quote:Dit weekend stond in De Morgen "het ware verhaal" achter de dopingperikelen van Vino & Kash vorige zomer. Ik weet niet of ik hier iets nieuws vertel (volgens De Morgen is het in het circuit ondertussen al algemeen geweten), maar toch voor de onwetenden onder ons:
Vino & Kash hebben zich tijdens de tour ergens teruggetrokken en een zak bloed ingespoten die ze eerder van zichzelf hadden afgetapt. Dit soort van bloeddoping is zeer moeilijk opspoorbaar. Maar helaas maakten ze een klein foutje: Vino nam het zakje van Kash en Kash het zakje van Vino. Daardoor werd de transfusie opspoorbaar. Geluk bij een ongeluk: ze hebben dezelfde bloedgroep zodat de medische gevolgen van de verwisseling beperkt bleven. Dit verhaal verklaart ook:
1) waarom noch Kash noch Vino enig juridisch verhaal proberen te halen over de grond van de zaak en Kash enkel zijn recht probeert te halen via het zich beroepen op het recht van privacy.
2) waarom Kash speciaal geviseerd werd na de Tour (de UCI wist blijkbaar snel dat Vino bloed van Kash had, dus dachten ze: dan zit er mogelijk ook bloed van Vino bij Kash)
Dat is een feit. Die heeft zelfs een bataljon aan controleurs ingeschakeld om te voorkomen dat die idioten op die manier gesnapt worden ...quote:Op maandag 18 februari 2008 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Onder Bruyneel zou dat nooit gebeuren.
En lees nu het verhaaltje over De Morgen nog een keer.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:16 schreef horstjan het volgende:
Andrey Kashechkin testte bij een out-of-competition-controle op 1 augustus in het Turkse Belek positief.
quote:Op maandag 18 februari 2008 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dan zit het hele Nederlandse wielrennen bijna "op zijn gat".
Ik blijf erbij dat het niet gezond is dat één ploeg een dergelijk monopolie heeft in zo'n groot wielerland, er moet meer tegengewicht komen, een tweede grote ploeg (Pro-Tour niveau dus). Talent is er genoeg en ik kan me niet inbeelden dat er geen sponsors zouden gevonden worden.
Ik zou als groot bedrijf op dit moment toch niet zo snel in de wielersport stappen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:56 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Genoeg grote bedrijven in Nederland. Als je alleen al naar voetbalsponsoren kijket en bedenkt hoeveel extra exposure die zou kunnen hebben als ze ipv een tweederangsclub een protourploeg zouden sponsoren. Jammer dat TVM zo succesvol is met schaatsen, maar misschien wil Telfort wel een wielerploeg starten. Die stoppen toch na dit seizoen met schaatsen. Of misschien de postcodeloterijploeg?
In datzelfde artikel stond ook het volgende stuk interessante (van 2cycle):quote:
quote:En Bruyneel zelf? Zijn broodjes zijn gebakken en hij overleeft wel zonder een jaartje Tour, Parijs-Roubaix of Luik-Bastenaken-Luik. De beste ploegleider van het afgelopen decennium is géén fan van doping, maar tegen hem spreekt zijn reputatie als machiavellist. Hij heeft in deze sector geen concurrentie. Van Ivan Basso was geweten dat hij boter op zijn hoofd had in de affaire-Puerto, maar Bruyneel keek de andere kant op en gaf hem een contract bij Discovery. Vorig jaar rond die tijd moest hij hem ontslaan. Nu heeft hij weer Levi Leipheimer gecontracteerd. De Amerikaan solliciteerde ook bij CSC, maar werd daar op basis van afwijkende bloedwaarden niet gecontracteerd. Wie in de grijze zone opereert, moet niet verbaasd zijn als het licht opeens uitgaat.
Ben het helemaal eens met wat je zegtquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er is trouwens zoveel lokaal talent (Gesink, Dekker, Reus, Mollema, Langeveld, Boom en eigenlijk ook nog Eltink, Posthuma en Weening) dat die elkaar op termijn onherroepelijk in de weg rijden. Je ziet nu al dat Weening in de richting van helper evolueert terwijl die totaal nog niet weet wat hij juist kan bereiken, maar hij moet al schuiven omdat er een hoop anderen zitten aan te komen en het bij hem niet zo snel als gehoopt gaat.
