abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54849933
Bah!
Ik ben een jongen met donker aardig lang krullend haar, had enkele maanden een fijn model waarbij de achterkant een stuk langer was als voor, op een gegeven moment begon dat wat uit de hand te lopen qua verhouding dan, ik wou wou mijn haar eigenlijk nog een centimeter of 5 langer. en heb ik de achterkant laten knippen...
VEEL TE KORT! Dus ik moest weer gaan sparen... Nu heb ik niet echt geduld gehad en ben ik constant bezig geweest met 'mijn mat' vol te gooien met wax en er dan aan te 'trekken' zodat het weer langer leek. Dit heeft er voor gezorgt dat ik nu gespleten haarpunten heb! Ik vind nu heel vaak kleine afgebroken haren op mijn schouder (tamelijk irritant.) Mijn moeder denkt ook nog daarbij dat dat komt dat ik mijn haar zo vaak was.

Wat kan ik nu doen om dit weg te laten gaan want het is niet erg goed voor mijn haar en het zal zo nog langzamer groeien . Mijn haar zal zich dan toch niet pas weer herstellen als het weer geknipt moet worden he? Anders kan ik weeeeer gaan wachten! Kan het niet vanzelf eruit groeien als ik vanaf nu goed/gezond met mijn haar om zal gaan?
pi_54850063
Nee, moet geknipt worden
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54850104
bij blijven knippen, gewoon iedere keer laten bijpunten
is wel nodig hoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54850145
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
bij blijven knippen, gewoon iedere keer laten bijpunten
is wel nodig hoor
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Nou normaal als ik een tijd niet naar de kapper ga dan blijft het ook wel redelijk uitzien en ja nu ziet het ook nog niet verkeerd uit ofzo. Het gaat mij eigenlijk gewoon erom mijn haar weer fatsoenlijk kan doorgroeien...
Nogmaals normaal hoef ik mijn haar ook niet echt bij te knippen...

Echt geen ander alternatief?
  maandag 26 november 2007 @ 17:19:32 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54850213
Niet zo in lopen te frutten. En geduld hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54850290
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:19 schreef Lienekien het volgende:
Niet zo in lopen te frutten. En geduld hebben.
Ja dat had ik eerder moeten doen ja maar gaat de split daar ook van weg? Ik heb nu trouwens deze site gevonden: http://www.longhair.be/modules.php?name=News&file=article&sid=20&mode=&order=0&thold=0 iemand ervaringen mee?
  maandag 26 november 2007 @ 17:26:01 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54850331
Bij de kapper de gespleten punten eruit laten knippen. Advies vragen over verzorging. Niet zo in lopen te frutten. En geduld hebben.
pi_54850345
Het enige wat helpt tegen gespleten haarpunten is knippen helaas.
pi_54850391
Punten aflaten knippen.
pi_54850474
quote:
[ Ik heb nu trouwens deze site gevonden: http://www.longhair.be/modules.php?name=News&file=article&sid=20&mode=&order=0&thold=0 iemand ervaringen mee?
pi_54850595
Nee, er is geen ander alternatief.
Je haarpunten zijn gespleten en er bestaat geen wondermiddeltje om je haar weer aan elkaar te lijmen. Enige dat werkt is ze eraf knippen. En zorg de volgende keer goed voor je haar. Grote klodders wax helpen niet om je haar gezond te houden.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_54850632
En er bestaat ook geen wondermiddeltje om je haar sneller te laten groeien
Zus van -Magnolia- *O*
pi_54850684
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:43 schreef Seventees het volgende:
Dat wist ik . Maar kijk ik heb mijn moeder nog eens goed laten kijken en ze zegt dat het niet echte split is... het haar breekt gewoon, ja het is wel een beetje aan het splitten. Kan ik niet op een bepaalde manier alleen die gespleten haarpunten eruit laten knippen?
  maandag 26 november 2007 @ 17:52:30 #14
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_54850804
Blij dat ik de perfecte kapper, heb. Die knipt het nooit te kort, ze doet precies wat jij wilt.
Vind je het niet goed? Kom je diezelfde dag of week nog terug en past ze het aan.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 26 november 2007 @ 17:57:49 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54850904
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:46 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Dat wist ik . Maar kijk ik heb mijn moeder nog eens goed laten kijken en ze zegt dat het niet echte split is... het haar breekt gewoon, ja het is wel een beetje aan het splitten. Kan ik niet op een bepaalde manier alleen die gespleten haarpunten eruit laten knippen?
Jaha, dat zeggen we toch: bij de kapper de gespleten punten eruit laten knippen. Of de rottige uiteinden, hoe je 't ook wilt noemen. En dan niet meer frutten.
pi_54850920
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:46 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Je kapper zal niet haar voor haar gaan kijken of het gespleten is.
Als je het broze gespleten haar er snel af laat knippen dan krijgt het niet de kans om verder te splijten, zodat er straks nog meer af moet.
Haar is sterk, dat breek niet gewoon. Dat het bij jou snel breekt zegt iets over de kwaliteit ervan en wat die wax voor effect heeft gehad.
Laten staan die pot
Zus van -Magnolia- *O*
pi_54850926
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:43 schreef Seventees het volgende:
Maar misschien wel om splijten te voorkomen?
pi_54850944
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:15 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Nou normaal als ik een tijd niet naar de kapper ga dan blijft het ook wel redelijk uitzien en ja nu ziet het ook nog niet verkeerd uit ofzo. Het gaat mij eigenlijk gewoon erom mijn haar weer fatsoenlijk kan doorgroeien...
Nogmaals normaal hoef ik mijn haar ook niet echt bij te knippen...

Echt geen ander alternatief?
dat je haarpunten splijten is normaal
en sterker nog; als je je haar wil laten groeien, zxul je het gewoon moeten laten bijpunten
je kutn toch niet verwachten dat als je het nooit meer knipt, je een volle, glanzende, krullende lange haardos krijgt?
zo werkt het gewoon niet.

gewoon laten bijpunten dus, als je het wil laten groeien, zo hou je je haar 'gezond'
pi_54851014
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:59 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Maar misschien wel om splijten te voorkomen?
Goede verzorging

Niet ruw kammen, niet overmatig veel wax/gel in je haar smeren.
Cremespoeling om de knopen eruit te krijgen, zodat je niet hoeft te raggen met een kam of borstel.
Dan ben je al goed op weg
Zus van -Magnolia- *O*
pi_54851046
trouwens, af en toe een haarmaskertje nemen is ook niet verkeerd denk ik
pi_54851629
quote:
je kutn toch niet verwachten dat als je het nooit meer knipt, je een volle, glanzende, krullende lange haardos krijgt?
zo werkt het gewoon niet.
Nou zo is het een aantal jaartes geleden ook gelukt bij mij. Een keer zelfs 6 maanden geen schaar aangeraakt. Mijn moeder heeft net nog eens naar mijn haar gekeken en zegt dat ze nu het droog is en 2 dagen niet gewassen op het eerste gezicht geen split ziet... Maar als ik door mijn haar (de achterkant) wrijf heb ik een hoop kleine haartjes aan mijn hand, vraag me af wat dat dan is...
pi_54851720
Waxresten?
Zus van -Magnolia- *O*
pi_54855071
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:41 schreef Seventees het volgende:
Waxresten?
Nee het zijn gewoon echt haartjes, ma dan zien ze er afgebroken uit, niet zoals de normale vorm van een haar als je hem uittrekt maar meer rechte korte staafjes.
pi_54855784
Je hebt je haar gesloopt, en nu breekt het af. De enige oplossing is laten afknippen tot waar het gezond is, en er dan goed voor zorgen en het af en toe laten bijpunten. En geduldig wachten tot het lang genoeg is volgens jou! Ben je 13 ofzo, dat je zo weinig geduld hebt?
En ja, zelfs als je lang haar hebt/wilt moet je af en toe naar de kapper (ik ga maar 1x per jaar, maar toch, het idee is er ).
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_54858938
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:30 schreef Alcarin het volgende:
Je hebt je haar gesloopt, en nu breekt het af. De enige oplossing is laten afknippen tot waar het gezond is, en er dan goed voor zorgen en het af en toe laten bijpunten. En geduldig wachten tot het lang genoeg is volgens jou! Ben je 13 ofzo, dat je zo weinig geduld hebt?
En ja, zelfs als je lang haar hebt/wilt moet je af en toe naar de kapper (ik ga maar 1x per jaar, maar toch, het idee is er ).
Ja hallo de meeste haren zijn nog gewoon gezond...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')