abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54734506
Hoi,

Ik wil een stukje muur donkerrood verfen.
Welk soort en merk verf kan ik het beste kopen om de meeste kans te maken dat het in een paar keer dekt? Er zit roze ( ) verf op waterbasis onder.
Liefst niet al te duur, de echte schildersmerken kan ik niet betalen.
pi_54734538
Verf voor de muur
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 11:20:12 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54734582
Je kunt toch ook een duur merkkleurtje uitzoeken die je mooi vind en het dan met eigen merk verf laten mengen bij de praxis e.d?
Ik heb hier de kleur "kus" van VTwonen op de muur, die vind ik nog steeds erg mooi.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54734708
Ik had begrepen dat Praxis-mengverf niet in een paar keer dekt, maar dat je het dan een keer of zes zou moeten doen?
En ik heb ook al ergens gezien dat je beter synthetische muurverf zou kunnen nemen?
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:41:43 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54735072
Bij mij werkte de mengverf van de gamma beter dan die zooi van VT wonen...
Donkerblauw was in 1 keer donkerblauw.
pi_54735089
ik heb een rode muur van het huismerk van de karwei, had 2 of 3 lagen nodig, maar zit heel mooi
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 11:45:17 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54735141
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij werkte de mengverf van de gamma beter dan die zooi van VT wonen...
Donkerblauw was in 1 keer donkerblauw.
Ik had de verf van VTwonen en ik moest het twee rollen maar toen was het ook erg mooi, er zat overgens een witte muur onder
De kleur is wel super

Maar wij hebben ook wel mengverf gebruikt en die vond ik ook niet slecht inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54735667
Hmm, niet echt eensgezindheid.
Dan wordt het toch maar huismerkverf, dat scheelt weer cash.
Dank voor jullie meningen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:13:24 #9
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54735703
Ik ben voor m'n zwarte muur gegaan voor het "in een blik" merk.
Ik ga naar huis.
pi_54738027
Rood op de muur

Maar om het echt mooi te krijgen zijn toch 4 lagen nodig

Het schijnt te helpen als de onderlaag geel is ipv wit, dan dekt rood makkelijker. Maar zowel de schouw als een band op de slaapkamer heb ik 4 keer moeten doen. Na 3 keer was het mooi, maar 4 keer is echt mooier, een veel diepere kleur.
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:16:00 #11
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_54738142
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:20 schreef senesta het volgende:
Ik heb hier de kleur "kus" van VTwonen op de muur, die vind ik nog steeds erg mooi.
Ey, die hebben wij ook
Erg mooi inderdaad!
Dekte ook goed. We moeten hem alleen over gaan verven nu omdat we bij het maken van een toogje een stuk muur moesten slopen

Beetje crappy foto:
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_54768167
Bij ons was het na 2 keer echt goed dekkend, op wit vlies-behang als ondergrond. De kleur hebben we laten mengen bij de lokale verf-boer, omdat de karwei/gamma e.d de juiste kleur niet uit de mengmachine kregen.
Scheren is voor schapen!
pi_54841061
tvp
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_54842527
Inmiddels zitten er twee lagen verf op en lijkt het nog helemaal nergens naar.
Ik kan niet wachten om laag drie en vier er op te smeren.
pi_54877903
Laag drie had ook nog niet het gewenste effect...

Dat brengt me bij mijn volgende vraag: welk merk tape kan ik het best gebruiken om af te plakken?
Ik heb nu goedkope zut genomen en daarmee trek ik de verf en de beits van het hout af (ondanks dat ik dat direct na het schilderen doe, en pas net voor het schilderen op kozijnen en plintjes plak).
Dat vind ik best een beetje jammer...
Los ik dat op met een duurdere tape? En welk merk dan? En kan ik dat gewoon bij de Fixet om de hoek halen?

Alvast dank voor de geboden hulp.
pi_54878370
Ga op zoek naar 'low-tack' tape. Is wat duurder en lijkt niet te werken, maar dat werkt uiteindeliujk heel goed.

Of geen bier drinken de avond er voor en met vaste hand schilderen.
pi_54878651
Ik ben meer van de rode wijn dan van het bier, dus dat kan het niet zijn.

Dank je voor de tip!
Is dat van die tape die in eerste instantie niet lijkt te willen plakken?
pi_54878679
als je het mij vraagt, een professionele schilder,donkerrood is de moeilijkste kleur om te texen.Heeft met het pigment in de mengkleur te maken. vooral als de huidige kleur op de muur licht of wit is.Je moet echt 3 a 4 lagen aanbrengen om de kleur goed uit te laten komen.Mijn advies voor jou is om naar de verfkampioen te gaan. Ben daar al jaren klant en die hebben goede verf voor een redelijke prijs. Ook geven ze jou perfect advies over de kleur ,de latex en het materiaal en de methode om te texen kunnen vertellen. Donkerrode latex lijkt trouwens zodra gemengd een beetje rose maar dat kleurt donker op zodra het opdroogt. bij de verfkampioen ben je voor donkerrode tex voor 5 liter (ongeveer goed voor 30 vierkante meter) ongeveer E 32,50 kwijt. Vertrouw de online schilder en ga naar de verfkampioen. weinig geld, perfect advies (wat je vaak niet kan verwachten bij de praxis,gamma etc. hebben er vaak de ballen verstand van) en je komt er helemaal oke uit vriend. Groetjes de online schilder
schilder
pi_54878839
Ik geloof dat ik te laat kom? In elk geval ik had el cheapo Steenrood Latex van de Hema en die pakt mooi uit, levert een mooi warme kleur op (zitten 2 lagen op) en iedereen die hier komt zegt het mooi te vinden. Ben er erg tevreden mee
pi_54878841
wat betreft tape, mensen texen vaak eerst het plafond,is ook goed.maar gewone tape trekt op een pas getexte plafond of muur de pas aangebrachte laag latex eraf.daarom moet je voor pas getexte muren en plafonds altijd BLAUWE TAPE gebruiken. die laat de nieuwe laag zitten en hoef je niet alles overnieuw te doen want alleen randjes op nieuw texen geeft kleur verschil de rest van de oppervlakte die al gedaan is. succes mensen, hoop dat ik kon helpen. Groetjes
schilder
pi_54879386
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:33 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Laag drie had ook nog niet het gewenste effect...
Ik heb hier een witte spachtelputzmuur rood geverft, dat was ook niet echt een succes, de verf kwam niet in de putjes terecht, waardoor je een mooi rood/wit geheel kreeg. Verdunde verf bracht uiteindelijk de oplossing

Ik weet niet wat het probleem bij jou precies is, maar misschien heb je er wat aan
pi_54879405
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:39 schreef reddevil124 het volgende:
wat betreft tape, mensen texen vaak eerst het plafond,is ook goed.maar gewone tape trekt op een pas getexte plafond of muur de pas aangebrachte laag latex eraf.daarom moet je voor pas getexte muren en plafonds altijd BLAUWE TAPE gebruiken. die laat de nieuwe laag zitten en hoef je niet alles overnieuw te doen want alleen randjes op nieuw texen geeft kleur verschil de rest van de oppervlakte die al gedaan is. succes mensen, hoop dat ik kon helpen. Groetjes
Onzin!

De blauwe tape is een tape die UV bestand is. Wat zoveel betekent dat je het langer kunt laten zitten en dan toch nog kunt verwijderen. De kleefkracht is exact hetzelfde als normale schilderstape en dus trek je je verf er mee af.
pi_54879759
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:55 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Onzin!

De blauwe tape is een tape die UV bestand is. Wat zoveel betekent dat je het langer kunt laten zitten en dan toch nog kunt verwijderen. De kleefkracht is exact hetzelfde als normale schilderstape en dus trek je je verf er mee af.
kleefkracht is idd misschien hetzelfde, maar hier gaat het juist om de hechting van het plaksel, gewone tape hecht zich meteen vast aan de oppervlakte, blauwe tape NIET. Is daarom ook makkelijker te verwijderen en is daarom ook een ideale uitkomst bij pas geverfde en getexte oppervlaktes. Zoek maar op op het internet. Groetjes
schilder
pi_54879950
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:05 schreef reddevil124 het volgende:

[..]

kleefkracht is idd misschien hetzelfde, maar hier gaat het juist om de hechting van het plaksel, gewone tape hecht zich meteen vast aan de oppervlakte, blauwe tape NIET. Is daarom ook makkelijker te verwijderen en is daarom ook een ideale uitkomst bij pas geverfde en getexte oppervlaktes. Zoek maar op op het internet. Groetjes
Ik hoef niet te zoeken op internet, ik ben ervaringsdeskundige. Ik heb me dus 2 weken geleden zo'n rolletje van een euro of 6 aan laten smeren, dat zou het moeten zijn.

Helaas, de latex trok ik er zo af. Daarna gewone low-tack gebruikt, en je raadt het al, dat werkte
  woensdag 28 november 2007 @ 10:18:24 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54886348
Zo, flinke discussie weggehaald.

Graag NIET overnieuw beginnen, eventuele meningsverschillen over tape en/of verf kunnen prima op een normale manier besproken worden zonder heel hard SPAM of IK WEET HET BETER te roepen.

Game on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')