abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54683958
Afgelopen driekwart jaar opeens last gekregen van haaruitval. Ben daarvoor naar de docter gegaan en die heeft bloed geprikt etc. Heb gisteren de uitslag gehad.

Zegt die rukker: "Ik heb goed nieuws, je bent een kerngezonde jongen. De reden waarom je haaruitval hebt is heel normaal. Je hebt alopetia......... (kan de term niet precis herinneren), je wordt gewoon kaal en dat is heel normaal bij mannen. Gewoon lekker kort houden en volgend jaar ofzo als het door heeft gezet haal je de tondeuze erover.". Wat een eikel zeg, hij was zelf iets van 35 en hardstikke kaal .

tondeuze erover?!?!?!!? wtf...... Ik heb vrijwel al mijn kale(nde) vrienden wel een paar keer goed in de zeik gezet en maak vaak grappen over kalende gasten . Het kan gvd niet zo zijn dat ik daar ook last van heb. Dat gaat dus echt niet gebeuren . Ik wil echt niet tot die groep 'kale gasten' horen .

In januari heb ik een feest van mijn oude voetbalclub. Dan moet ik mijn bos weer terug hebben . Weet iemand wat voor medicijnen er zijn om dit probleem snel een halt toe te roepen (haartransplantaties hoef je niet mee aan te komen, zover gaat het niet komen)?

[ Bericht 1% gewijzigd door capibara op 18-11-2007 00:55:50 ]
Fuck wat gaat het snel!
pi_54684083
De dokter heeft gelijk. De enige manier om het een halt toe te roepen is anti-androgenen, maar dat is weer niet zo best voor je vruchtbaarheid.
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:41:00 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_54684134
leuk, dat heeft mijn broertje ook...bloedmooie knul met onverstoorbaar haarverlies. 2 keer kop moeten laten kaalscheren omdat het er anders sneu uit zag.
Toch wel vreemd, zoveel jonge mannen ineens met alopetia.
pi_54684145
propecia
pi_54684211
En je verwacht via Fok doorgelinkt te worden naar een Nigeriaanse internetsjamaan die speciale apenplacenta creme verkoopt tegen de haaruitval?

Volgens mij kan je het beter gewoon accepteren. Want als je kaal wordt is er niks ergers dan mensen die dat gaan verhullen met combovers en andere ongein.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_54684243
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:41 schreef schatje het volgende:
propecia
Duur maar effectief
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_54684251
Welkom op FOK!
Je eerste post

Vertel eens.... zijn er meerdere mensen in je familie die kaal of kalend zijn?
Vader, Opa, ooms?
pi_54684311
Een tondeuze.

Sorry, maar zoals hierboven gezegd: goedkope, instant-remedies zijn er niet voor, en als je zelf uitstraalt dat het je niks uitmaakt, doen anderen er ook niet moeilijk over.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54684343
Naar ik meen bestaat er wel een goed product tegen. Alleen is het pleksgewijze kaalheid, of malepattern kaalheid?
Zyggie.
pi_54684345
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:47 schreef Nosh het volgende:
en als je zelf uitstraalt dat het je niks uitmaakt, doen anderen er ook niet moeilijk over.
Bij deze is dat mislukt.
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:16:42 #11
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_54684943
Als je nog wat haar hebt kun je hairextensions proberen. Of inplantaten.
ada fare stop stalking me
pi_54685944
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:34 schreef capibara het volgende:
Afgelopen driekwart jaar opeens last gekregen van haaruitval. Ben daarvoor naar de docter gegaan en die heeft bloed geprikt etc. Heb gisteren de uitslag gehad.

Zegt die rukker: "Ik heb goed nieuws, je bent een kerngezonde jongen. De reden waarom je haaruitval hebt is heel normaal. Je hebt alopetia......... (kan de term niet precis herinneren), je wordt gewoon kaal en dat is heel normaal bij mannen. Gewoon lekker kort houden en volgend jaar ofzo als het door heeft gezet haal je de tondeuze erover.". Wat een eikel zeg, hij was zelf iets van 35 en hardstikke kaal .

tondeuze erover?!?!?!!? wtf...... Ik heb vrijwel al mijn kale(nde) vrienden wel een paar keer goed in de zeik gezet en maak vaak grappen over kalende gasten . Het kan gvd niet zo zijn dat ik daar ook last van heb. Dat gaat dus echt niet gebeuren . Ik wil echt niet tot die groep 'kale gasten' horen .

In januari heb ik een feest van mijn oude voetbalclub. Dan moet ik mijn bos weer terug hebben . Weet iemand wat voor medicijnen er zijn om dit probleem snel een halt toe te roepen (haartransplantaties hoef je niet mee aan te komen, zover gaat het niet komen)?
ik zou zeggen ga eens naar een surinaamse toko
die lui weten alles over haar!
Ik meen het die hebben middeltjes en ideetjes wil je niet weten!
Onze shampoo is totaal niet goed voor onze hoofdhuid bv..
vit b is enorm belangrijk voor je haar
dus het complex he!
Grijs worden komt bv door een tekort aan vit b complex
en kaal worden idem
flink je hoofdhuid masseren helpt
flink kammen elke dag want veel mannen hebben zoiets van oei niet aan trekken straks wordt ik kaal
nee juist wel!
doorbloeding etc!
Ik heb ooit een 2 urig gesprekje gehad in een surinaamse toko met een dame van 70 die had nog pikzwart haar van haarzelf en mega lang haar!
Ze heeft me zoveel verteld echt amazing!
Die weten pas alles over ons haar! Koop daar eens een shampoo, ons water is nml erg kalkrijk en verstopt porieen e.d
doen!
oh ja en je hoofdhuid insmeren met vaseline is heel goed voor je haar en hoofdhuid
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 18 november 2007 @ 00:05:01 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54685990
Zou me niets verbazen als je een vitamine B tekort hebt.
pi_54686012
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:44 schreef Rekkie het volgende:

Vertel eens.... zijn er meerdere mensen in je familie die kaal of kalend zijn?
Vader, Opa, ooms?
Nee geen van allen. Dat moet toch een garantie zijn.

Ben ook helemaal geen type om me haar te verliezen, staat me veel te goed! Maar goed te horen dat er oplossingen zijn, gelukkig . kaal worden is echt geen optie

Het lijkt ook wel of kale mannen het direct opvalt als je haar dunner wordt. kijken ze met zo'n vreedzame glimlach je kapsel in, de rukkers! Wellicht dat iemand die tot die groep behoort dit voorgevoel kan bevestigen..............

[ Bericht 6% gewijzigd door capibara op 18-11-2007 00:36:15 ]
Fuck wat gaat het snel!
  zondag 18 november 2007 @ 02:59:06 #16
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_54687910
In het begin schrok ik er van. Maar nu scheer ik mijn kop gewoon kaal. Maakt me niet zoveel uit. Zeker wil ik wel eens graag zo'n dikke bos haar zoals ik vroeger had. Maar er zijn genoeg dingen in mijn leven die anderen ook wel willen.

Je kunt nou eenmaal niet alles hebben.
Horrible Cunt!
  zondag 18 november 2007 @ 03:03:47 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54687943
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:34 schreef capibara het volgende:
Ik heb vrijwel al mijn kale(nde) vrienden wel een paar keer goed in de zeik gezet en maak vaak grappen over kalende gasten . Het kan gvd niet zo zijn dat ik daar ook last van heb. Dat gaat dus echt niet gebeuren . Ik wil echt niet tot die groep 'kale gasten' horen .
Het leven is rechtvaardig, kale!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 18 november 2007 @ 03:10:16 #18
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_54687995
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:39 schreef Alicey het volgende:
maar dat is weer niet zo best voor je vruchtbaarheid.
Geen probleem. Als ik de OP zo lees lijkt het me toch het beste dat het zich niet voortplant.
pi_54688233
1 van de sterkte combi's is

FInasteride + Minoxidil.

Finasteride kun je je laten voorschrijven door de huisarts, minoxidil meestal niet.

Ik heb zelf nog minoxidil te koop, als je hier serieus interesse in hebt moet je me even een pmmetje sturen, en dan laat ik je wel wat lezen wat minoxidil nu eigenlijk is en doet.
BlaBlaBla
pi_54688774
Ik kan me nog een aflevering van Kassa hierover herinneren:
quote:
Haargroeimiddelen werken niet 9-12-2000

Kaalheid is big business. In Nederland is van alles te krijgen. En als je de verpakkingen en bijsluiters moet geloven, hoeft niemand kaal te zijn. Dat de meeste middelen niet helpen, daarvan zijn in ons land heel veel getuigen: 3 miljoen mensen kampen met kaalheid. En zeker niet alleen mannen.
Liefst 40% van de vrouwen heeft last van overmatige haaruitval en de industrie springt daar handig op in. Er is van alles te koop bij drogisterijen, apotheken, kappers en natuurlijk ook via internet.

Ids Boersma is als dermatoloog verbonden aan het Albert Schweizerziekenhuis in Zwijndrecht. Hij legt uit dat er veel vormen van kaalheid bestaan. De bekendste twee zijn de ‘alopecia areata’ en de ‘alopecia androgenetica’. De laatste wordt ook wel ‘mannelijke kaalheid’ genoemd, omdat het wordt veroorzaakt door het mannelijke hormoon testosteron dat omgezet wordt in dihydrotestosteron. Aangezien vrouwen minder testosteron hebben dan mannen, hebben vrouwen minder last van deze vorm van kaalheid.

Boersma vertelt dat het normaal is dat je 100 haren per dag verliest. Een haar groeit gemiddeld vier jaar, tenzij je, en dat is erfelijk bepaald, teveel van het hormoon dihydrotestosteron hebt. In dat geval wordt je haargroei versneld. Een haarzakje kan maximaal 25 keer een haar produceren en dan is het op. Groeit je haar de normale vier jaar, dan is er niets aan de hand, maar als je haar te snel groeit dan kun je op je 20ste kaal zijn.

Mannen hebben veel testosteron rond de kruin en bij de inhammen. Dat zijn dan ook de plekken waar zij het eerste kaal worden. Vrouwen daarentegen worden over de hele bovenkant van de schedel geleidelijk kaal.

Er bestaan veel fabels waarom mensen kaal worden. Zo zou je kaal worden als je vaak een pet of hoofddoek draagt of teveel met je hoofd draait als je slaapt; als je je haar verft, permanent of te hard borstelt. “Allemaal onzin” zegt Boersma. Volgens de dermatoloog kan het haar wel broos worden en afbreken, maar dan groeit het wel weer aan. Ook het gebruik van een ‘verkeerde’ shampoo wordt door hem ontkracht. Het is wel mogelijk dat je tijdelijk je haar verliest door een allergische reactie. Verkeerde voeding kan in zeldzame gevallen kaalheid veroorzaken, bijvoorbeeld als je te weinig ijzer hebt.

Zwangere vrouwen hebben vaak een weelderige haardos. Als je zwanger bent heb je namelijk meer oestrogeen (vrouwelijke hormoon) waardoor het mannelijke testosteron minder invloed heeft. Vrouwen in de overgang hebben juist meer mannelijk hormoon, en lopen daardoor een groter risico op kaal worden.

Dermatoloog Boersma benadrukt dat er wat hem betreft maar drie werkzame medicijnen op de markt bestaan. “Als u mij 1000 middeltjes geeft, gooi ik er 997 weg”, aldus Boersma, die uitsluitend medicijnen voorschrijft waarvan wetenschappelijk is bewezen dat ze werken. Dus alle shampoos lotions, elixers, capsules en speciale schedeloliën zijn voor een marketingtruc. En dat kan in de duizenden guldens lopen. Dergelijke middeltjes werken volgens de dermatoloog hoogstens haarversterkend of houden wellicht vocht vast, waardoor je meer volume krijgt.

Dat er zo veel te koop is, heeft volgens Boersma vooral te maken met de wanhoop van kalende mensen, die er alles voor over hebben om hun haar terug te krijgen.

De drie medicijnen die volgens Boersma werken zijn te koop bij de kapper of via je huisarts op recept. Het eerste middel is Regaine met het werkzame bestanddeel ‘minoxidil’. Het tweede haargroeimiddel bevat 'aminexil’. Je koopt het bij de Kérastase kapper onder de naam 'aminexil innovation' of bij de apotheek onder de naam 'dercos' van Vichy. Het derde werkzame medicijn is propecia of finasteride. Voor dit middel kunt u terecht op diverse sites op internet. Als u één van beide namen intikt in een zoekmachine, vindt u diverse internetpagina's waar het product te koop is. Let wel: Het middel is nog niet getest en goedgekeurd voor de Nederlandse markt. Het middel is niet geschikt voor vrouwen. KASSA! is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de levering en/of het gebruik van dit middel.

Alternatieven voor het gebruik van deze medicijnen zijn het dragen van een haarwerk of het uitvoeren van een haartransplantatie. Hieraan zijn echter hoge kosten verbonden en vaak wordt alsnog het gebruik van medicijnen aangeraden omdat anders je getransplanteerde haar alsnog te snel uitgegroeid is.

Boersma raadt iedereen met kaalheidproblemen aan contact op te nemen met een goede kapper of met de huisarts.

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 november 2007 @ 08:52:14 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54688824
Typisch natuurlijk, en je kan ook wel op je vingers natellen dat zulke haar-terug-groei shit niet werkt. Dan waren de haar-transplant-chirurgen namelijk allang failliet geweest.
pi_54692197
quote:
Op zondag 18 november 2007 08:52 schreef Slarioux het volgende:
Typisch natuurlijk, en je kan ook wel op je vingers natellen dat zulke haar-terug-groei shit niet werkt. Dan waren de haar-transplant-chirurgen namelijk allang failliet geweest.
Er bestaan ook geen haar terug groei middelen, het enigste wat er wel bestaat zijn middelen waardoor je langer je haarstatus kunt laten behouden, en die middelen kunnen soms wat hergroei geven maar dat is per persoon verschillend.

Verder is kan Boersma wel mooi praten, maar uiteindelijk schrijft hij je alleen maar finasteride voor in zijn dure prive kliniek.
BlaBlaBla
  zondag 18 november 2007 @ 13:43:11 #23
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54692446
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:30 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Er bestaan ook geen haar terug groei middelen, het enigste wat er wel bestaat zijn middelen waardoor je langer je haarstatus kunt laten behouden, en die middelen kunnen soms wat hergroei geven maar dat is per persoon verschillend.

Verder is kan Boersma wel mooi praten, maar uiteindelijk schrijft hij je alleen maar finasteride voor in zijn dure prive kliniek.
uiteraard, maar wie wil er nou een bosje schaamhaar op zijn kop? Dan ben ik nog liever kaal
  zondag 18 november 2007 @ 13:47:08 #24
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_54692520
ik weet niet of het helpt bij deze ''ziekte''
biergist schijnt de haargroei sterk te bevorderen. Kan geen kwaad om het eens uit te proberen. Potje met biergist tabletten is maar paar eurotjes bij kruidvat dacht ik
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_54692783
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:43 schreef Slarioux het volgende:

[..]

uiteraard, maar wie wil er nou een bosje schaamhaar op zijn kop? Dan ben ik nog liever kaal
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Stel je hebt NW2 inhammen, + wat diffuus haaruitval, nou als je dan begint met minox en finasteride dan kan het zijn dat je langer op NW2 blijft zitten, en je overige haaruitval stopt en zelfs hergroei kijkt.

En hoe langer je je haar kunt behouden hoe beter, vooral op de kruin zodat je eventueel in de toekomst een HT kan overwegen met een techniek die veel verder is dan nu.

Maar, als je nu al helemaal kaal bent, en je gaat er dan mee beginnen, tjaaa dan is het te laat.
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')