quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:45 schreef adwin het volgende:Het is om te downloaden, heb nog nooit eerder met flash gewerkt. Hoe zou ik dat het beste kunnen uitvoeren? Moet ik daar een flash-editor voor downloaden of iets dergelijks?
bedankt voor de reacties, ik ga er eens mee bezig
Maak er maar
geen flash van als je (ook) wil dat het kan worden gedownload om het vanaf een lokale harde schijf af te spelen. De meeste gebruikers hebben geen (losse) speler voor FLV bestanden, dus dat levert een hoop gedoe (en klachten) op.
Mijn advies: maak er een Windows Media bestand van (WMV9), dat kan met de kosteloze Windows Media Encoder van Microsoft, waarbij je allerlei parameters kunt instellen. Als je ook de resolutie wil aanpassen, dan kun je m.i. het beste eerst je MPEG met VirtualDubMod inlezen en omzetten naar een (niet gecomprimeerd!) AVI bestand met de gewenste resolutie. Dat levert weliswaar een enorm bestand op, maar dat AVI bestand is weer probleemloos om te zetten in een compact WMV bestand met de Windows Media Encoder. Op deze manier krijg je kwalitatief het beste resultaat bij omzetting naar WMV. Windows Media bestanden kun je gemakkelijk in een ingebed spelertje in een webpagina of in een separaat popup venstertje laten afspelen zonder lange wachttijden (progressive download), maar je kunt ze ook gewoon ter download aanbieden op je site. Vrijwel iedereen zal je gedownloade bestand probleemloos kunnen afspelen (zelfs op een Mac of op een Linux systeem, mits voorzien van de juiste add-ons).