Ooowh, dat was een beste voor ons geweest hier een trioquote:Op donderdag 30 april 2009 10:55 schreef moussy het volgende:
....
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij hebben al afgesproken dat als Knofje geen ei heeft gelegd, we snel zelf even een eitje neerleggen![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef BroesWillems het volgende:
Heb je een nieuw hok gekocht of een 2e handsje?
misschien daar foto's van?
ik zoek namelijk ook nog een kippenhok...
Wij nemen mooie krieltjes maar misschien willen we ook nog een koppeltje zilverfazanten.
[ afbeelding ]
ah wat sneu, zo'n keuze is echt rot.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:55 schreef aussieindy het volgende:
Gefeliciteerd met je kipje !Kipjes zijn zóóóó leuk ! Ik heb 4 cochinkrielkipjes gehad, helaas sinds 2 weken nog maar één over ( 2 vorig jaar overleden en nummer 3 2 weken geleden
Ik heb er dus nog maar eentje over.... Helaas deelt manlief mijn liefde voor kippen niet, dus er zal er geen meer bij komen.... Waarschijnlijk zal ik haar dus in de toekomst gaan herplaatsen, maar heb het er wel moeilijk mee.... Zo lang het gaat wil ik haar het liefst houden, maar ja, een kip alleen kan eigelijk niet
Nope, nog geen hok, maar we zoeken rustig door. Wij willen een redelijk groot nachthok en de ren die kunnen we zelf wel maken. Wij gaan gewoon voor krielkipjes, die kan ik zo bij mijn schoonouders mee nemen, die lopen daar wel rond de boerderij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:47 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Heb je al een hok gevonden?
Zelf maken is ook niet al te moeilijk en mocht je zijdehoenders willen, dan zou een hondenhok volstaan met een laag hek eromheen als afrastering.
Katten en kippen gaan over het algemeen wel goed samen.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:56 schreef SeaOfLove het volgende:
AH, die kuikensEn wat sneu dat ze opgegeten zijn
De laatste 2 foto's laden helaas niet op mijn foon. bij mijn vriend gelukkig geen last van vossen, alleen katten, maar die zijn allemaal bang voor de kippen en blijven op veilige afstand
de mijne zit vaak bij de kippies in het kippenhokquote:Op maandag 1 maart 2010 15:00 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Katten en kippen gaan over het algemeen wel goed samen.
Hier compleet hetzelfde verhaal, wij hebben heel wat kippen gehad en er zijn nog nooit aan een natuurlijke dood gestorven.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:21 schreef La_Vita het volgende:
Wij hebben ook al 10 jaar lang kippen. Ze mogen overdag altijd vrij rondlopen en 's nachts gaan ze netjes op slot in het nachthok.
Maar nu is er bij ons nog nooit een kip een 'natuurlijke' dood gestorven. De roofvogels en vossen worden steeds brutaler lijkt wel. Vossen komen midden op de dag een kippetje meenemen, en die stomme vogels doen een luchtaanval terwijl wij op 10 meter afstand staan![]()
We hebben nu nog 2 kippen over, maar wanneer we ze proberen in het hok te houden dan worden ze helemaal gek. Nagoed als deze ook dood zijn dan kappen we er mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |