abonnement Unibet Coolblue
pi_54862069
Of Mikel John Obi hoe hij eigenlijk heet.


Normaal gesproken open ik geen topics van spelers, maar deze hoort er wel een te hebben. Er breken wel vaker talenten door van zijn leeftijd, maar toch zelden op zo'n cruciale positie waarop Mikel speelt, en ook zelden meteen op dit niveau. Misschien dat sommige twijfelen over zijn echte leeftijd, maar dan nog. Na zo weinig wedstrijden op het hoogste niveau zijn spel halen, is gewoon indrukwekkend.



WK onder 20
We kennen Mikel natuurlijk al vanaf het WK-20 in Nederland in 2005. Nigeria maakte indruk en Mikel was de ster van dat team. Ze schakelden nog het gastland uit na penalties, maar strandden in de finale tegen Argentinie. Messi benutte de 2 strafschoppen in die wedstrijd en werd speler van het toernooi voor Mikel, maar het was de Nigeriaan die heerste in de finale.

http://www.youtube.com/watch?v=OfwTEkLvXhA

Transfer saga
Tijdens deze periode begon ook de hele soap rond zijn transfer naar Engeland. Hij zat toen nog bij Lyn in Noorwegen die hem van Ajax Cape Town had geplukt. Mikel was in de zomer van 2005 een 4-jarige verbintenis met Manchester United overeengekomen. Hij moest 4 miljoen pond kosten en zou in de winterstop naar Old Trafford trekken. Toen kwam Chelsea dat claimde ook al een overeenstemming met Mikel te hebben. Lyn ontkende dit.



Mikel werd al gepresenteerd bij Man.U. Maar het schijnt dat hij toen dreigtelefoontjes kreeg uit onbekende hoek. Mikel kreeg beveiliging, maar was vervolgens enige tijd vermist. Lyn en Manchester claimde dat Chelsea Mikel zou hebben ontvoerd. Enkele dagen later verklaarde Mikel door United onder druk te zijn gezet om een contract te tekenen aldaar, wat de Engelsen ontkenden. Hij verklaarde alleen voor Chelsea te willen spelen, waarop Manchester United naar de FIFA trok, om stappen tegen Chelsea te ondernemen. De FIFA achtte daarin te weinig bewijs tegen Chelsea.



De bond zei ook dat Mikel gewoon zijn contract in Noorwegen moest uitdienen, en dat daarna wel bepaald werd of het contract met Manchester rechtsgeldig was. Chelsea wachtte dat moment niet af en deed een bod bij Lyn en Manchester United van respectievelijk 4 en 12 miljoen pond. Dat werd geaccepteerd en de zaak was rond.

Naar Londen
Mikel werd een Blue, en hij maakte zijn debuut tegen Levsky Sofia in de Champions League waarin hij meteen imponeerde. Hij speelde eigenlijk meteen al als een gearriveerde speler. Alles zo simpel houdend, secuur in de passing, 1x raken. Hij bracht enorm veel voetbal in het team. Aan de andere kant valt op dat hij al 3 rode kaarten binnen een jaar te pakken heeft. Wat opzich best opmerkelijk is, want het is geen gemene speler.



Dit seizoen laat hij definitief zien een vaste kracht te zijn. Makelele hoeft alleen nog maar op te komen dagen als Chelsea een breker nodig heeft. Hij heeft slechts nog een handjevol interlands achter zijn naam staan, maar zal ongetwijfeld schitteren in de komende Afrika Cup voor the Eagles. Als deze jongen zich nog verder doorontwikkeld, bestaat er bij mij geen twijfel dat Mikel een van de grootsten van zijn generatie wordt.

06-07 Chelsea 22 Games (League) 9 Games (Champions League)
07-08 Chelsea 11 Games (League) 3 Games (Champions League)

Prijzen
League Cup: 2007
FA Cup: 2007
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54862086
Gaan we nou voor elke speler een topic aanmaken?
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_54862103
Lees mijn tweede zin.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54862156
Ja, gelezen ja.

