abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68574200
Moussy, tnx voor je aanbod, dit laat ik even verder over aan vriendlief!

De beloofde foto's

Het eerste ei

Het hok helemaal:

En pics van Knofje :

Toen mijn dochter vandaag weer bij ons was gingen we gelijk kijken bij het kippetje, nou ze vindt het wel wat en heeft het er al over dat ze morgen ei gaat bakken van Knofje samen met mijn vriend.

Wij hebben al afgesproken dat als Knofje geen ei heeft gelegd, we snel zelf even een eitje neerleggen
  vrijdag 1 mei 2009 @ 23:46:09 #127
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_68577477
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:55 schreef moussy het volgende:
....
Ooowh, dat was een beste voor ons geweest hier een trio uit die 18 hoenders, doch, geduld is een schone zaak, immers de ren staat er nog niet (hopelijk aankomende week) en dat is toch wel een vereiste
Ik houd me er voor aanbevolen, dat je er een aantal laat uitbroeden en ik besef dat het seksen in de eerste 24u na uitkomst moet plaatsvinden en behoorlijk expertise vereist
Echter, een haan kan ik niet plaatsen, ik zou bonje met de buurt krijgen , waarbij aangetekend dat "de overlast" van een haan ook psychisch is bepaald (uit ervaring van mezelf en velen: mensen slapen door heel veel geluiden heen). Dus ik zou in dat geval de haan of hanen ook weer kwijt moeten kunnen en dat is nog niet eenvoudig (zie ook marktplaats).

Ik heb wel een adres, dat me de garantie geeft dat ik de ha(a)n(en) zou mogen terugbrengen (hoe spijtig ook). Geen geld terug, maar dat is dan niet de kwestie. Dit zou dan eind mei zijn en van een topfokker (aangeraden door een andere topfokker, die Europese titels op zak heeft).

Wat betreft een Barnevelder hen erbij, dat is m.n. als gezelschap voor Knofje (die ik eigenlijk Barney noem) bedoeld. Haar nachthok kan max. drie kipjes herbergen.

Wat je zegt over het (in aanvang) gescheiden houden van de rassen t.o.v. elkaar # , dat neem ik ter harte, een kippenoorlog is niet bepaald wenselijk Gelukkig heb ik ruimte genoeg, dus het gescheiden houden zal geen probleem zijn, evt. maak ik de ren enkele vierkante meters groter
Alea jacta est
  vrijdag 1 mei 2009 @ 23:47:32 #128
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_68577525
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:30 schreef mascara-klodder het volgende:

Wij hebben al afgesproken dat als Knofje geen ei heeft gelegd, we snel zelf even een eitje neerleggen
de kip legt een ei met stempel

@ MK ik post zowaar weer eens

quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:06 schreef BroesWillems het volgende:
Heb je een nieuw hok gekocht of een 2e handsje?
misschien daar foto's van?

ik zoek namelijk ook nog een kippenhok...

Wij nemen mooie krieltjes maar misschien willen we ook nog een koppeltje zilverfazanten.
[ afbeelding ]

Heb je al een hok gevonden?
Zelf maken is ook niet al te moeilijk en mocht je zijdehoenders willen, dan zou een hondenhok volstaan met een laag hek eromheen als afrastering.

[ Bericht 21% gewijzigd door cul_non_kul op 01-05-2009 23:54:44 ]
Alea jacta est
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 10:57:37 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_68585265
Als leek hebben wij eens 5 zijdehoendertjes opgehaald, gegarandeerd hennetjes, bij 1 of andere topfokker in de buurt van Den Haag.. Helaas bleken dit 5 hanen te zijn.. dus let ajb goed op, zelfs topfokkers proberen je hanen door je strot te drukken. Daarna weer kipjes bij haar gehaald, oudere, zodat we weer de garantie kregen bla bla bla, zijdehoenders zijn nou eenmaal schaars, hebben we allemaal inteelt problemen, in 4 maanden alle 5 de kippies dood, ook die van mijn moeder, die ze ook bij haar had gekocht.

We hebben nu 10 jaar kippies en leren iedere dag nog bij. Zo zijn we achter een heel tutterig iets gekomen, kuikens, maar ook volwassen kippen.. als een hen poept zakt ze door de knietjes, als een haan poept laat ie het gewoon vallen. Je kan ze niet selecteren op 'haantjesgedrag' want hennen hebben dit ook. Als je alleen hennen hebt neemt de dominanste kip hanengedrag aan, wat zelfs incl kukelen kan zijn!

Maar zo hebben wij ook het omgekeerde gehad, een haan, tussen een stuk of 4 andere hanige hanen.. hij ging met de meisjes mee broeden, kukelde niet, was dus gewoon een mietje. Helaas kon hij het niet vinden met 1 van onze andere hanen en vielen ze hem aan. Dus de homo-haan ging naar mijn moeder, daar kan hij het wel vinden met de haan en mag hij nog steeds met de meisjes mee broeden De hennen die broeden vinden het niet altijd even leuk, dus jagen ze hem weer van de eitjes af dan gaat hij er maar naast liggen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:01:18 #130
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68585351
verse eieren uit eigen tuin!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68619199
Gefeliciteerd met je kipje ! Kipjes zijn zóóóó leuk ! Ik heb 4 cochinkrielkipjes gehad, helaas sinds 2 weken nog maar één over ( 2 vorig jaar overleden en nummer 3 2 weken geleden Ik heb er dus nog maar eentje over.... Helaas deelt manlief mijn liefde voor kippen niet, dus er zal er geen meer bij komen.... Waarschijnlijk zal ik haar dus in de toekomst gaan herplaatsen, maar heb het er wel moeilijk mee.... Zo lang het gaat wil ik haar het liefst houden, maar ja, een kip alleen kan eigelijk niet
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 17:11:30 #132
7074 moussy
kuttekop
pi_68625693
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:55 schreef aussieindy het volgende:
Gefeliciteerd met je kipje ! Kipjes zijn zóóóó leuk ! Ik heb 4 cochinkrielkipjes gehad, helaas sinds 2 weken nog maar één over ( 2 vorig jaar overleden en nummer 3 2 weken geleden Ik heb er dus nog maar eentje over.... Helaas deelt manlief mijn liefde voor kippen niet, dus er zal er geen meer bij komen.... Waarschijnlijk zal ik haar dus in de toekomst gaan herplaatsen, maar heb het er wel moeilijk mee.... Zo lang het gaat wil ik haar het liefst houden, maar ja, een kip alleen kan eigelijk niet
ah wat sneu, zo'n keuze is echt rot.

Ik begon heir met de liefde voor kippies, het sloeg alleen bij mijn echt door, vandaar dat we nu toch wel meer hebben dan de 4-5 kippies die ik wilde
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_68646308
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 23:47 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

Heb je al een hok gevonden?
Zelf maken is ook niet al te moeilijk en mocht je zijdehoenders willen, dan zou een hondenhok volstaan met een laag hek eromheen als afrastering.
Nope, nog geen hok, maar we zoeken rustig door. Wij willen een redelijk groot nachthok en de ren die kunnen we zelf wel maken. Wij gaan gewoon voor krielkipjes, die kan ik zo bij mijn schoonouders mee nemen, die lopen daar wel rond de boerderij.
Daarnaast willen we graag een koppel zilverfazanten.
pi_70692128
Kippen-update!

We hebben inmiddels 4 kipjes Paar weken geleden drie kuikens erbij Het zijn sierkipjes en echt te schattig!
Knofje voelt zich echt wel een mama nu en beschermt de beestjes zelfs
Ze lopen ook inmiddels gewoon los in de tuin, gelukkig kunnen ze niet vliegen (nog) en hebben de buren geen last van verdwaalde kipjes
pi_71930291
Het vervolg:

De 3 cochinkuikens zijn inmiddels groter dan Knofje En Knofje was al zo'n groot apparaat

Al heel snel waren de kipjes uitgebroken en struinen nu de tuin door.
Sinds Knofje los is legt ze ook geen eieren meer, ze is helemaal van de leg
Dit natuurlijk tot grote teleurstelling voor mijn dochter, eitje uit het hok halen in het weekend was voor haar een groot avontuur

Zijn er inmiddels ook achter gekomen waarom de tjiks op het dak van het kippenhok schijten....ze gaan daar dus op stok .

Traplopen kunnen ze ookal, dus het zal niet lang meer duren voor de tjiks in huis komen.

Poezebeest is trouwens de grootste mama van het stel en houdt een oogje in het zeil
pi_72091440
Knofje is bezig om tam te worden

Bracht gister even een tosti naar vriendlief beneden in de tuin.
En Knof doet gewoon van HAP en tokkelt gewoon met een stuk tosti weg !

Vervolgens doet de baas van de 3 tjiks stukje tostie van Knofje afpakken, Knof erachteraan, maar de Tjik is sneller.

Knof draagt haar verlies waardig en gaat weer terug naar vriendlief om de rest van de tostie uit zijn handen te pikken
pi_72094336
Pics van de please
pi_72094582
TVP, ben namelijk ook op zoek naar kippen.
Liefste zo'n 1:

Want het stikt hier van de roofvogels.

Wil ook geen speciale buitenren hebben, dat wordt het weiland.
Gezellig, samen met onze 3 kalveren.

Dus ik denk dat ik er dan maar een paar extra neem.
pi_72094788
Kippen zijn leuk Helaas hier geen ruimte, maar scharrelen er zo'n 15 rond in een grote ren bij het ouderlijk huis.

Houd er wel rekening mee dat kippen die ouder zijn dan 1 jaar over algemeen toch niet in de winter leggen? Geloof dat de regel eerste jaar wel was daarna niet, dan zou je of moeten ruilen tegen jonge kip of dr jong kipske bij nemen Maar weet niet of dat voor elk kippenras geld.
pi_72094802

Hier hadden we ze net en waren ze nog echt kuikens, zijn nu echte tjiks inmiddels en groter dan Knof.
Zal volgende keer even verse foto's maken
pi_72095520
Leuk
pi_78292813
zoals eerder geschreven gaan de 3 tjiks op stok op het dak van het kippenhok. Maar als het goed is gaan ze dit voorjaar schattige mini-eitjes leggen. Zouden die beestjes zo slim zijn om ze in het hok te leggen of poepen ze de eitjes eruit als ze op het dak zitten? Verder gaat het allemaal oké met de kippen, ze scharrelen nog steeds door heel de tuin maar krijgen als het goed is in het voorjaar een afgebakend stuk in de tuin
  zaterdag 27 februari 2010 @ 17:36:56 #143
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_78524703
Maken ze nou veel geluid eigenlijk?
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_78527132
ja ze tokken lekker met zijn viertjes, als je binnen zit hoor je ze ook, maar het is niet zo dat ze overlast geven. de kuikens leggen sinds donderdag eitjes btw Tussen de lavendel
pi_78588641
Het zijn niet al te best foto's. (met mobiel gemaakt)
Vorig jaar hadden we een heleboel kuikentjes, helaas is er snachts een vos langsgekomen en die
heeft alle kuikens opgegeten.
We hebben ook al een paar kippen moeten missen.

Hier een betere foto:

En de haan:
Life is Music
pi_78591956
AH, die kuikens En wat sneu dat ze opgegeten zijn De laatste 2 foto's laden helaas niet op mijn foon. bij mijn vriend gelukkig geen last van vossen, alleen katten, maar die zijn allemaal bang voor de kippen en blijven op veilige afstand
pi_78592112
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:56 schreef SeaOfLove het volgende:
AH, die kuikens En wat sneu dat ze opgegeten zijn De laatste 2 foto's laden helaas niet op mijn foon. bij mijn vriend gelukkig geen last van vossen, alleen katten, maar die zijn allemaal bang voor de kippen en blijven op veilige afstand
Katten en kippen gaan over het algemeen wel goed samen.
Life is Music
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 06:50:22 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78622991
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:00 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Katten en kippen gaan over het algemeen wel goed samen.
de mijne zit vaak bij de kippies in het kippenhok
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:21:24 #149
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_78633320
Wij hebben ook al 10 jaar lang kippen. Ze mogen overdag altijd vrij rondlopen en 's nachts gaan ze netjes op slot in het nachthok.
Maar nu is er bij ons nog nooit een kip een 'natuurlijke' dood gestorven. De roofvogels en vossen worden steeds brutaler lijkt wel. Vossen komen midden op de dag een kippetje meenemen, en die stomme vogels doen een luchtaanval terwijl wij op 10 meter afstand staan

We hebben nu nog 2 kippen over, maar wanneer we ze proberen in het hok te houden dan worden ze helemaal gek. Nagoed als deze ook dood zijn dan kappen we er mee
My mama didn't raise no fool
pi_78633762
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:21 schreef La_Vita het volgende:
Wij hebben ook al 10 jaar lang kippen. Ze mogen overdag altijd vrij rondlopen en 's nachts gaan ze netjes op slot in het nachthok.
Maar nu is er bij ons nog nooit een kip een 'natuurlijke' dood gestorven. De roofvogels en vossen worden steeds brutaler lijkt wel. Vossen komen midden op de dag een kippetje meenemen, en die stomme vogels doen een luchtaanval terwijl wij op 10 meter afstand staan

We hebben nu nog 2 kippen over, maar wanneer we ze proberen in het hok te houden dan worden ze helemaal gek. Nagoed als deze ook dood zijn dan kappen we er mee
Hier compleet hetzelfde verhaal, wij hebben heel wat kippen gehad en er zijn nog nooit aan een natuurlijke dood gestorven.
Als je s'morgens vroeg de gordijnen open doet en allemaal veren verspreid over het gras ziet liggen weet je al hoe laat het is.
Wij nemen ook geen kippen meer, we hebben nog 3 hanen over.

Hetzelfde verhaal met de katten, wij hadden 2 katten en ze zijn allebei overreden. (woon langs een drukke weg.)
Mijn ouders vinden het niet meer verstandig om katten te nemen, en terrecht natuurlijk..ze rijden hier met 80 voorbij.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')