abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54672138
“Mama, ik wil een knuffel voor Kerst.”
Een grote bruine teddybeer glimlachte uitnodigend naar me vanachter de winkelruit. Zijn armen wijd, zijn lichtgekleurde buik vroeg om geaaid te worden.
“Is goed, Timmetje,” zei mamma terwijl ze me voorttrok aan m’n hand. Haar naaldhakken tikten nog sneller tegen de stoeptegels. “Kom nou, mama moet nog werken. Je mag nu gezellig naar de juf van het kinderdagverblijf. Dat vind je leuk toch?”
Ik wilde terug. Ik wilde een knuffel.
“Dan krijg je misschien warme chocolademelk. Dat is lekker met deze kou.”

Helemaal alleen stond ik daar op het plein, te wachten op papa. Met mijn dikke bruine sjaal om en mijn grote mooie Elmo-muts op. Ik leunde tegen het ijzeren hek aan. De kou drong door mijn jas heen maar ik bleef staan. Waar bleef papa?
“Ben je hier nou nog steeds?” Juf Natasja kwam naar buiten gelopen, ingepakt in hele dikke kleding. “Heeft je papa je nog niet opgehaald? Kom,” ze stak een dikke handschoen uit, “dan gaan we je papa bellen. En wil je nog wat warme chocola?”

Daar was hij dan eindelijk, papa. Ik zag hem al van ver aan komen lopen. Zijn lange zwarte jas hing half open, zijn haar zat door de war, de veters van zijn linker schoen zaten los en zijn broek was gekreukt. Nogal niet-netjes voor papa.
“Waarom ben je zo laat papa?”
“Lange dag gehad Timmetje. Ik had nog een late afspraak.”
“Ik stond daar helemaal alleen… Maar gelukkig gaf de juf me warme chocolademelk.”
“Fijn jongen.”

Ik stapte in het kinderzitje achterin papa’s grote auto. Echt een monster is dat. Zo een als er in mijn kast zit, maar dan groter. Enorme witte ogen aan de voorkant, en altijd glimmende tanden. Gelukkig is papa zijn baasje en hoef ik voor deze niet bang te zijn. We reden de parkeergarage uit.
“Ik heb honger papa!”
“Dat is mooi, Timmetje. Ik wou net langs de McDonalds, want mama en ik gaan uit eten vanavond.”
“Ik wil geen McDonalds!” Ik keek hem boos aan in het spiegeltje boven de voorruit. “Ik had gister ook al een Happy Meal. En vorige week ook al!”
Papa zuchtte. “Wat wil je dan?”
“Ik wil tosti’s!”
We stonden stil voor een stoplicht. Papa dacht even na. Het stoplicht sprong op groen en hij sloeg rechtsaf. “Kan je die ook kopen bij de McDonalds?”

Ik nam maar een hapje van mijn patatje. Ik had totaal geen honger, haalde de verrassing uit het doosje en liet het poppetje over tafel lopen. Hij stootte tegen de nog onaangeroerde hamburger. Opeens ging de deur open, mama kwam binnen.
“Eindelijk,” zuchtte papa. Hij stond op en gaf mama een kus. “Waar bleef je, we moeten opschieten!”
“Werk, Joris, dat weet je best. Ik ga Tim even naar bed brengen.” Ze liep naar me toe, pakte me bij m’n hand en bracht me naar boven. Ze trok m’n kleding uit, gaf me mijn pyama en keek op haar horloge. “Ik moet gaan,” zei ze. “Als er wat is, kan je me bellen. Dat weet je, hè?” Ik knikte. Ze stond op, liep naar de deur en deed het licht uit.
“Mama,” zei ik, “ik wil een knuffel voor Kerst.”
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:38:02 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54672334
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2007 @ 13:39:58 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54672371
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef EnGCatjuh het volgende:

Daar was hij dan eindelijk, papa. Ik zag hem al van ver aan komen lopen. Zijn lange zwarte jas hing half open, zijn haar zat door de war, de veters van zijn linker schoen zaten los en zijn broek was gekreukt. Nogal niet-netjes voor papa.
Dus omdat pappa een sex-afspraak had was hij te laat
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:40:26 #4
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_54672377
Bijzonder goed
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 november 2007 @ 13:45:51 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_54672470
Geen happy end ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54672502
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:45 schreef tong80 het volgende:
Geen happy end ?

Moet dat? Vind het niet bij dit verhaal passen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 november 2007 @ 13:48:04 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_54672522
Je hebt gelijk, is ok zo

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54672698
slechte eindes lezen leuker
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54673387
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
.

Treffende beschrijving van de huidige tijdsgeest. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54711897
Heeft iemand verder nog opbouwend commentaar op de schrijfstijl, inhoud, etc?
pi_54712879
Ik vind dat Tim voor een klein jongetje wat volwassen woorden en zinnen gebruikt: 'glimlachte uitnodigend', 'onaangeroerde hamburger', 'kleding', 'kou drong door mijn jas heen'.
pi_54713329
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
Een grote bruine teddybeer glimlachte uitnodigend naar me vanachter de winkelruit. Zijn armen wijd, zijn lichtgekleurde buik vroeg om geaaid te worden.
“Is goed, Timmetje,” zei mamma terwijl ze me voorttrok aan m’n hand. Haar naaldhakken tikten nog sneller tegen de stoeptegels. “Kom nou, mama moet nog werken. Je mag nu gezellig naar de juf van het kinderdagverblijf. Dat vind je leuk toch?”

Helemaal alleen stond ik daar op het plein, te wachten op papa. Met mijn dikke bruine sjaal om en mijn grote mooie Elmo-muts op. Ik leunde tegen het ijzeren hek aan. De kou drong door mijn jas heen maar ik bleef staan. Waar bleef papa?
“Ben je hier nou nog steeds?” Juf Natasja kwam naar buiten gelopen, ingepakt in hele dikke kleding. “Heeft je papa je nog niet opgehaald? Kom,” ze stak een dikke handschoen uit, “dan gaan we je papa bellen. En wil je nog wat warme chocola?”

“Ik stond daar helemaal alleen… Maar gelukkig gaf de juf me warme chocolademelk.”
“Fijn jongen.”

Ik stapte in het kinderzitje achterin papa’s grote auto. Echt een monster is dat. Zo een als er in mijn kast zit, maar dan groter. Enorme witte ogen aan de voorkant, en altijd glimmende tanden. Gelukkig is papa zijn baasje en hoef ik voor deze niet bang te zijn. We reden de parkeergarage uit.
“Ik heb honger papa!”
“Dat is mooi, Timmetje. Ik wou net langs de McDonalds, want mama en ik gaan uit eten vanavond.”
“Ik wil geen McDonalds!” Ik keek hem boos aan in het spiegeltje boven de voorruit. “Ik had gister ook al een Happy Meal. En vorige week ook al!”
“Ik wil tosti’s!”
We stonden stil voor een stoplicht. Papa dacht even na. Het stoplicht sprong op groen en hij sloeg rechtsaf. “Kan je die ook kopen bij de McDonalds?”

Ik nam maar een hapje van mijn patatje. Ik had totaal geen honger, haalde de verrassing uit het doosje en liet het poppetje over tafel lopen. Hij stootte tegen de nog onaangeroerde hamburger. Opeens ging de deur open, mama kwam binnen.
“Eindelijk,” zuchtte papa. Hij stond op en gaf mama een kus. “Waar bleef je, we moeten opschieten!”
“Werk, Joris, dat weet je best. Ik ga Tim even naar bed brengen.” Ze liep naar me toe, pakte me bij m’n hand en bracht me naar boven. Ze trok m’n kleding uit, gaf me mijn pyama en keek op haar horloge. “Ik moet gaan,” zei ze. “Als er wat is, kan je me bellen. Dat weet je, hè?” Ik knikte. Ze stond op, liep naar de deur en deed het licht uit.
Ik vind dat je erg scheutig bent met het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden. Dat leest vermoeiend. (ik ben halverwege gestopt met het markeren van die woorden, ik hoop dat je ziet wat ik bedoel).

edit: ik weet ook neit waar die codes vandaan komen, ik heb de dikgedrukte woorden dus gemarkeerd.
pi_54713347
Ok, bedankt voor de kritiek. Ik ga er naar kijken
pi_54713645
Een kind dat de MC-Donalds weigert komt nogal ongeloofwaardig over . Een duur restaurant zo beter zijn, daar willen kinders niet heen.
pi_54713777
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:12 schreef tequi3 het volgende:
Een kind dat de MC-Donalds weigert komt nogal ongeloofwaardig over . Een duur restaurant zo beter zijn, daar willen kinders niet heen.
Dat vind ik nu juist goed overkomen. Zo van: dit kind is blijkbaar aal zovaak naar de mc donalds gesleept, dat het het leuke er niet meer van inziet. Zo dramatisch is de situatie.
pi_54714930
Ik hield/hou ook niet van de McDonalds. Dus zo gek vond ik het niet.

+ Wat hierboven gezegd wordt.
pi_54734768
Heb een paar kleine veranderingen aangebracht aan de hand van het commentaar hier. Beter zo?

Een grote bruine teddybeer glimlachte naar me van achter de winkelruit. Zijn armen wijd; zijn lichtgekleurde buik vroeg om geaaid te worden.
“Is goed, Timmetje,” zei mamma terwijl ze me voorttrok aan m’n hand. Haar naaldhakken tikten nog sneller tegen de stoeptegels. Haar knieën trilden. Ze trillen altijd als mama haast heeft. “Kom nou, mama moet nog werken. Je mag nu gezellig naar de juf van het kinderdagverblijf. Dat vind je leuk toch?”

Helemaal alleen stond ik daar op het plein voor de overblijf, wachtend op papa. Met mijn dikke sjaal om en mijn mooie Elmo-muts op. Hij lacht altijd, ik word er vrolijk van. Ik leunde tegen het ijzeren hek aan. De kou drong door mijn jas heen maar ik bleef staan. Waar bleef papa?
“Ben je hier nou nog steeds?” Juf Natasja kwam naar buiten gelopen, ingepakt in hele dikke kleding. “Heeft je papa je nog niet opgehaald? Kom,” ze stak een handschoen uit, “dan gaan we je papa bellen. En wil je nog wat warme chocola?”

Daar was hij dan eindelijk, papa. Ik zag hem al van ver aan komen lopen. Zijn lange zwarte jas hing half open, zijn haar zat door de war, de veters van zijn linker schoen zaten los en zijn broek was gekreukt. Nogal niet-netjes voor mijn papa.
“Fijn jongen.”

“Ik heb honger papa!”
“Ik wil tosti’s!”

Ik nam maar een hapje van mijn patatje. Ik had totaal geen honger, haalde de verrassing uit het doosje en liet het poppetje over tafel lopen. De hamburger die nog steeds op tafel lag, hield hem tegen. Opeens ging de deur open, mama kwam binnen.
Ik pakte het speeltje op. Zijn benen bewogen onder mijn hand. Het kietelde.
“Werk, Joris, dat weet je best. Ik ga Tim even naar bed brengen.” Ze liep naar me toe, pakte me bij m’n hand en bracht me naar boven. Ze trok m’n kleding uit, gaf me mijn pyama en keek op haar horloge. “Ik moet gaan,” zei ze. “Als er wat is, kan je me bellen. Dat weet je, hè?” Ik knikte en drukte het McDonaldsspeeltje tegen me aan. Ze stond op, liep naar de deur en deed het licht uit.
pi_54780956
ik moet stiekem huilen om je verhaal
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54788461
Ik weet niet hoe precies je het wil hebben, maar deze zin viel mij op:

"Ik stapte in het kinderzitje achterin papa’s grote auto. Echt een monster is dat."

Volgens mij verwijst 'monster' nu naar 'het kinderzitje'...
pi_54789214
Wow.
pi_54789220
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:31 schreef LifeIsMusic het volgende:
Ik weet niet hoe precies je het wil hebben, maar deze zin viel mij op:

"Ik stapte in het kinderzitje achterin papa’s grote auto. Echt een monster is dat."

Volgens mij verwijst 'monster' nu naar 'het kinderzitje'...
Nee, naar de grote auto.

Mochten mensen trouwens de behoefte krijgen om puntjes te geven... de link staat in mn sig. Ik zou het heel erg waarderen.

Verder nog bedankt voor alle complimentjes in het topic.
pi_54789746
Timmetje wilde alleen maar een knuffel, meer niet.
Hij had ipv daarvan een pappa en mama, die alleen maar druk bezig waren met andere dingen, ipv met hem.
En die knuffel hoefde niet eens een knuffel als die beer te zijn, maar gewoon twee armen om hem heen, die hem aandacht en wat meer "warmte" gaven.
Zo lees ik het in ieder geval.
pi_54790488
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee, naar de grote auto.

Mochten mensen trouwens de behoefte krijgen om puntjes te geven... de link staat in mn sig. Ik zou het heel erg waarderen.

Verder nog bedankt voor alle complimentjes in het topic.
Ik bedoelde grammaticaal gezien verwijzen. Iedereen begrijpt natuurlijk wat er staat (dat je de auto bedoelt), maar als je de zin gaat ontleden, zul je zien dat monster niet naar de auto verwijst. Ik denk dat ze bij schrijf-wedstrijden ook naar dat soort dingen zullen kijken, maar zoals ik al zei, ik het is maar hoe precies je het wil hebben. :p
pi_54790518
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:04 schreef LifeIsMusic het volgende:

[..]

Ik bedoelde grammaticaal gezien verwijzen. Iedereen begrijpt natuurlijk wat er staat (dat je de auto bedoelt), maar als je de zin gaat ontleden, zul je zien dat monster niet naar de auto verwijst. Ik denk dat ze bij dit schrijfwedstrijden ook naar dat soort dingen zullen kijken, maar zoals ik al zei, ik het is maar hoe precies je het wil hebben. :p
Er had inderdaad "Dat is echt een monster." moeten staan denk ik.

Maar ok, laten we het op kindertaal houden
pi_54843407
Ik vind het juist wel prettig, die bijv. naamwoorden. Maakt het levendiger om te lezen

Een mooi verhaal, wel een beetje kort of is er een limiet?
Goede onderwerpkeuze, is een thema dat bij mij iig erg leeft. Erg 'leuk' ook, die dubbelzinnige opvatting van 'knuffel'.

Goed gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')