http://nl2.php.net/class is een hele goede om mee te beginnenquote:Op maandag 3 december 2007 21:26 schreef PiRANiA het volgende:
ik snap eigenlijk nog steeds niet wat classes zijn, wat ze doen en waar ze goed voor zijn...
ik heb ze in 3 jaar nog nooit gebruikt iig...
wie legt het me uit?
Daarnaast zijn deze ook erg handig:quote:Op maandag 3 december 2007 21:32 schreef JortK het volgende:
[..]
http://nl2.php.net/class is een hele goede om mee te beginnen
Ik doelde eingelijk meer op een functie dat van het volgende voorbeeldquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | "ae" => "United Arab Emirates", "af" => "Afghanistan", "ag" => "Antigua and Barbuda", "ai" => "Anguilla", "al" => "Albania", "am" => "Armenia", "an" => "Netherlands Antilles", "ao" => "Angola", "aq" => "Antarctica", |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | "ae" => "United Arab Emirates", "af" => "Afghanistan", "ag" => "Antigua and Barbuda", "ai" => "Anguilla", "al" => "Albania", "am" => "Armenia", "an" => "Netherlands Antilles", "ao" => "Angola", "aq" => "Antarctica", |
htmlentities?quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:02 schreef markiemark het volgende:
Hooii lieve vrienden! Heb in mijn mysql database een aantal teksten staan. Deze zijn in vershchillende talen. Het probleem is dat deze de pure teksten zijn dus inclusief alle haakjes en streepjes, niet omgezet naar &..; code. Als ik deze weergeef in mijn browser komen er in Firefox blokjes met vraagtekentjes te staan en in internet explorer kleine vierkantjes. Hoe kan ik dit oplossen. De codering in de database is utf-8- unicode.
Hoe kan ik dit oplossen?
moet daar dan nog iets achter? Zie http://nl2.php.net/manual/en/function.htmlentities.php hier dat er de nodige aanvullingen kunnen zijn..quote:
Probeer eerst maar gewoon eensquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:06 schreef markiemark het volgende:
[..]
moet daar dan nog iets achter? Zie http://nl2.php.net/manual/en/function.htmlentities.php hier dat er de nodige aanvullingen kunnen zijn..
1 2 3 | htmlentities($string); ?> |
Er zit ook html in de database.. Die wordt dan ook omgezet naar tekst.. en das niet de bedoeling..quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:07 schreef JortK het volgende:
[..]
Probeer eerst maar gewoon eens
[ code verwijderd ]
Als je met utf-8 wil werken moet *alles* utf-8 zijn, niet alleen je database. Dus zorgen dat je pagina ook in utf-8 is (meta content-type tag goed zetten en vooral ook zorgen dat utf-8 als content-type in de page headers wordt meegestuurd) en in php zorgen dat de mbstring extentie is geinstalleerd en alleen de utf-8 veilige functies gebruiken. Alle standaard string functies zoals strlen etc raken in de war van utf-8 en geven verkeerde resultaten als je niet expliciet instelt dat de utf-8 versie gebruikt moet worden, dus bijv door mb_strlen te gebruiken ipv strlen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:02 schreef markiemark het volgende:
Hooii lieve vrienden! Heb in mijn mysql database een aantal teksten staan. Deze zijn in vershchillende talen. Het probleem is dat deze de pure teksten zijn dus inclusief alle haakjes en streepjes, niet omgezet naar &..; code. Als ik deze weergeef in mijn browser komen er in Firefox blokjes met vraagtekentjes te staan en in internet explorer kleine vierkantjes. Hoe kan ik dit oplossen. De codering in de database is utf-8- unicode.
Hoe kan ik dit oplossen?
