abonnement Unibet Coolblue
pi_54852645
Hoi,

Namens een vriend (die niet zo into internetfora is als ik) het volgende topic:

- Vriend wil een lening aanvragen van let's say 20 K
- Heeft een fulltime vaste baan met onbepaald dienstverband
- Is alleenstaand
- Is 29 jaar
- Heeft een eigen koophuis van een leuk bedrag
- Heeft een inkomen van +/- 3000 Eur bruto
- Heeft geen andere leningen lopen
- Kan het geld voor de lening makkelijk missen ( en dus betalen )

Hij dacht ik vraag een lening bij een goed bekend staand bedrijf (geen becam frisia of andere toko's) wordt zijn lening afgewezen op de volgende zaken :

- Je hebt geen leenverleden
- Je bent alleenstaand
- Je bent te jong

Wat zouden de motiverende redenen zijn op basis van die redenen af te wijzen

- Je hebt geen leenverleden (lijkt me goed, want er is dus geen negatief BKR registratie)
- Je bent alleenstaand (wie niet tegenwoordig)
- Je bent jong (eh..wat is jong tegenwoordig, als je te oud bent is het ook niet goed)

Ik zou zeggen als je te weinig verdiend, en/of als je negatief geregistreerd staat en/of geen vaste baan hebt, en/of als je geen eigen huis hebt zijn dat prima redenen om af te wijzen

Nu jullie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_54852751
Koophuis ---> hypotheek ---> BKR registratie. ?
pi_54852778
Doordat hij geen leenverleden heeft weet de bank niet hoe zijn aflosgedrag is en neemt daarmee dus een risico. Wanneer je een leenverleden hebt zonder problemen kan dat een pluspunt zijn. Dat hij alleenstaand en jong is houdt in dat zijn financien er heel anders uit kunnen gaan zien wanneer hij een partner vindt of dat hij toch opeens voor een heel andere baan gaat. Zowel een stukje bescherming voor de bank als voor hemzelf.
pi_54852799
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:31 schreef Thieske het volgende:
Koophuis ---> hypotheek ---> BKR registratie. ?
Ik bedoelde natuurlijk een negatieve status, oftewel dat je te laat je lasten betaald en daardoor een notering krijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_54852802
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:31 schreef Thieske het volgende:
Koophuis ---> hypotheek ---> BKR registratie. ?
Hypotheken worden alleen bij het BKR geregistreerd wanneer er problemen mee ontstaan. Een hypotheek waarvan netjes op tijd rente en/of aflossingen worden voldaan is dus niet geregistreerd.
pi_54853105
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hypotheken worden alleen bij het BKR geregistreerd wanneer er problemen mee ontstaan. Een hypotheek waarvan netjes op tijd rente en/of aflossingen worden voldaan is dus niet geregistreerd.
Registratie van leningen is bij wet verplicht in Nederland, alle leningen worden dus geregistreerd. Als er bepaalde problemen ontstaan zoals het niet op tijd aflossen kan het BKR op verzoek van de kredietverstrekker bepaalde codes toevoegen aan de registratie.
pi_54853307
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:51 schreef Zonde het volgende:

[..]

Registratie van leningen is bij wet verplicht in Nederland, alle leningen worden dus geregistreerd. Als er bepaalde problemen ontstaan zoals het niet op tijd aflossen kan het BKR op verzoek van de kredietverstrekker bepaalde codes toevoegen aan de registratie.
Van de site van het BKR:
quote:
Een hypothecair krediet is in principe niet bij ons bekend. Deze wordt pas bij ons aangemeld als u langer dan 120 dagen een termijnbedrag niet hebt betaald.
Als de vriend van TS kan aantonen dat hij een hypotheek heeft, maar hij niet geregistreerd staat, zou je dus kunnen concluderen dat hij goed van betalen is.

Overigens heb ik misschien een tip: neem een kleine lening/mobiel abonnement (dat wordt ook geregistreerd) zodat je geregistreerd wordt bij het BKR, en neem vervolgens de lening in kwestie en los de eerdere lening direct af/leen het verschil/neem deze erin mee. Misschien doen ze dan niet zo ontzettend moeilijk.

Ook kan hij het gewoon elders proberen natuurlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_54853394
Misschien is Boober een idee.
pi_54853463
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:51 schreef Zonde het volgende:

[..]

Registratie van leningen is bij wet verplicht in Nederland, alle leningen worden dus geregistreerd. Als er bepaalde problemen ontstaan zoals het niet op tijd aflossen kan het BKR op verzoek van de kredietverstrekker bepaalde codes toevoegen aan de registratie.
Die registratieplicht geldt niet voor alle leningen. De leningen die geregistreerd worden moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Hypothecaire kredieten voldoen niet aan de voorwaarden voor verplichte registratie.
pi_54853473
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:05 schreef schatje het volgende:
Misschien is Boober een idee.
Dan zou ik het eerder zoeken (als dat qua waarde mogelijk is) in de vorm van een tweede hypotheek.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 26 november 2007 @ 20:13:36 #11
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_54853579
Moet ie zonodig een nieuwe auto kopen dan? Man ik moest huilen toen ik die becam reclame zag over die vent die geld leent om wel met een station op de voetbalclub te komen.

Tip koop pas een auto als je die 2 keer kunt betalen.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_54855316
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:13 schreef shroomer het volgende:
Moet ie zonodig een nieuwe auto kopen dan? Man ik moest huilen toen ik die becam reclame zag over die vent die geld leent om wel met een station op de voetbalclub te komen.

Tip koop pas een auto als je die 2 keer kunt betalen.
Dit gaat niet om een auto, maar om andere zaken die er niet toe doen, overigens is lenen best verantwoord als je het gewoon kan betalen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 26 november 2007 @ 22:48:46 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54858157
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:01 schreef heiden6 het volgende:

Overigens heb ik misschien een tip: neem een kleine lening/mobiel abonnement (dat wordt ook geregistreerd) zodat je geregistreerd wordt bij het BKR, en neem vervolgens de lening in kwestie en los de eerdere lening direct af/leen het verschil/neem deze erin mee. Misschien doen ze dan niet zo ontzettend moeilijk.

Ook kan hij het gewoon elders proberen natuurlijk.
Tip is leuk, als er geen tijdsdruk achter zit

Weet niet of dat hier het geval is?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:07:16 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54860661
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:01 schreef heiden6 het volgende:

Overigens heb ik misschien een tip: neem een kleine lening/mobiel abonnement (dat wordt ook geregistreerd) zodat je geregistreerd wordt bij het BKR, en neem vervolgens de lening in kwestie en los de eerdere lening direct af/leen het verschil/neem deze erin mee. Misschien doen ze dan niet zo ontzettend moeilijk.
Net zo makkelijk: neem een creditcard. Zelfde verschijnsel; je denkt te betalen met een vertraging van een maand, je hebt in weze een doorlopend krediet van 2000 euro ofzo.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54861937
creditcard/mobiel abbo/ kleine onnodige lening kosten geld, vraag een mogelijkheid tot roodstand aan (meer dan 500 euro), en je bent ook bekend bij BKR, en zolang je niet rood staat kost het je geen cent. Nadeel is wel dat de mensen die ongemerkt meer uitgeven dan ze hebben na een jaar op bijvoorbeeld 1000 euro rood kunnen zitten, waar ze altijd op 0 zaten als ondergrens
pi_54862965
De tips zijn leuk natuurlijk maar feit is natuurlijk dat het vreemd is dat als je een schoon 'leenverleden' hebt je niet geaccepteerd wordt, maar kennelijk wel als je wel een verleden hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_54862992
Hoe is de gezondheid van de vriend van ts?
  dinsdag 27 november 2007 @ 06:28:07 #18
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_54863047
Vreemd?

Mensen met weinig financiele middelen kunnen zo een lening krijgen, maar iemand die alleen is en die dus makkelijk een extra lening kan betalen, krijgt die lening niet. En dat terwijl er toch wel een behoorlijke financiele vergoeding voor de kredietverstrekker (lees: tussenpersoon) aan hangt.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  dinsdag 27 november 2007 @ 08:28:45 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54863559
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 04:20 schreef _serial_ het volgende:
De tips zijn leuk natuurlijk maar feit is natuurlijk dat het vreemd is dat als je een schoon 'leenverleden' hebt je niet geaccepteerd wordt, maar kennelijk wel als je wel een verleden hebt.
Ik heb het overigens wel vaker gehoord. Mijn vriendin kreeg ooit geen PL omdat ze geen verleden had.

Je vriend heeft best kans van slagen met een kleiner bedrag. Ik denk dat de bank het risico (lees bedrag) te groot vind bij iemand zonder leenverleden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54863590
Ja 20 K is wel veel met een inkomen van 3000 bruto p/m.
pi_54864262
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 04:46 schreef WillemThe5th het volgende:
Hoe is de gezondheid van de vriend van ts?
Die is prima, 0 ziekdagen in de afgelopen 5 jaar
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_54864303
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb het overigens wel vaker gehoord. Mijn vriendin kreeg ooit geen PL omdat ze geen verleden had.

Je vriend heeft best kans van slagen met een kleiner bedrag. Ik denk dat de bank het risico (lees bedrag) te groot vind bij iemand zonder leenverleden.
De BKR is daar toch voor in het leven geroepen

Oftewel vriend moet trouwen, steeds leningen afsluiten, en dan nog eens proberen, erg vreemd IMHO

Ik vind het erger dat mensen die nauwelijks inkomen hebben inderdaad alles kunnen krijgen, en mensen met voldoende middelen zich in allerlei bochten moeten wringen.

Maargoed thats live
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_54864456
20k is teveel op 3000,- wanneer hij ook nog een hypotheek heeft

Een maat van mij is met lening bezig geweest, die kon met 2200, een lening van 25K krijgen (hij heeft geen hypotheek)
pi_54864494
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die is prima, 0 ziekdagen in de afgelopen 5 jaar
Het aantal ziekdagen zegt niet alles over iemand zijn gezondheid.

Mijn pa was ongeneeselijk ziek toen hij aan het werk was, maar had ook nul ziekdagen.

Nu in de WAO.
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:41:53 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54864601
Komt hij niet boven de norm uit met vaste lasten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')