abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2007 @ 19:48:43 #151
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_54787538
Boula meets Ronaldo

Het maakt misschien niet uit wat dit Oranje loot, maar ik zie graag dat we Portugal ontlopen.
  donderdag 22 november 2007 @ 20:06:33 #152
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_54787921
Italië en Roemenië in een poule is ook erg gezellig
Lekker rellen

Maar doe Portugal maar in de groepsfase:

Nederland - Tsjechië - Portugal - Turkije.

Hopelijk struikelt Portugal dan over Turkije dan wel Tsjechië.

-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_54788037
ook maar even in dit topic reageren dan, is hier meer op zijn plaats

Ik snap eerlijk gezegd de hele gedachte aan het ontlopen van pot 1 ook niet.. Oostenrijk en Zwitserland zijn als gastlanden levensgevaarlijk om tegen te komen, die Grieken hebben ook weer een heel aardig elftal op de been dus je moet gewoon niet zeiken. Als het er op aan komt is Oranje voor mij zelfs één van de zwaksten qua spelniveau op dit moment. Misplaatste arrogantie

Dit Oranje zou zich moeten schamen om tegenstanders als eenvoudig of niet eenvoudig te benoemen maar god op de blote knieën mogen danken dat ze uberhaupt mee mogen doen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_54788645
Je hebt gelijk en het grappige is dat mensen buiten Nederland, Nederland nog als een groot voetballand zien. Terwijl we de underdog zijn
AFC AJAX
pi_54789815
Nederland is gewoon een groot voetballand. Een heel grote
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 november 2007 @ 21:32:39 #156
188728 Lyzio
why do we fall
pi_54789840
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:38 schreef BonJovi het volgende:
Je hebt gelijk en het grappige is dat mensen buiten Nederland, Nederland nog als een groot voetballand zien. Terwijl we de underdog zijn
Buitenlanders beleven het Nederlands Elftal dan ook niet zo kritisch als wij. Ik durf zelfs te beweren dat Hollanders de meest kritische voetbalaanshouwers zijn die er op deze aardkloot rondlopen. Laten we nou maar lekker naar het EK gaan, en ass kicken.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_54789889
Brazilie en Argentinie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54790024
quote:
Op donderdag 22 november 2007 00:00 schreef TerroRobbie het volgende:
A.u.b geen turken, moeten we weer gaan matten enzo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 22 november 2007 @ 21:47:17 #159
188728 Lyzio
why do we fall
pi_54790204
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brazilie en Argentinie
Valt bij mij onder de ver van m'n bed show.

Daarnaast hebben Argentinië en Brazilië het altijd aardig lastig met ons
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_54790263
quote:
Platini niet te spreken over huidig pottensysteem

De kans is zeer groot dat Nederland als groepshoofd een zeer zware poule loot op het EK. UEFA-voorzitter Michel Platini heeft in een reactie laten weten niet blij te zijn met het huidige pottensysteem.

"We moeten werken aan een indeling die dichter bij de realiteit staat", vertelt Platini in L'Equipe. "Tijdens de volgende vergadering van het uitvoerend comité op 1 december zal de UEFA dit onderwerp bespreken."

Nederland is ingedeeld in pot één, terwijl wereldkampioen Italië in pot twee te vinden is. Grootmachten als Duitsland en Portugal zijn ingedeeld in pot drie, terwijl vice-wereldkampioen Frankrijk zelfs in pot vier zit.
pi_54794961
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar hij scoort wel altijd voor Engeland
Maar op club niveau, 10 wedstrijden in de afgelopen anderhalf jaar, dat is gewoon dramatisch.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54795571
Nederland
Tsjechië
Portugal
Turkije

dat wordt em.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:35:54 #163
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_54799544
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 09:02 schreef WeebI het volgende:
Nederland
Tsjechië
Portugal
Turkije

dat wordt em.
Anders praat je mij gewoon even na
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_54800168
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:35 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Anders praat je mij gewoon even na
Ja als iedereen in een topic opsomt wat ze denken dat er gebeurt heb je tachtigduizend keer dezelfde combinaties.

Bovendien zijn er 'maar' 64 combinaties met Nederland mogelijk, dus komen er al vrij snel dezelfden langs
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
pi_54800172
hap
pi_54800648
Laat Platini ze werk maar doen
AFC AJAX
  woensdag 28 november 2007 @ 16:50:53 #167
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54896878
Ben benieuwd. 't Maakt echter allemaal niet zoveel uit, want moeilijk krijgen we het sowieso.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_54897362
En weinig kaarten. Tussen de 6000 tot 10.000 voor de complete poulefase.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:16:23 #169
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54897588
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nederland had zich ook niet geplaatst in een poule met Kroatië en Rudland, daarbij had Engeland zich wel geplaatst in een poule met Roemenië en Bulgarije. Oftewel, pech qua loting.
Ja want Rusland was zo bijzonder sterk.
Zyggie.
pi_54900972
Kan niet wachten
pi_54962452
Complottheorieën.
quote:
Voilà: dit is de loting voor het EK
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Binnen een minuut of tien zou het op zich moeten lukken: zestien landen verdelen over vier groepen van vier. Zondag trekt de UEFA er dik een uur voor uit in Luzern, waar de loting plaatsvindt voor het EK in Zwitserland en Oostenrijk.

