Bron: nu.nlquote:Radio 2 schrapt twee nummers uit Top 2000
HILVERSUM - Radio 2 heeft twee nummers uit de Top 2000 geschrapt omdat er onevenredig vaak op was gestemd. Het gaat om nummers van de Groningse zanger Ede Staal en de religieuze band Hillsong United. Voor beide artiesten was een grote lobby ontstaan, door respectievelijk het Dagblad van het Noorden en 'Christenen op Hyves'.
Unicum
Beide artiesten dreigden in de top 10 terecht te komen. Het is een unicum in het negenjarige bestaan van de Top 2000 dat er nummers uit de lijst gehaald worden. "We kunnen goed zien wanneer de stemming wel of niet eerlijk gaat. Iedereen mag op tien nummers stemmen, als we zien dat er alleen het minimumaantal van drie artiesten wordt opgegeven, met die artiest bovenaan, dan weten we dat het door die actie komt", aldus een woordvoerder van de radiozender. Hij benadrukt dat Radio 2 kleine, goedbedoelde acties van fanclubs toejuicht. "Maar deze twee acties waren te groot en dan krijgt de lijst een vertekend beeld."
Adjunct-hoofdredacteur Evert van Dijk van het Dagblad van het Noorden zegt overdonderd te zijn door het succes van de actie. "Het is niet zo dat wij een lullige lokale artiest in de Top 2000 willen hebben, Ede Staal behoort tot het culturele erfgoed hier." Van Dijk noemt het daarom "een beetje flauw" dat Radio 2 de artiest uit de lijst heeft gehaald. "We zijn een slachtoffer geworden van ons eigen succes."
Inmiddels zijn er al enkele honderdduizenden stemmen uitgebracht op de lijst die traditioneel de dagen voor oud en nieuw wordt uitgezonden. Tot en met 30 november kan er worden gestemd.
Stelling: het is terecht dat Radio 2 een stokje steekt voor religieuze manipulatie van de Top 2000.quote:Mensen, stelt u zich dit eens voor:
Top 2000 voor de komende jaarswisseling:
1. Hillsong United - Tell the World
2. Boudewijn de Groot - Avond
3. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
4. Queen - Bohemian Rhapsody
ect.. ect..
"Bijna 10 miljoen Nederlanders hebben genoten van de achtste editie van de Top 2000." 10 miljoen... Nu, de 9e keer zullen er 10 miljoen Nederlanders zien dat er een groep is dat zichzelf christenen noemt. Een groep, geen fanclub van Queen of Led Zeppelin, maar van Jezus! Dit is één van de makkelijke manieren van evangeliseren! Maar doe het wel !!!
Namelijk het volgende...
1. Ga naar: http://top2007.radio2.nl/stemmen/page/top2000_stempagina_normaal
2. Kies 3 nummers uit (naar eigen keuze) klik vervolges op 'verder' (van onbekende artiesten uiteraard, anders staat Queen alsnog op 1)
3. Uw eigen keuze: Typ bij artiest: Hillsong United en bij Titel: Tell the World
4. Voer uw gegevens in en stem!
5. Stuur dit mailtje naar zo veel mogelijk mensen
Ik hoop dat het jaar 2007 afgesloten mag worden met de woorden: "Tell the world that Jesus lives" !!!
Wou al zeggen. Of vergeet Topicstarter dat voor het gemak maar weer om zodoende gemakkelijk te scoren over de rug van Christenenquote:Op woensdag 21 november 2007 12:40 schreef Sapstengel het volgende:
En voor manipulatie door Groningse kleiboeren.
QFT.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:44 schreef -skippybal- het volgende:
Ach, of die manipulatie nu door christen-fundi's wordt gedaan of door Boudewijn de Groot hooligans, het blijft een kutlijst.
Ik wil wel toelichten waarom ik de Groningse zanger niet noemde. Voor hem is namelijk een actie gestart vanwege zijn liedjes, niet vanwege één of andere ideologie die hij vertegenwoordigt. De beste man schijnt een begrip te zijn in Groningen, dus ik begrijp eigenlijk niet echt waarom Groningers geen actie mogen houden om hem in de Top 2000 te krijgen. WEL snap ik dat Radio 2 hier ingrijpt, omdat een vertekend beeld over zijn populariteit ontstaat.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:41 schreef Gunner het volgende:
Wou al zeggen. Of vergeet Topicstarter dat voor het gemak maar weer om zodoende gemakkelijk te scoren over de rug van ChristenenWil zo'n actie verder niet goedpraten maar het is duidlelijk wat je precies wilt met dit bericht. Cheap shot hoor.
Dat is dus wat achtergrond waarom ik dit topic heb gestart.quote:Bijbel wint NS Publieksprijs
AMSTERDAM (ANP) - De Nieuwe Bijbelvertaling heeft met een verpletterende meerderheid aan stemmen de NS Publieksprijs voor het Nederlandse Boek 2005 gewonnen. Gods Woord is daarmee Boek van het Jaar 2005. De Bijbel was niet eens genomineerd.
Maar liefst 92.075 mensen brachten een stem in de verkiezing van het Boek van het Jaar, bijna 72 procent koos de Bijbel. Het aantal stemmers was opvallend veel hoger dan vorig jaar: toen stemden 40.604 mensen. Dat is donderdagmiddag bekendgemaakt door de Stichting CPNB, initiatiefnemer van de prijs. Het is voor het eerst in het bestaan van de prijs dat een niet-genomineerd boek wint.
De Nieuwe Bijbelvertaling van het Nederlands Bijbelgenootschap en de Katholieke Bijbelstichting verscheen een jaar geleden in diverse edities. Inmiddels zijn bijna 650.000 exemplaren verkocht.
Voor de NS Publieksprijs 2005 waren zes boeken genomineerd door een selectiecomité van boekverkopers: De thuiskomst van Anna Enquist; Troost van Ronald Giphart; Knielen op een bed violen van Jan Siebelink; De reünie van Simone van der Vlugt; Je gaat het pas zien als je het doorhebt van Pieter Winsemius en Sonny Boy van Annejet van der Zijl. Het publiek kon in september en oktober stemmen.
quote:Op woensdag 21 november 2007 13:35 schreef SCH het volgende:
Belachelijk.
Twee jaar geleden werd er door radio 2 zelf een enorme lobby gevoerd voor het nummer Avond van Boudewijn de Groot, wat daardoor op 1 kwam.
Die hele top 2000 is volstrekt ondoorzichtig - bovendien lobbien alle presentatoren nu ook voor hun eigen nummers.
Het lijkt mij een leuk plan dat FOK of GS een lobby gaat voeren voor Bohemian Rhapsody, dan moet het wel geschrapt worden van de lijst.
Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee... Radio 2 krijgt dan een koekje van eigen deeg, met hun Boudewijn de Groot-lobby. Wat overigens OOK religieus is geïnspireerd, want menigeen heeft erop gestemd vanwege de tekst van het nummer: "Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof... "quote:Op woensdag 21 november 2007 13:42 schreef kipknots het volgende:Ik wil de reactie van radio 2 wel eens zien als een grote Bohemian Rhapsody lobby opgezet wordt en in de media wordt gebracht.
Is dat niet een leuk idee voor FOK!?, om GS te snel af te zijn?quote:Op woensdag 21 november 2007 13:42 schreef kipknots het volgende:
[..]![]()
Ik wil de reactie van radio 2 wel eens zien als een grote Bohemian Rhapsody lobby opgezet wordt en in de media wordt gebracht.
Lijkt me een mooi plan.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat niet een leuk idee voor FOK!?, om GS te snel af te zijn?
Zeker, en GS doet Hotel California ofzo welquote:Op woensdag 21 november 2007 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat niet een leuk idee voor FOK!?, om GS te snel af te zijn?
Dan start je toch even een tegenactie met het volgende lijstje:quote:Op woensdag 21 november 2007 13:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee... Radio 2 krijgt dan een koekje van eigen deeg, met hun Boudewijn de Groot-lobby. Wat overigens OOK religieus is geïnspireerd, want menigeen heeft erop gestemd vanwege de tekst van het nummer: "Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof... "
Hehe, dat is precies wat ik al gesuggereerd heb op de FP: wil je een bepaald nummer koste wat kost uit die Top 2000 houden; zet dan een lobby op om er op te stemmen, eens kijken hoe consequent ze zijn bij Radio 2...quote:Op woensdag 21 november 2007 13:35 schreef SCH het volgende:
Belachelijk.
Twee jaar geleden werd er door radio 2 zelf een enorme lobby gevoerd voor het nummer Avond van Boudewijn de Groot, wat daardoor op 1 kwam.
Die hele top 2000 is volstrekt ondoorzichtig - bovendien lobbien alle presentatoren nu ook voor hun eigen nummers.
Het lijkt mij een leuk plan dat FOK of GS een lobby gaat voeren voor Bohemian Rhapsody, dan moet het wel geschrapt worden van de lijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |