abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7666367
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 12:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Niet durven of niet willen? Denk dat het in veel gevallen het laatste is.

Mensen hebben idd geen besef wat voor invloed ze op hun omgeving hebben, maar dat is meestal juist ook een reden waarom iemand zelfmoord pleegt.

Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de omgeving (ken iemand die zijn eigen zoon heeft gevonden, opgehangen) maar zoals sommige zeggen, "het is een egoistische daad" ..dat vind ik ook weer kortzichtig.
Denk dat niemand 'zo maar eventjes' zelfmoord pleegt (gaat wel wat aan vooraf)

Vriend van mij ook, 2 maanden terug ... zijn broer in de gang gevonden.. opgehangen aan de trap
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  donderdag 2 januari 2003 @ 15:25:17 #252
26741 Baronekke
Ohjee. Maiden Kikz0rtje! *aai*
pi_7666462
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 13:19 schreef DarkElf het volgende:
Zelfmoord is niet iets waar je aan denkt als het "even" niet goed met je gaat. Het is ook zeker niet de weg van de minste weerstand. Jarenlang (onmenselijk)lijden zijn er vaak aan vooraf gegaan en mensen denken er vaak veel te makkelijk over.

* DarkElf mengt zich verder niet in deze discussie, uit eigen bestwil

Goed gedaan, ik leg me bij deze opmerking neer.
Knuffelkikk0r
  donderdag 2 januari 2003 @ 16:17:45 #253
43266 NightDemon
Humans: just a consuming virus
pi_7667753
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte bij deze post is dan: hup, ga er op uit en maak die vrienden. Doe moeite voor wat je wilt en maak zelf van je leven wat je wilt. Lijkt me beter dan je erbij neerleggen en aan zelfmoord te denken.

Daar heb jij helemaal gelijk in Ik had ook al gezegd dat ik ervoor aan het werk be, maar het is gewoon moeilijk voor mij
Getting deeper in my world, so deep: daylight will never reach. The place wich you disgust, but wich I now must live in because of you.
pi_7670390
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:13 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dit lijkt me klinkklare onzin. De paar keer dat ik met een arts over dit soort dingen heb gesproken wilden ze me gelijk aan de AD gooien, ik heb niet het idee dat ze daar erg terughoudend mee zijn. Alleen los je vaak niks op met medicijnen, maar meer het het aanpakken van de basis van je probleem.

Wat NightDemon zegt zou misschien wel kunnen.. Ik heb voordat ik bij het RIAGG in behandeling kwam, een tijdje Seroxat gebruikt.
Daar ben ik op aanraden van een psycholoog mee gestopt en had nog een zooi pilletjes over. Die heb ik in een dwaze bui, samen met verschillende andere pillen ingenomen. Dit weten ze bij het RIAGG ook.
Maar ze weten ook wel dat je met deze medicijnen geen zelfmoord kunt plegen, alleen wist ik dat niet toen ik het probeerde.(was overigens niet goed overwogen en was dronken).

quote:
Dus zie ik het als positief dat ze denken dat je geen medicijnen nodig hebt, runawaytrain. Ik vond je antwoord post overigens veel volwassener en positiever dan voorgaande posts, goed dat je bezig bent met dingen te veranderen in het positieve in je leven.
Zelf zie ik dit niet als positief. Zowel hulpverleners als ikzelf weten (nog) niet waar de kern van mijn 'problemen' zit en deze is dus ook (nog) niet aan te pakken.
Vandaar dat ik zelf aan een vorm van AD te denken, tot er wat meer duidelijkheid is.
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_7670452
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:16 schreef NightDemon het volgende:

[..]

Nee ik was toen kei verliefd op haar, ik ben ook nie in 1 keer op haar afgestapt ofzo, heb er wel lang mee ge8. Maar nu hoef ik nie persee een relatie met iemand ofzo. Geef mij maar gewoon een paar goede vrienden. Mij maakt het nu geen fuck meer uit dat ik nooit een vriendin heb gehad ofzo.

Aha, ik snap het. Komt me bekend voor, alleen was ik niet van plan de rest van m'n leven single te blijven.
Maar voorlopig wel, tot ik er zelf weer bovenop ben.
Ik ben nog steeds van mening dat er weinig is om voor te leven, als je niemand hebt om van te houden.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_7719315
Zelfmoord poging is een poging om te een ander te laten weten dat het niet goed gaat. Ikzelf heb wel diverse keren gedachtens gehad,maar nooit uitgevoerd. Kwam misschien omdat ik als kind mijn moeder in de badkamer heb gevonden met pillen en alchohol. Ik heb haar leven gered destijds. Maar ik kan me wel voorstellen dat het zo slecht met je gaat dat je de dood als een uitweg ziet. Belangrijk is als je gedachten hebt om hulp te zoeken. Eventueel professionele hulp. Ik weet dat er een organisatie bestaat genaamd exess. Zij zijn ervaringsdeskundige en hebben zich ook rot gevoeld. Nu proberen zijn mensen te helpen en te overtuigen dat zelfmoord niet de juiste oplossing is.
Ik dacht dat het in Eindhoven zit,weet alleen niet of ze nog bestaan.

Je zou ook even op het forum van http://www.psychologie.nu kunnen kijken. Daar kun je met mensen over je zelfmoordgedachtes praten.

ben ik klaar met mijn therapie, moet ik in therapie om van mijn therapieverslaving af te komen.
pi_7720562
Meningen rondom zelfmoord.. stond ook al in de topiclist,
kunnen we daar verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')