Het Weense Jongenskoor komt een paar nummertjes zingen, de Zwitserse alpenhoornspeelster Eliana Burki gaat haar instrument bespelen en tenor José Carreras schijnt ook langs te komen. Het vergt wat geduld, zo';n circus, maar dan krijg je ook wat.

Liefhebbers van complottheorieën verheugen zich al weken op de EK-loting, gek als ze zijn op bedrog en manipulatie. Warme ballen, koude ballen, gedeukte ballen, magnetische ballen; de techniek staat voor niets.

Onder ervaren complotdenkers bestaan er twee wetmatigheden bij EK- of WK-lotingen. 1. Het gastland wordt steevast beschermd. 2. De traditionele grootmachten moeten elkaar waar mogelijk ontlopen in de groepsfase.

Op het laatste WK van 2006 werd die gedachte haarfijn onderstreept, toen gastland Duitsland werd ingedeeld in een kneuzenpoule met Costa Rica, Polen en Ecuador. De zogenaamde poule des doods met Nederland, Argentinië, Servië en Ivoorkust bleek achteraf ook best mee te vallen.

Wie gelooft in dit soort manipulaties, kan vrij eenvoudig de groepsindeling voorspellen voor het komende EK. Er vanuit gaande dat Oostenrijk en Zwitserland (pot 1) door moeten naar de tweede ronde, zullen beide gastlanden wereldkampioen Italië (pot 2) ontlopen.

In pot 3 is Roemenië de enige relatief zwakke broeder, dus dat land moet wél worden gekoppeld aan een gastland. Houd daarnaast Duitsland (pot 3) en Frankrijk (pot 4) uit elkaar, stop Guus Hiddink of Leo Beenhakker bij Nederland in een poule en voilà, we hebben een ideale groepsindeling:

Poule A: Zwitserland, Zweden, Duitsland en Turkije.

Poule B: Oostenrijk, Kroatië, Roemenië en Rusland.

Poule C: Nederland, Tsjechië, Spanje en Rusland.

Poule D: Griekenland, Italië, Portugal en Polen.

Er zijn nog wel een paar varianten denkbaar, maar dit zou het in grote lijnen moeten worden. Tenzij u meer van de kansberekening bent en de loting nuchter en mathematisch benaderd.

In dat geval ligt bijvoorbeeld de kans dat Nederland in één poule belandt met Italië, Frankrijk én Duitsland, rond de 1,5 procent. Niet heel groot dus, maar zeker ook niet te verwaarlozen.

Gezien de potverdelingen (zie graphic) moet Oranje sowieso ernstig rekening houden met een loodzware poule. De kans dat Nederland in elk geval op Spanje, Portugal of Duitsland stuit, is 75 procent. Goed nieuws voor bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooy, die na de 1-0 tegen Luxemburg zei te snakken naar 'de echte topwedstrijden'.

Gedoe over lotingen is van alle tijden. Op het WK van 1994 mocht Italië toevallig al zijn groepswedstrijden in New York spelen, middenin de (op Rome na) grootste Italiaanse gemeenschap ter wereld.

En vier jaar eerder was er ook zoiets. Toen speelde de Verenigde Staten uitgerekend in Florence en Rome, de twee favoriete Europese bestemmingen onder Amerikaanse toeristen. Dat Sophia Loren dat jaar de balletjes trok en de kijker hypnotiseerde met haar zwoelste blik, maakte het allemaal alleen maar verdachter.

Dat de UEFA bedreven is in het hannesen met lotingen, bewijst het elk jaar met de loting voor de Champions League. De indeling van die poules is omkleed met zóveel mitsen en maren, dat er amper plaats is voor toeval.

Dit jaar had bijvoorbeeld AS Roma bij voorbaat 2/3 kans op een Engels groepshoofd en 1/3 kans op een Spaans groepshoofd.

Ook televisiestations hebben indirect een stem in de verdeling, terwijl het speelschema volledig buiten beeld wordt samengesteld."Door een computer", aldus een officiële verklaring.

Morgen wordt het in elk geval allemaal een stuk overzichtelijker. Waar bij de WK-loting allerlei kronkels worden bedacht om de verschillende continenten eerlijk te verdelen over de poules, gaat er in Luzern ouderwets gegrabbeld worden. Vier schalen met vier kokers of balletjes.

,,Eerlijker kan niet,"vindt UEFA-president Michel Platini.
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:35:54 #172
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54962545
Morgen 12 uur begint het.
Zyggie.
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:36:46 #173
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54962548
Doet mij denken aan de Belgische trainer Raymond Goethals die ooit bij het WK in Mexico één dag voor de loting van het wk de trekking bekend maakte. Hij zat er maar twee teams (die omgewisseld waren) naast ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:47:15 #174
184022 bof
turn & burn
pi_54962580
Nederland, Italie, Duitsland, Spanje
  zaterdag 1 december 2007 @ 09:59:13 #175
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54963306
Wordt t uitgezonden ?
><(({°>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo