2e hit googlequote:Deze naam kreeg de soort vanwege het transporteren van de sla per trein van de west naar de oostkust waarbij voor de houdbaarheid een berg ijs op de sla werd gedaan.
leuke draai, maar niet waarquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:24 schreef EricT het volgende:
IJsbergsla ;
Zeer krokante sterk gekropte soort sla. Lang bewaarbaar.
Is via de Amerikaanse keuken naar ons toe gekomen. De sla kan tot drie weken bewaard worden in de koelkast. De bladeren zijn enigszins doorzichtig en geven de indruk bevroren te zijn, vandaar de naam ijsbergsla.
http://www.keukentheorie.net/Bladgroenten.html
de Questquote:
quote:De banaan krijgt zijn kromme vorm doordat door de zwaartekracht de bloemtros naar beneden gaat hangen, maar de vruchten naar boven blijven groeien (geotropie). Het heeft dus niets met het 'groeien naar het licht' te maken. Jarenlang worden er al grapjes over gemaakt, o.a. een liedje van André van Duin 'het bananen lied'.
Dan zouden veel meer producten ijsberg moeten heten.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:26 schreef SHE het volgende:
omdat de slasoort van ver moest komen en men ijs op de sla legde om het langer te behouden.
Daarom dus > ijsbergsla
quote:zo werd dit ras genoemd naar Bintje Jansma
Ik moest lachen..quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:44 schreef Pakspul het volgende:
Omdat het woord appel al door iets anders werd gebruikt.
Het een sluit het ander niet uit. Alleen omdat het met ijs bewaard werd lijkt me weinig grond om ijsberg in de naam te verwerken, maar in combinatie met het glazige uiterlijk ligt dat meer voor de hand.quote:
Je hebt echt nog nooit van Wiki gehoord hequote:Op zaterdag 17 november 2007 14:51 schreef SCH het volgende:
Wie was Bintje Jansma dan wel niet?
Die vraag speel ik graag door naar Ferdinand Bordewijk.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:48 schreef SCH het volgende:
Waarom heet een bintje, bintje?
CUL staat voor culinesse, en niet voor cultuurquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar komt de naam K3 vandaan?
- Omdat de voornamen alledrie met een K beginnen: Kristel, Karen en Kathleen
Ik zie toch echt ONZ staanquote:Op zaterdag 17 november 2007 15:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
CUL staat voor culinesse, en niet voor cultuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |