abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50031511
Hoe denken buitenlanders eigenlijk over Nederland?

Buiten de standaard in Nederland draagt men klompen, eet hele dagen kaas, drugs kan je overal gekocht worden enzo....

Hoe denken ze verder over de nederlanders?

Wat zijn de vooroordelen?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:52:09 #2
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_50031605
MEKKI WAAR BEN JE !
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:54:07 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50031647
we douchen nooit of zoiets...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50031657
hijs dood! gelynched door de fok!knokploeg
pi_50031805
Goffer, post ik eens niet in ONZ, komen de ONZ user mij achtervolgen
Dit is serieus dus hoe denken de mensen die buiten nederland wonen over Nederland?
Dus niet hoe denken de allochtonen die IN nederland wonen over nederland want dat interesseert me geen reet.
pi_50031810
in duitsland zijn ze erg positief over nederland, zien het zelfs als voorbeeld.
pi_50031854
nja, in amerika zijn ze er van overtuigd dat we allemaal drugsverslaaden zijn die elk kind met een kleine afwijking aborteren of euthenasie op plegen...
was een tijd geleden ook een docu over, wordt je niet vrolijk van hoe erg dingen verdraaid worden en hoe vast sommige buitenlands in hun eigen leefbeeld (euthenasie mag niet, onder geen enkele voorwaarde, god heeft al het leven geschapen, blabla) zitten

echt admiraaltje, ik kom overal die icon van je tegen, te grappig gewoon
(bijna irritant, maar hijs echt cool )
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:02:47 #8
111528 Viajero
Who dares wins
pi_50031867
Het is echt een groot voordeel uit NL te komen, niemand heeft echt een hekel aan ons, en we worden gezien als vriendelijk, professioneel en ondernemend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:03:47 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50031895
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef DropjesLover het volgende:
nja, in amerika zijn ze er van overtuigd dat we allemaal drugsverslaaden zijn die elk kind met een kleine afwijking aborteren of euthenasie op plegen...
was een tijd geleden ook een docu over, wordt je niet vrolijk van hoe erg dingen verdraaid worden en hoe vast sommige buitenlands in hun eigen leefbeeld (euthenasie mag niet, onder geen enkele voorwaarde, god heeft al het leven geschapen, blabla) zitten
Weet je ook gelijk waar die xenofobe gedachtes van veel kaaskoppen over andere culturen vandaan komen..

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:05:08 #10
165512 MASD
Music is dead.
pi_50031932
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef Viajero het volgende:
Het is echt een groot voordeel uit NL te komen, niemand heeft echt een hekel aan ons, en we worden gezien als vriendelijk, professioneel en ondernemend.
je hebt het dus echt verkeerd dat beeld is dus echt niet positief
Long live music.
pi_50031972
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Weet je ook gelijk waar die xenofobe gedachtes van veel kaaskoppen over andere culturen vandaan komen..

wij gaan niet prat op onze liefde voor een profeet, waar ze bereid zijn voor te sterven en plegen aanslagen uit zijn/haar naam. teven accepteren wij (over het algemeen) wel mensen die anders zijn/denken.

daar zit het verschil hem in

toegegeven, niet iedere gekleurde is een moslim en niet alle moslims zijn terroristen
pi_50032050
Ze snappen sowieso niet dat we ons volkslied verkrachten ( Jumpstyle ) Walgelijk
Wiesdebaas ..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:11:35 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50032070
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:05 schreef MASD het volgende:

[..]

is dat zo? op vakanties in vele buitenlanden merk ik juist wel dat positieve van burgers daar ten aanzien van nederlanders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:12:31 #14
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50032087
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:07 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

wij gaan niet prat op onze liefde voor een profeet, waar ze bereid zijn voor te sterven en plegen aanslagen uit zijn/haar naam. teven accepteren wij (over het algemeen) wel mensen die anders zijn/denken.

daar zit het verschil hem in

toegegeven, niet iedere gekleurde is een moslim en niet alle moslims zijn terroristen
Je beperkte visie...........wij hebben wel: verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten etc etc....

de mensen die jij noemt zijn slechts een vergelijkbaar deel van een ander spectrum, maar maar één oorzaak: een andere cultuurerfenis. Niets meer, niets minder

Kaaskop!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_50032120
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:05 schreef MASD het volgende:

[..]

vriendelijk, professioneel en ondernemend is niet positief?
pi_50032139
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:10 schreef BolleSmurf het volgende:
Ze snappen sowieso niet dat we ons volkslied verkrachten ( Jumpstyle ) Walgelijk
dat snap ik ook niet, vind het walgelijk eigenlijk....
buiten het feit dat het niet klinkt
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Je beperkte visie...........wij hebben wel: verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten etc etc....

de mensen die jij noemt zijn slechts een vergelijkbaar deel van een ander spectrum, maar maar één oorzaak: een andere cultuurerfenis. Niets meer, niets minder

Kaaskop!
verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten; die heb je overal... ook bij hindoes, moslims en bosjesmannen
en laten wij als nederlanders nu redelijk open staan voor andere cultuur(erfenis)en

note to self, lekkere oude kaas kopen (moet nog inkopen doen )
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:18:43 #17
165512 MASD
Music is dead.
pi_50032250
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

vriendelijk, professioneel en ondernemend is niet positief?
ik bedoel dus dat (met uitzondering van mensen die wel (zakelijke) relaties hebben met Nederlanders) helemaal niet zo'n beeld hebben meer dat euthanasie/alle vrouwen zijn hoeren (wallen) idee
Long live music.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:19:53 #18
165512 MASD
Music is dead.
pi_50032292
er is ook trouwens ook nog verschil tussen het platteland en toeristische gebieden...
Long live music.
pi_50034111
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:18 schreef MASD het volgende:

[..]

ik bedoel dus dat (met uitzondering van mensen die wel (zakelijke) relaties hebben met Nederlanders) helemaal niet zo'n beeld hebben meer dat euthanasie/alle vrouwen zijn hoeren (wallen) idee
dat zijn dus juist de mensen wiens mening je niet serieus moet nemen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 15:56:34 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50034189
Nederlanders zijn grof, betweterig en niet diplomatiek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:18:22 #21
165512 MASD
Music is dead.
pi_50034701
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
je vergeet gierig
Long live music.
pi_50034852
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
Yep... dat is wat ik ook ervaar.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:37:45 #23
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50035039
Hier in het deel van de VS waar ik woon zijn de meeste mensen wel positief over Nederland. Tenminste.. als ze weten waar het ligt. Gebeurt regelmatig dat men hier denk dat Nederland & Denemarken hetzelfde zijn. Ik wordt nl nogal eens gevraagd of Danish een moeilijke taal is. De meesten weten wel dat we tulpen hebben en goede kaas en klompen dragen ja. Molens zijn hier ook erg bekend. Verder zijn de conservatieven hier het natuurlijk niet eens met het nederlandse soft-drugs & euthanasie beleid, maar ja.. dan aan de andere kant zijn er hier genoeg die dat graag hier in de VS ingevoerd zouden willen zien.
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
pi_50035041
Nederland als land heeft toch vooral de naam van een vooruitstrevend (progressief) land wat politiek betrefd. De vooroordelen over Nederlanders heb ik nog niet mogen horen.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:10:40 #25
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50035680
Ligt eraan... Sommige zien Nederland als een losgeslagen promiscue land waar veel drugs wordt gebruikt en Amsterdam in groot red light district is. Anderen zijn posititief over ons. Vinden dat we de taal goed spreken, snel aanpassen (valt volgens mij wel mee)...

Koppig en altijd een mening hebben hoor ik ook wel vaak... lijkt me weer een negatief puntje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')