abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54836738
Misschien staat dit topic hier niet op de juiste plek (waar moet het dan wel?).

Ik zit met het volgende: ik ben werkzaam middels detachering en mijn contract loopt nog een half jaar door. Echter heb ik nu een kans op een flinke verbetering qua werk(zaamheden) en dus ook loon. Kan ik zomaar onder mijn contract bij de detacheerder uit? Volgens mij kan een werknemer of werkgever (zoals in mijn contract vermeld) ontslag nemen of geven met een maand opzegtermijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat denken jullie?
pi_54837655
Genoeg kijkers maar niemand heeft wat te melden? Er zullen rond deze tijd toch wel wat werkende volwassenen aanwezig zijn?
pi_54837844
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:59 schreef punkjunk het volgende:
Gewoon zeggen dat ze de kanker kunnen krijgen.
en dan kan mijn huidige opdrachtgever als prima referentie dienen... bellen ze op om te vragen wat ze van mij vonden "prima vent en we konden zelfs de kanker krijgen" die reactie reken ik tot de zwakbegaafden hier op het forum
pi_54837847
misschien richting WGR kicken?
pi_54838114
quote:
Op zondag 25 november 2007 23:04 schreef konijn2605 het volgende:

[..]

en dan kan mijn huidige opdrachtgever als prima referentie dienen... bellen ze op om te vragen wat ze van mij vonden "prima vent en we konden zelfs de kanker krijgen" die reactie reken ik tot de zwakbegaafden hier op het forum
Je geeft zelf toch al het antwoord, je ken met ene maand je ontslag indienen, 't is echt niet voor 't leven ofzo, zo'n contract, als het jou niet bevalt kun je even snel weg gaan als dat je gekomen bent.

En als het om 't geld gaat kun je altijd nog dat aankaarten. 'Ik ken elders zus en zoveel verdienen, wat doen we daaraan?'

Ik ben niet zwakbegaafd enkel bezopen/
later.
pi_54839057
quote:
Op zondag 25 november 2007 23:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
misschien richting WGR kicken?
Gastschopje
bye
pi_54839295
Je hebt een contract bepaalde tijd begrijp ik. Standaard dien je dat uit, tenzij anders bepaald in de overeenkomst. Even lezen dus of er iets in staat omtrent opzegtermijnen.
pi_54840760
een contract voor bepaalde tijd kan alleen tussentijds opgezegd worden, indien deze mogelijkheid specifiek in het contract staat beschreven. Staat er niets in over tussentijds opzeggen, dan kan het formeel dus niet en zul je in overleg moeten met je werkgever om te zien of je er in goed overleg uit kunt komen.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_54843858
Ik zou ook even nakijken hoe het zit met een eventuele studieschuld en of je een non-concurrentie beding in je contract hebt. Verder is een contract voor een bepaalde tijd soms wat lastiger te beeindigen zoals de persoon boven mij al meldt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 26 november 2007 @ 11:29:01 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54843955
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik zou ook even nakijken hoe het zit met een eventuele studieschuld en of je een non-concurrentie beding in je contract hebt. Verder is een contract voor een bepaalde tijd soms wat lastiger te beeindigen zoals de persoon boven mij al meldt.
Concurrentiebeding gaat negen van de tien keer niet op wanneer het tot een rechtzaak komt.
Zeker niet wanneer TS er echt op vooruit gaat kwa werkervaringen en financien.
Dat zal een rechter nooit dwars zitten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54845159
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Concurrentiebeding gaat negen van de tien keer niet op wanneer het tot een rechtzaak komt.
Zeker niet wanneer TS er echt op vooruit gaat kwa werkervaringen en financien.
Dat zal een rechter nooit dwars zitten.
dat schrappen is alleen makkelijker wanneer TS ontslagen wordt, niet als hij uit zichzelf vertrekt....

wanneer hij uit zichzelf vertrekt, maakt TS namelijk ZELF de keuze om met concurrentiebeding te leven, wanneer hij ontslagen wordt niet.
pi_54846522
quote:
Op maandag 26 november 2007 07:08 schreef Essebes het volgende:
een contract voor bepaalde tijd kan alleen tussentijds opgezegd worden, indien deze mogelijkheid specifiek in het contract staat beschreven. Staat er niets in over tussentijds opzeggen, dan kan het formeel dus niet en zul je in overleg moeten met je werkgever om te zien of je er in goed overleg uit kunt komen.
Aangezien er een opzeg termijn in het contract genoemd is kun je er vanuit gaan dat tussentijds opzeggen tot de mogenlijkheden behoord.
Maar bespreek het met je werkgever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')