Dat is dus eigenlijk niet te doen.. met htmlentities() werkt het ook niet omdat dan de html code ook wordt omgezet.. hoe kan ik er voor zorgen dat de tekens wel om worden gezet, maar de html niet?quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je met utf-8 wil werken moet *alles* utf-8 zijn, niet alleen je database. Dus zorgen dat je pagina ook in utf-8 is (meta content-type tag goed zetten en vooral ook zorgen dat utf-8 als content-type in de page headers wordt meegestuurd) en in php zorgen dat de mbstring extentie is geinstalleerd en alleen de utf-8 veilige functies gebruiken. Alle standaard string functies zoals strlen etc raken in de war van utf-8 en geven verkeerde resultaten als je niet expliciet instelt dat de utf-8 versie gebruikt moet worden, dus bijv door mb_strlen te gebruiken ipv strlen.
Dat wordt volgens mij een lastig verhaalquote:Op woensdag 5 december 2007 11:03 schreef markiemark het volgende:
[..]
Dat is dus eigenlijk niet te doen.. met htmlentities() werkt het ook niet omdat dan de html code ook wordt omgezet.. hoe kan ik er voor zorgen dat de tekens wel om worden gezet, maar de html niet?
Tja, dat is en blijft de vraag hé.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:32 schreef HuHu het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je vervolgens met die zoekwoorden wil gaan doen. Wil je kijken wel woord afzonderlijk het meeste voor komt, dan kun je ze apart opslaan. Maar wil je ook relaties tussen zoekwoorden weten, dan moet je weer andere dingen bijhouden.
Ik ben altijd ervoor om je database relationeel te houden.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef Chandler het volgende:
[..]
Tja, dat is en blijft de vraag hé.
Maar zou jij relaties leggen? of juist niet?
En hier istie dan, als iemand er nog nut voor zietquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:21 schreef Chandler het volgende:
Tnx Aquaatje, ik zal even een routine schrijven.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 | function checkSpaces($in) { $inNew = explode("\n", $in); $inItems = count($inNew); $inMin = 1000; for ($x = 0; $x < $inItems; $x++) { for ($y = 0; $y < strlen($inNew[$x]); $y++) { if (substr($inNew[$x], $y, 1) != " ") { $inMin = $y; break; } } } return $inMin; } function removeSpaces($in, $remove) { $inNew = explode("\n", $in); $inItems = count($inNew); for ($x = 0; $x < $inItems; $x++) { $inNew[$x] = substr($inNew[$x], $remove, strlen($inNew[$x]) - $remove); } return implode("\n", $inNew); } $str = " hello world moi hoi lol test test test tes"; <h2>Original</h2> <pre> echo checkSpaces($str); echo "\r\n" . $str; </pre> <h2>Altered</h2> <pre> echo removeSpaces($str, checkSpaces($str)); </pre> ?> |
Het kan in ieder geval ietsje korterquote:Op woensdag 5 december 2007 13:35 schreef Chandler het volgende:
[..]
En hier istie dan, als iemand er nog nut voor ziet
[ code verwijderd ]als het sneller kan wil ik dit ook wel horen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | function ltrimSpaceColumns($in) { if(preg_match_all('|^ +|m', $in, $matches)) { $min = 0x7fffffff; foreach($matches[0] as $match) { if(($newMin = strlen($match)) < $min) { $min = $newMin; } } if($min > 0) { $in = preg_replace('|^ {'.$min.'}|m', '', $in); } } return $in; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | FROM client AS c WHERE c.DateAdded != 0 ORDER BY c.DateAdded DESC LIMIT ".$max." SELECT CONCAT('Updated client: ',c.Name) AS Description, c.DateUpdated AS Date FROM client AS c WHERE c.DateUpdated != 0 ORDER BY c.DateUpdated DESC LIMIT ".$max." |
1 2 3 4 5 6 7 8 | CONCAT('New client: ',c1.Name) AS DescriptionNew, c1.DateAdded, CONCAT('Updated client: ',c2.Name) AS DescriptionUpdated, c2.DateUpdated, CONCAT('Bladiebla client: ',c3.Name) AS DescriptionBladiebla, c3.DateBladiebla FROM client AS c1, client AS c2, client AS c3 WHERE c1.DateAdded != 0 AND c2.DateUpdated != 0 AND c3.DateBladiebla != 0 ORDER BY c.DateAdded DESC, c2.DateUpdated DESC, c3.DateBladiebla DESC LIMIT $max |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |