken.
Laat je het aan een leek over om te beoordelen of er sprake is van normale male-pattern baldness of dat er diffuse alopecie is? Zeker in een vroeg stadium kan dat lastig te beoordelen zijn. Met name bij haarverlies op jonge leeftijd (23 jaar) lijkt een bezoekje aan de huisarts me niet onzinnig: wie weet komt er bijvoorbeeld een hypothyreoïdie aan het licht.
pi_87108797
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Laat je het aan een leek over om te beoordelen of er sprake is van normale male-pattern baldness of dat er diffuse alopecie is? Zeker in een vroeg stadium kan dat lastig te beoordelen zijn. Met name bij haarverlies op jonge leeftijd (23 jaar) lijkt een bezoekje aan de huisarts me niet onzinnig: wie weet komt er bijvoorbeeld een hypothyreoïdie aan het licht.
Overdiagnostiek noem je dat.

En met name bij 23 jaar? Er zijn al jongens van 16 die kalend beginnen te worden. De a priori kans op AGA is hier gewoon groot. I.t.t. pathologie. Met name een hypothyreoïdie met als geisoleerd symptoom alopecia en dat ook nog bij een jongen is nauwelijks denkbaar. Een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad, maar 1 plus 1 is nog altijd minimaal 1,999999999999.
pi_87118935
quote:

[..]

Er zijn zoveel jongens die vanaf hun 17de al beginnen. Sterker nog ik denk dat dat 75% van de mannen die echt kaal word voor zijn 25ste al de eerste tekenen heeft.
Aangezien in mijn familie kaalheid heel veel voorkomt op vroege leeftijd en ik nog een volle bos krullen heb die ik wil behouden doe ik al zo een 3 jaar research om het te voorkomen.
Conclusie: met die bijwerkingen bij finasteride valt het heel erg mee. Het grootste geheim zit hem in op tijd beginnen. Het is makkelijker om je haar te behouden dan het te laten terugkomen...
pi_87132313
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:44 schreef DDM het volgende:

[..]

Overdiagnostiek noem je dat.

En met name bij 23 jaar? Er zijn al jongens van 16 die kalend beginnen te worden. De a priori kans op AGA is hier gewoon groot. I.t.t. pathologie. Met name een hypothyreoïdie met als geisoleerd symptoom alopecia en dat ook nog bij een jongen is nauwelijks denkbaar. Een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad, maar 1 plus 1 is nog altijd minimaal 1,999999999999.
Uitsluiten van behandelbare oorzaken is i.m.o. nooit overdiagnostiek, sterker nog, het is noodzakelijk. Ik ben het met je eens dat de waarschijnlijkheidsdiagnose bij voorbaat alopecia androgenetica is, maar dat ontslaat je als arts niet van de verplichting om andere mogelijke oorzaken uit te vragen en eventueel te onderzoeken.

Bovendien hoeft de alopecie geen geïsoleerd symptoom te zijn. Haarverlies als presenterend symptoom van hypothyreoïdie zal inderdaad zeldzaam zijn - doch niet onmogelijk - maar hoeft daarmee nog niet een geïsoleerd symptoom te zijn: mogelijkerwijs vind je anamnestisch bijvoorbeeld gewichtstoename en "nu u het zegt" inderdaad wel aardige moeheid de laatste tijd, "ik dacht dat het door mijn drukke baan kwam".

Nogmaals, het is à priori niet waarschijnlijk maar je moet het wel uitsluiten.
pi_87153436
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Uitsluiten van behandelbare oorzaken is i.m.o. nooit overdiagnostiek, sterker nog, het is noodzakelijk. Ik ben het met je eens dat de waarschijnlijkheidsdiagnose bij voorbaat alopecia androgenetica is, maar dat ontslaat je als arts niet van de verplichting om andere mogelijke oorzaken uit te vragen en eventueel te onderzoeken.

Bovendien hoeft de alopecie geen geïsoleerd symptoom te zijn. Haarverlies als presenterend symptoom van hypothyreoïdie zal inderdaad zeldzaam zijn - doch niet onmogelijk - maar hoeft daarmee nog niet een geïsoleerd symptoom te zijn: mogelijkerwijs vind je anamnestisch bijvoorbeeld gewichtstoename en "nu u het zegt" inderdaad wel aardige moeheid de laatste tijd, "ik dacht dat het door mijn drukke baan kwam".

Nogmaals, het is à priori niet waarschijnlijk maar je moet het wel uitsluiten.
Ik ben ook van het uitsluiten, maar haarverlies bij een jongen van 23 jaar is dan weer iets waar ik verder niet zo bij na ga denken. Wat ik al zei: tel alle kansverdelingen bij elkaar op en je komt op niets uit. Het enige wat je even kan doen is kijken of er sprake is van miniaturisatie in de predisponerende gebieden. Vragen als gewichtstoenamen en moeheid, ondanks dat het voorbeelden van je zijn, zijn ook niet redelijk. Gewichtstoename door hypothyreoïdie vind je maar zelden en moeheid is een aspecifiek symptoom. Ik snap voor de rest wel je punt. Maar ik kies dan in dit geval voor de snelle blik. Als het patroon niet overeenkomt kan je altijd nog verdere vragen stellen. Al is het wel zo dat personen als T.S. zich niet snel tot een arts zullen wenden, aangezien het bij jongens "normaal" is. Dat maak je ook wel een beetje op uit zijn post waarin er niets wordt gezegd over wat het kan zijn en of het kwaad kan.
pi_87153978
Toch heb ik mijn twijfels bij de resultaten bij dit product?
Ik geloof wel dat het gezond is voor je haar vanwege de vitamines enzo B5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')