abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54736327
Hallo,

Voor mijn werk moet ik een filmbestandje plaatsen op een website. Nu heb dit bestand aangeleverd gekregen in een .mpg bestand. Deze is echter te groot voor de website (168 MB). Nu is mijn vraag: wat is een makkelijke manier om dit bestand te verkleinen, maar wat wel de kwaliteit waarborgt?

Alvast bedankt voor de reacties!
Alcohol doesn't solve any problems... But then again, neither does milk!
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:52:41 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54736502
we need more info Is het om te downloaden ? Is het om in een player af te spelen ? Wat wil je ermee doen ?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:55:27 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54736544
MPG->AVI (Xvid).

Edit: slordig gelezen, voor een website alsnog te groot, zie reacties hieronder

[ Bericht 51% gewijzigd door TNA op 20-11-2007 13:27:58 ]
pi_54736896
Als hij op de site geplaatst moet worden om deze daar te bekijken FLASH file van maken.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_54737128
of mp4 mischien?
pi_54737508
Het is om te downloaden, heb nog nooit eerder met flash gewerkt. Hoe zou ik dat het beste kunnen uitvoeren? Moet ik daar een flash-editor voor downloaden of iets dergelijks?

bedankt voor de reacties, ik ga er eens mee bezig
pi_54738429
maak er een .flv (flash file) van en dan imbedden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54738506
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:27 schreef Athmozz het volgende:
en hoe maak ik er een .flv bestand van? welk programma moet ik daarvoor gebruiken?
pi_54738585
ik ken er geen gratis programma'tjes voor, maar google eens met de trefwoorden "flv to mpg converter"

Er gaan veel mpg naar flv's tussen zitten, maar ook wel een paar omgekeerde.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:42:40 #10
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54738828
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:27 schreef Athmozz het volgende:
Het is om te downloaden.

TS ik zou gewoon een codec kiezen zoals hierboven beschreven is en dan met een gratis converter programmaatje het videobestand coderen naar avi. Dat flash gebeuren is om de video te embedden (op de website te vertonen) dus dat wil je niet.

En ook heeft de gemiddelde user geen Flv player geinstalleerd dus dat levert weer problemen op als mensen het willen bekijken.

een codec hebben de meeste mensen wel geinstalleerd. Je kan eventueel een linkje erbij plaatsen.
quote:
Deze video kan bekeken worden door mediaplayers met een .... codec geinstalleerd. Deze is hier te downloaden

o.i.d
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:50:20 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54738969
Beetje onzin verwijderd.
So we just called him Fred
pi_54739640
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:45 schreef adwin het volgende:
Het is om te downloaden, heb nog nooit eerder met flash gewerkt. Hoe zou ik dat het beste kunnen uitvoeren? Moet ik daar een flash-editor voor downloaden of iets dergelijks?

bedankt voor de reacties, ik ga er eens mee bezig
Maak er maar geen flash van als je (ook) wil dat het kan worden gedownload om het vanaf een lokale harde schijf af te spelen. De meeste gebruikers hebben geen (losse) speler voor FLV bestanden, dus dat levert een hoop gedoe (en klachten) op.

Mijn advies: maak er een Windows Media bestand van (WMV9), dat kan met de kosteloze Windows Media Encoder van Microsoft, waarbij je allerlei parameters kunt instellen. Als je ook de resolutie wil aanpassen, dan kun je m.i. het beste eerst je MPEG met VirtualDubMod inlezen en omzetten naar een (niet gecomprimeerd!) AVI bestand met de gewenste resolutie. Dat levert weliswaar een enorm bestand op, maar dat AVI bestand is weer probleemloos om te zetten in een compact WMV bestand met de Windows Media Encoder. Op deze manier krijg je kwalitatief het beste resultaat bij omzetting naar WMV. Windows Media bestanden kun je gemakkelijk in een ingebed spelertje in een webpagina of in een separaat popup venstertje laten afspelen zonder lange wachttijden (progressive download), maar je kunt ze ook gewoon ter download aanbieden op je site. Vrijwel iedereen zal je gedownloade bestand probleemloos kunnen afspelen (zelfs op een Mac of op een Linux systeem, mits voorzien van de juiste add-ons).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')