Mikel is een zeer goede voetballer. Heel talentvol. Maar er lopen wel honderen van dit soort jongens rond.
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_54862220
Als ik ook vond dat Mikel een doorsnee talent voetballer was, had ik dit topic inderdaad niet geopend. Maar naar mijn overtuiging zal Mikel bij de beste middenvelders ter wereld gaan horen, als hij dat al niet doet. En dan kan je hier zijn loopbaan volgen

Ik zie je punt wel van die overkill van spelers topics, maar dit is er toch wel een bij uitstek om wel te doen. En klasse, en een enerverende loopbaan tot nu toe.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  dinsdag 27 november 2007 @ 01:46:27 #6
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_54862317
Drama dat zo'n speler via Ajax Cape Town komt en Ajax hem over het hoofd ziet, natuurlijk. Verder ken ik weinig van hem, aangezien ik nauwelijks wedstrijden van Chelsea kijk. Maar dat 'ie daar in de basis speelt zegt genoeg over zijn kwaliteiten.
pi_54862351
Ik zie Mikel nou niet elke week een wedstrijd beslissen bij Chelsea, ik kan het mis hebben hoor.

Afijn, ik zal dit topic volgen
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_54862468
Nou ja, het is inderdaad niet de man van de goals en assists, maar het is wel dankzij zijn snelle en precieze passing van middenveld richting aanval, dat er ruimte voorin komt waarvan anderen kunnen profiteren.

Maar aanvallend kan hij zich nog wel verbeteren, maar ik weet niet of hij uberhaupt ooit een veel scorende middenvelder zal worden. Hoeft van mij ook niet.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54862585
Beetje de nieuwe Makelélé dus.
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:08:01 #10
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54864029
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 01:46 schreef twi het volgende:
Drama dat zo'n speler via Ajax Cape Town komt en Ajax hem over het hoofd ziet, natuurlijk.
Dat spookt iedere wedstrijd die ik van CFC zie door mijn hoofd.

Overigens zijn dit wel de makkelijkst verdiende miljoenen van Manchester United.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54864438
Had Ajax maar eens opgelet

Goede speler maar af en toe nog jong en onervaren in zijn gedrag, maar dat slijt er hopelijk met de jaren wel van af.
Helaas heeft hij een niet zo goede mentaliteit maar wat wil je als je voor de bond van Nigeria moet voetballen.
pi_54864775
Ik volg Chelsea ook niet echt wekelijks, maar wat ik van hem heb gezien mocht er zeker zijn.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54901398
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 01:29 schreef Joe. het volgende:
Ja, gelezen ja.

Mikel is een zeer goede voetballer. Heel talentvol. Maar er lopen wel honderen van dit soort jongens rond.
Niet in Europa.

In Afrika lopen er wel een tiental rond, alleen komen die nooit in Europa of ze moeten via een kutclubje zoals Lyn Europa in komen. En daar heb je heel veel geluk voor nodig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54901709
Mikel Goede speler en samen met Essien en Makalelele voor wat negert power op het middenveld
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_65417944
quote:
Chelsea star's drink-drive charge

Chelsea star John Mikel Obi has been charged with drink-driving. The midfielder was arrested at 0530 GMT on 24 January on Fulham Road in Chelsea, west London. Mikel, who lives in Weybridge, Surrey, has been charged with driving while over the drink-drive limit and will appear in court in April. He was not part of the team which beat Ipswich 3-1 at home in the FA Cup fourth round on Saturday afternoon.

The Nigerian star is due to appear at West London Magistrates' Court on 3 April.
pi_71234559
quote:
Mikel ondertekent nieuw contract bij Chelsea

Chelsea heeft zich voor de komende seizoenen verzekerd van de diensten van John Obi Mikel. De middenvelder zette woensdag zijn handtekening onder een contract tot medio 2014.

De 22-jarige Mikel groeide het afgelopen seizoen uit tot een vaste waarde bij de Engelse topclub. De controlerende middenvelder profiteerde daarbij wel van de ernstige blessure van naaste concurrent Michael Essien.

De Nigeriaanse international speelt al sinds de zomer van 2006 voor Chelsea. In eerste instantie tekende het talent voor Manchester United, maar een week later zette hij tevens zijn handtekening in Londen. Uiteindelijk ging Chelsea er met Mikel vandoor door vier miljoen aan Lyn te betalen en twaalf miljoen aan United.

Goed gezien twee jaar geleden, mcyodogg.
pi_71234651
Beetje laat gezien vond ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')