Weet niet of hier al een topic over is...
maar is het al bekend of er dit jaar weer een kerstactie komt, en waar de opbrengst naartoe gaat? Ik heb namelijk een erg leuk idee hiervoor.
Gisteren ben ik samen met mijn vriend naar Pieterburen geweest, naar de zeehondencreche Lenie 't Hart. Hier hebben we een beetje kunnen zien wat de zeehondencreche eigenlijk precies doet, en we waren alletwee van mening dat deze creche best veel meer aandacht en geld zou kunnen krijgen dan ze momenteel krijgen.
Wist je dat 60% van de zeehondenpopulatie is overleden door een mysterieuze zeehondenziekte? De zeehondencreche doet daar in samenwerking met verschillende universiteiten onderzoek naar.
Toen wij er gisteren waren, was er net een nieuw zeehondje binnengebracht. Eén hoopje ellende, hoestend, kuchend, triest in een hoekje opgerold van stress. Ik dacht, hier moeten we wat voor gaan doen, bijvoorbeeld met alle fokkers samen!
Voor een bedrag van ¤500,= kan je een zeehond adopteren, en het lijkt me leuk om dit met fok te gaan doen als kerstactie. En dan niet één, maar zoveel mogeljik zeehonden te adopteren. Voor dit bedrag mag je het zeehondje ook een naam geven, en mogen er één of twee mensen aanwezig zijn als het zeehondje na 3 á 5 maanden weer in de vrije zee wordt uitgezet.
Is het een idee om met z'n allen deze kerst een stel zeehonden te adopteren?