abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54856516
Fok!ers!

Ik heb een klein probleempje in JavaScript.. Ik heb namelijk een array met enkele variabeles zoals 'd_30' of 'd_10' en dergelijke.

Nu wil ik uit een form(ulier) via een loop de values eruit halen, dit gaat door middel van bijvoorbeeld: document.formnaam.elementnaam.value. Het probleem is dat de elementnaam dus variabel is en het meerdere keren aanroepen is ook geen optie, omdat die array telkens anders is.

Als ik dus de variabelenaam neerzet die de elementnaam bevat, dan ziet hij doe variabelenaam juist als elementnaam. Is hier een oplossing voor?

Thanks!
pi_54856734
Je moet hiervoor getElementByName gebruiken
pi_54857185
1
2
3
4
5
6
var myElementNames= Array('d_10', 'd_11', 'd_30', d_40');

for(i=0; i<myElementNames.length; i++)
{
 alert(document.forms[0].elements[myElementNames[i]].value);
}

pi_54859235
getElementByName ging om niet nader genoemde redenen niet, dat gebruikte ik eerst.
De oplossing van Papa_Eend werkt volgens mij, ik ga het uitproberen als ik weer verder werk Thanks! Ik wist niet dat het zo ook kon.
  maandag 26 november 2007 @ 23:29:04 #5
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54859442
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:22 schreef ImTheBase het volgende:
getElementByName ging om niet nader genoemde redenen niet, dat gebruikte ik eerst.
De oplossing van Papa_Eend werkt volgens mij, ik ga het uitproberen als ik weer verder werk Thanks! Ik wist niet dat het zo ook kon.
Inderdaad gewoon met gebruik van de arrayindex er doorheen loopen. Je kunt ook kijken naar de forEach constructie, die vind ik in dit geval beter van toepassing (lees: beter leesbaar).

[ Bericht 9% gewijzigd door vbmot op 26-11-2007 23:34:31 ]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_54860348
De foreach constructie ken ik inderdaad, onder andere ook uit PHP en ik gebruikte het nu ook. Ik ga het nu even uitproberen de oplossing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')