abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2008 @ 11:08:42 #76
70532 loveli
N
pi_55868254
Je hebt een paar opties. Een ervan is dat je de rest van je leven laat verpesten door dit probleem. Dat heb ik bij mensen zien gebeuren en geloof mij, het is het niet waard. Een andere optie is dat je begint met het slikken van finasteride. Bij veel mensen wordt daarmee het kaalwordingsproces geremd en soms is er hergroei te zien.
Als het niet werkt zit er echt maar een ding op en dat is acceptatie (of camouflagemiddelen, maar dat wil je niet).

In tussentijd kun je jezelf dwingen om met je geschoren kop rechtop te gaan lopen en doen alsof je ervoor gekozen hebt. Hier ben ik, niemand doet me wat! Jij bent jij, met of zonder haardos. Of woont bij jou je persoonlijkheid een paar centimeter buiten je schedeldak?
crap in = crap out
pi_55871030
alopecia ariata heeft mijn vader ook gehad.

Mijn pa is alleen niet helemaal kaal geworden, na een hele tijd ging het beter en hij heeft er nu geen last meer vab. Heeft gewoon nog haar. Dus het kan over gaan. Succes
pi_55877979
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:47 schreef capibara het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk praten, jij bent kaal "by choice". Dat zou ik ook wel willen.
Dan is het toch opgelost, of bedoel je dat je dat wel zou willen willen oid ?
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:30:07 #79
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_55879163
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:38 schreef TeChNo2 het volgende:
Je batterij doet het niet.
pi_55879458
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:30 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Je batterij doet het niet.
Ja ik geloof het ook...
Gelukkig zonder haar
pi_55965548
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:38 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de keuze die je hebt. Als jij morgen denkt: "ik neem weer een volle bos met lang haar " dan heb je die optie. Iemand die kaal wordt heeft die optie niet, die blijft een 'kale'. En als die kale dat wel vind, levert dat meestal niet echt mooie beelden op . Of heb jij voorbeelden waar dat wel het geval is?

mssn toch maar aan doe chemische rotzooi , misschien heeft het ook nog leuke bijwerlkingen tijdens het uitgaan

Kaal worden vind ik echt STOM. Als ik een bekende gast op tv zie die voor de bijl gaat, doet me dat goed. Dat is eigenlijk helemaal erg, maar het is wel zo .
Fuck wat gaat het snel!
pi_55977504
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:39 schreef Alicey het volgende:
De dokter heeft gelijk. De enige manier om het een halt toe te roepen is anti-androgenen, maar dat is weer niet zo best voor je vruchtbaarheid.
En zelfs dan is het nog maar te hopen dat die middeltjes aanslaan, want garanties zijn er absoluut niet.
pi_55977544
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:41 schreef SHE het volgende:
leuk, dat heeft mijn broertje ook...bloedmooie knul met onverstoorbaar haarverlies. 2 keer kop moeten laten kaalscheren omdat het er anders sneu uit zag.
Waarom ziet het er sneu uit? Als je het gewoon kort houdt en een klassiek kapsel neemt, dan staat een kalend kapsel ook goed.
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:41 schreef SHE het volgende:
Toch wel vreemd, zoveel jonge mannen ineens met alopetia.
Is niet vreemd, is heel logisch.
pi_55977664
Ik zelf ontspring de dans van het kaal worden ook niet, heb ik al in de gaten. Was eerst even slikken, maar op een gegeven moment accepteer je het en is het niet zo'n probleem meer. Zeker niet wanneer je naar de buitenwereld kijkt en de helft van je geslachtsgenoten hetzelfde lot ziet ondergaan. Oke, leuk is het nog steeds niet, maar ik denk dat wanneer het bij mij echt begint op te vallen, de medische wetenschap wel met iets effectiefs op de proppen is gekomen. En anders maar pech. Ik ga in ieder geval niet van die dubieuze hormoonmanipulerende shit slikken, die kunnen nogal ongewenste effecten teweegbrengen.
pi_55977703
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:24 schreef floris.exe het volgende:

dubieuze hormoonmanipulerende shit slikken, die kunnen nogal ongewenste effecten teweegbrengen.
Zoals ?
pi_55977779
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zoals ?
Gynecomastia (bijvoorbeeld borstgroei), zoek maar eens op gynecomastia en finasteride... geloof mij, dat wil je echt niet meemaken .
pi_55977859
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:29 schreef floris.exe het volgende:

Gynecomastia (bijvoorbeeld borstgroei), zoek maar eens op gynecomastia en finasteride... geloof mij, dat wil je echt niet meemaken .
Pfff... krijg je ook van bier, tietjes .
In het exotische geval dat dat zou gebeuren, stop je gewoon met de finasteride, simpel.

Nog meer enge verhalen ?
pi_55977996
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Pfff... krijg je ook van bier, tietjes .
In het exotische geval dat dat zou gebeuren, stop je gewoon met de finasteride, simpel.
En dan? Dan blijft het er zitten. Je denkt toch niet dat het weer weg gaat vanzelf ?
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:33 schreef DennisMoore het volgende:
Nog meer enge verhalen ?
Hoezo nog meer enge verhalen ? Ik heb natuurlijk ook enige onderzoek verricht naar deze zaken toen ik net ontdekte dat ik kaal zou worden en in paniek raakte. Er is niets engs aan, het zijn gewoon de feiten: het kan positief uitpakken zonder bijverschijnselen, of andersom, of er gebeurt gewoon niets. Het is niet zo dat wanneer je kaal wordt en je gebruikt finasteride, dat je dan gegarandeerd de dans ontspringt , ook al willen velen dat dan graag geloven natuurlijk.

Of is het zo dat je het zelf gebruikt en dat ik je nu wat onzeker heb gemaakt ?
pi_55978121
-edit: doe normaal

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 12-01-2008 19:06:37 ]
pi_55978234
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:40 schreef floris.exe het volgende:

En dan? Dan blijft het er zitten. Je denkt toch niet dat het weer weg gaat vanzelf ?
Uhuh, volgens wiki hoef je het bij die aandoening pas na een paar jaar te 'verwijderen':

"Endocrinological attention may help during the first 2-3 years. After that window, however, the breast tissue tends to remain and harden, leaving surgery (either liposuction, gland excision, skin sculpture, reduction mammoplasty, or a combination of these surgical techniques) the only treatment option."
quote:
Hoezo nog meer enge verhalen ? Ik heb natuurlijk ook enige onderzoek verricht naar deze zaken toen ik net ontdekte dat ik kaal zou worden en in paniek raakte. Er is niets engs aan, het zijn gewoon de feiten: het kan positief uitpakken zonder bijverschijnselen, of andersom, of er gebeurt gewoon niets. Het is niet zo dat wanneer je kaal wordt en je gebruikt finasteride, dat je dan gegarandeerd de dans ontspringt , ook al willen velen dat dan graag geloven natuurlijk.
Tuurlijk, uit onderzoek blijkt dat het niet bij iedereen evenveel effect of überhaupt effect heeft. En bij 2% (meen ik?) kunnen er effecten optreden als een verminderd libido, droge lippen. En die bijverschijnselen verdwijnen weer zodra je stopt met finasteride.

Ik gok dat er véle véle miljoenen mannen finasteride slikken, soms ivm haarverlies, soms ter voorkoming van prostaatvergroting (zie het medicijn Proscar). Dus zo gevaarlijk zal het goedje niet zijn .
quote:
Of is het zo dat je het zelf gebruikt en dat ik je nu wat onzeker heb gemaakt ?
'k Slik het wel met regelmaat ja (niet trouw iedere dag trouwens), en volgens mij word ik er de laatste jaren iig niet kaler op. Voornaamste punt is eigenlijk dat ik niet weet of dat nou door dat spul komt of niet . Maar als ik naar (groot)vader, oom en neven kijk, dan heb ik ze al verslagen .
pi_55978430
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
'k Slik het wel met regelmaat ja (niet trouw iedere dag trouwens), en volgens mij word ik er de laatste jaren iig niet kaler op. Voornaamste punt is eigenlijk dat ik niet weet of dat nou door dat spul komt of niet . Maar als ik naar (groot)vader, oom en neven kijk, dan heb ik ze al verslagen .
Dat is inderdaad lastig, want je hebt geen vergelijkingsmateriaal: je weet niet hoe het zou zijn geweest, wanneer je nooit finasteride zou hebben geslikt. Maar goed, mooi dat het in ieder geval erg langzaam gaat bij je . Hoe ver is het bij jou gevorderd als ik vragen mag?
pi_55978564
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:00 schreef floris.exe het volgende:

Dat is inderdaad lastig, want je hebt geen vergelijkingsmateriaal: je weet niet hoe het zou zijn geweest, wanneer je nooit finasteride zou hebben geslikt.
Maar baat het niet, ik geloof ook niet dat het (mij) schaadt .
quote:
Maar goed, mooi dat het in ieder geval erg langzaam gaat bij je . Hoe ver is het bij jou gevorderd als ik vragen mag?
Qua haarlijn/inhammen, zie fotoboek. Nergens kalende plekken ook.

'k Is alleen wel veel 'dunner' geworden, je kijkt eerder op de huid. En dat merk ik doordat ik bij 'tzelfde tondeuse-standje opzij en in de nek sneller huid zie, en doordat ik geen flinke kuif meer kan boetseren, het moet met wat meer 'beleid'. Maarja, dan vergelijk ik met toen ik 20-25 was ofzo, en da's denk ik geen eerlijke vergelijking .

Als 't zo blijft, ben ik iig dik tevreden, want een hoofd voor een kale kop heb ik helaas niet.
pi_55978842
DennisMoore, ik zou inderdaad niet zeggen dat je kalend bent, ziet er goed uit! Ik vind overigens wel dat kaal je goed staat, maar het gaat er om waar je je zelf het beste bij voelt.

Ik zelf vind sommige patronen van kaal worden best mooi, afhankelijk van onder andere het resterende haar. Sommigen hebben van nature heel dun en piekerig haar en dan lijkt het niet wanneer je het laat zitten, terwijl er elders kale plekken ontstaan. Maar wanneer je het hebt zoals bijvoorbeeld Jeroen van Inkel (vooral ook dat grijze vind ik erg mooi), dan zou ik daar best mee kunnen leven. Ik zelf zal het in ieder geval nooit helemaal kaal scheren of milimeteren.
pi_55979067
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:18 schreef floris.exe het volgende:

DennisMoore, ik zou inderdaad niet zeggen dat je kalend bent, ziet er goed uit! Ik vind overigens wel dat kaal je goed staat, maar het gaat er om waar je je zelf het beste bij voelt.
Thanks . Maar ik schaar mezelf dan ook niet onder 'kalend' eigenlijk, 't is misschien gewoon ehm... ter voorkoming ofzo. En op die foto gaat het idd wel, maar 'k heb nogal een torpedovormig alien hoofd als 't kaal is.
quote:
Ik zelf vind sommige patronen van kaal worden best mooi, afhankelijk van onder andere het resterende haar. Sommigen hebben van nature heel dun en piekerig haar en dan lijkt het niet wanneer je het laat zitten, terwijl er elders kale plekken ontstaan. Maar wanneer je het hebt zoals bijvoorbeeld Jeroen van Inkel (vooral ook dat grijze vind ik erg mooi), dan zou ik daar best mee kunnen leven. Ik zelf zal het in ieder geval nooit helemaal kaal scheren of milimeteren.
Nouja, ik denk eigenlijk dat vrijwel iedere kale(nde) man er beter uitzag mét een volle bos haar. Maar sommige mannen hebben zo'n goeie kop dat kaal/gemillimeterd best heel goed staat, vooral natuurlijk als je ze niet anders kent. En er zijn lui bij wie het echt staat (de Wentworth Miller-achtigen enzo).

En ik ben het er ook wel mee eens dat er wat té snel naar de tondeuse gegrepen wordt, terwijl het ook prima kan staan om het gewoon langer te laten en wat naar achteren te kammen ofzo. Zie bijvoorbeeld een Nicolas Cage of Anthony Hopkins. Dat staat toch wat 'beschaafder' dan wanneer ze 't eraf zouden scheren.

pi_55979073

TS, wat je ook doet of gaat doen, dit is iig niet de oplossing
pi_56040737
De dichtheid van mijn haardos wordt ook steeds minder. Als het echt erg wordt overweeg ik serieus een of andere laserbehandeling. Ik heb namelijk altijd halflang haar en kort staat mij gewoon echt niet. Dus...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_56043335
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:29 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Maar een paar % van de finasteride gebruikers heeft last van gyno.

En finasteride is best safe

Misschien toch maar eens wat beter researchen
BlaBlaBla
pi_56044429
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 04:26 schreef ssebass het volgende:

De dichtheid van mijn haardos wordt ook steeds minder. Als het echt erg wordt overweeg ik serieus een of andere laserbehandeling.
Lijkt in je fobo anders een flink volle bos! Wel een groot voorhoofd .
quote:
Ik heb namelijk altijd halflang haar en kort staat mij gewoon echt niet. Dus...
Denk dat daar de meningen wel over verschillen .
pi_56093720
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Lijkt in je fobo anders een flink volle bos! Wel een groot voorhoofd .
[..]

Denk dat daar de meningen wel over verschillen .
Ja alleen zijn die foto's al van minimaal 4 jaar geleden. Maargoed het is ook nog niet zo erg maar het wordt wel duidelijk dunner.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_56095571
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 01:37 schreef capibara het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de keuze die je hebt. Als jij morgen denkt: "ik neem weer een volle bos met lang haar " dan heb je die optie. Iemand die kaal wordt heeft die optie niet, die blijft een 'kale'. En als die kale dat wel vind, levert dat meestal niet echt mooie beelden op . Of heb jij voorbeelden waar dat wel het geval is?

mssn toch maar aan doe chemische rotzooi , misschien heeft het ook nog leuke bijwerlkingen tijdens het uitgaan

Kaal worden vind ik echt STOM. Als ik een bekende gast op tv zie die voor de bijl gaat, doet me dat goed. Dat is eigenlijk helemaal erg, maar het is wel zo .
Jij bent echt grappig
* theKiD hoopt dat het snel doorzet bij je
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')