Je zag al wat er met Kroon gebeurde toen hij zijn vrijheid kreeg. Ik denk trouwens dat Boogerd wel eens LBL of nogmaals de AGR had gewonnen als hij eens van ploeg was gewisseld. Rabobank is erg sterk, zelfs bijna ongeëvenaard in zijn jeugdopleiding, maar op een bepaald moment wordt het gewoon te veel een instituut dat verstikkend werkt.
Ik denk ook niet dat grote bedrijven op dit moment in het wielrennen stappen. In plaats van dat de UCI, ASO en consorten de Protour "oorlog" voeren kan men beter zorgen dat het wielrennen weer geloofwaardig wordt. Dus terug naar de situatie van voor de Protour en dan de komende 5 jaar de sport weer geloofwaardig maken. Zonder geloofwaardigheid haken grote sponsors af en zonder sponsors geen ploegen en koersen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:14 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ik zou als groot bedrijf op dit moment toch niet zo snel in de wielersport stappen.
Als het de komende 2 jaar relatief rustig blijft op dopinggebied, wat ik absoluut niet verwacht, dan zou het misschien een optie zijn.
Eerder lijkt me, hoe jammer heet ook is, niet slim om te doen.
Bron: http://www.wielrensite.nl/nieuws/6579quote:Jan Gisbers is bezig om een nieuwe Nederlandse ProTour-ploeg op te zetten. Dat schrijft het Brabants Dagblad. Volgens de krant is de voormalig ploegleider van PDM met zijn plannen al in een vergevorderd stadium.
Bondscoach Egon van Kessel is aangetrokken als adviseur van de nieuwe ploeg. De formatie wil volgend seizoen met een ProContinentale licentie van start gaan. Twaalf Nederlandse talenten moeten een plaats gaan krijgen. "De beste talenten zullen ongetwijfeld een aanbod van Rabobank krijgen. Wij kunnen wellicht verder met de renners die daarna overblijven," aldus Gisbers, die in november dit jaar zijn ploeg klaar wil hebben.
Binnen twee jaar moet de ploeg toetreden tot de ProTour. Gisbers heeft al een hoofdsponsor, maar wil de naam nog niet bekend maken. "Het is een nieuw bedrijf dat op dit moment in onderhandeling is met een aantal partijen", aldus Gisbers.
Momenteel is Rabobank de enige ProTour-ploeg met een Nederlandse licentie. Sinds het verdwijnen van TVM in 1999 is Rabobank de enige Nederlandse wielerploeg op het hoogste niveau.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 04:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dopinginspectrice haalt naakte Hulsmans vanonder de douche
Vreemd tafereel na afloop van de rit in San Luis Obispo in de ronde van Californië.
Een vrouwelijke inspecteur van het Amerikaanse Antidopingagentschap nam haar taak zo ter harte dat ze de camper van QuickStep binnenstormde op het moment dat de voltallige ploeg onder de douche stond. De vrouw bleeft toekijken tot Boonen en co zich gedoucht hadden en troonde dan Kevin Hulsmans mee naar het antidopinglokaal voor een plasje. De Limburger kon er niet om lachen. 'Ik vind het niet normaal dat voor zoiets een vrouw wordt aangeduid. We vroegen haar beleefd om naar buiten te gaan, maar ze weigerde. Wat dacht ze? Dat ik door het dak zou ontsnappen? Een man zou zoiets eens moeten proberen bij acht naakte vrouwelijke atletes.' (hc)
tuurlijk regels zijn regels maar wat Hulsmans aanhaalt over 1 man bij 8 naakte vrouwen, dan had je de poppen wel aan het dansen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:14 schreef -skippybal- het volgende:
Regels zijn dat je de renner niet meer uit het oog mag verliezen totdat 'ie z'n plasje heeft gedaan. En dat weet Hulsmans zelf ook wel.
Ik snap trouwens ook niet waarom men gewoon geen mannelijke controleurs stuurt naar een mannensport en vrouwelijke controleurs bij een vrouwensport ...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tuurlijk regels zijn regels maar wat Hulsmans aanhaalt over 1 man bij 8 naakte vrouwen, dan had je de poppen wel aan het dansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |