Heeft ie nou nog geen topic? Jongens jongens jongens
Gisteren was ie een paar keer goed in beeld en aan het woord... In de chorusline zong ie Somebody to love, hij is lang en hij had een das om! Hij gaat ver komen! Hij zingt goed, ziet er goed uit, en is familie van mij. What more does an Idol need??
![]()
![]()
quote:
Zoutzak
Bas heeft zojuist zijn eerste optreden in het theater gedaan. Tijd om hem even te vragen hoe het optreden verliep. "Het ging goed voor mijn gevoel. Ik heb hard gewerkt om de kritiek die ik tijdens de Audities van de jury kreeg, weg te nemen. Bij mijn auditie kreeg ik te horen dat ik er als een zoutzak bij stond. Dat was ook zo. Ik heb daar hard aan gewerkt de afgelopen tijd."
Mimiek
Op YouTube heb ik veel gekeken naar Brigitte Heitzer, de winnares van Op zoek naar Evita. Wat zij doet met mimiek; ongelofelijk! Zij zong ook Somebody to love, hetzelfde nummer dat ik zojuist gezongen heb. En dat deed ze zo goed! Ik heb geprobeerd daar iets van mee te nemen."
Knallen
Het harde werken van Bas lijkt zijn vruchten af te werpen in het theater: "Nu moest de jury, met name Gordon, lachen toen ik zong. Ik hoop dat dat positief was. Ik ben blij dat ik 'Somebody to love' heb gezongen. Ik wilde graag knallen, en ik denk dat ik dat gedaan heb met dit liedje. Ik denk niet dat ik het beter had kunnen doen dan dat ik het nu gedaan heb."
Smaak te pakken
"Als ik niet doorga zou dat heel jammer zijn. Maar hoe dan ook, morgen is er weer een dag. En ik vind het zo leuk hier, met dat hele circus. Ik ga vanaf nu voor meer dingen auditie doen, of het nu voor Idols is of voor een musical."
De uitslag
Nadat de uitslag van de choruslines bekend is gemaakt, straalt Bas van oor tot oor. "Ik ben door! Dat is in één woord fantastisch! Het loopt allemaal volgens plan. Gordon kwam zelfs naar me toe en zei: Ik ben heel erg trots op je. Toen ik op het podium stond, hadden we oogcontact op het moment dat ik naar voren stapte. Hij lachte, net als John Ewbank. Maar dan vraag je je later af of dat wel positief was. Ja dus!"
Hard gewerkt
"Waar gaat dit eindigen? Ik vind het zo leuk hier. Voor hetzelfde geld gaat het morgen mis en dan was het een geweldige belevenis. Maar je komt hier wel om te winnen. Het is heel raar, ik had dit nooit verwacht. Maar ik moet zeggen dat ik wel heel veel aandacht heb besteed aan deze performance. Op school (Bas studeert aan het Conservatorium); heb ik er veel aan gedaan en heb ik er veel over gesproken met anderen."
Onzekerheid
"Daar werd ik wel onzeker van mijn zangdocente. Ze zei alleen wat er niet goed was aan wat ik deed. Zoals ik zei, stond ik er tijdens mijn auditie als een zoutzak bij. Mensen om me heen zeiden: Je moet het laten gaan en nergens aan denken. En dat was de beste kritiek die ik kon krijgen!"
![]()
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?