Euh... mirrorring is RAID 1, niet RAID 0.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:30 schreef NED het volgende:
Errrr...... gewoon Windows installeren op 1 schijf en daarna via disk management deze opgeven als mirror.
Dan gaat ie alles kopieren en dan moet het werken.
Als je dan je eerste HDD eruit trekt of die gaat stuk dan moet je even handmatig de boot.ini aanpassen
ik denk niet dat de TS data kwijt wil...quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:36 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
als er 1 schijf kapot gaat ben je je data kwijt. En dat wil TS dus.
IMHO vraag je er wel om, als je RAID 0 gebruikt. Maar goed, daar ging het hier niet om.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:38 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ik denk niet dat de TS data kwijt wil...
Dit heb ik ook al gedaan, maar hij zegt in het Raid menu voordat je windows laat, dat je de HDD " bootable" moet maken, dit wil niet helemaal lukken...quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:37 schreef BroesWillems het volgende:
Zeg ie bij de setup van windows dat ie geen HD kan vinden? Dan moet je in het begin van de setup F6 drukken(staat wel onder in beeld). Dan kun je een diskette met RAID drivers inladen en kun je windows wel installeren...
Je moet je RAID 0 puur voor het besturingssyteem gebruiken, dan loopt het als een tierelier, belangrijke data kun je idd beter op een andere schijf zetten...quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:40 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
IMHO vraag je er wel om, als je RAID 0 gebruikt. Maar goed, daar ging het hier niet om.
?? begrijp niet wat je bedoeld, maar misschien met je in je bios je 'boot priority devices' even in goede volgorde zetten, en kijken of je schijfen er überhaupt wel tussen staan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:40 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Dit heb ik ook al gedaan, maar hij zegt in het Raid menu voordat je windows laat, dat je de HDD " bootable" moet maken, dit wil niet helemaal lukken...
Lijkt me dat je gewoon raid 5 pakt dan. die lijkt me toch sneller. Raid 10 kost je zoveel harddisks.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
het mooiste is natuurlijk RAID 10, striping & mirror. Snelheidswinst en betrouwbaarheid.
Bij Vista ging het bij mij juist makkelijker dan bij een XP installatie, omdat je dan gewoon met je DVD/CD drivers in kunt laden, werkt direct.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:47 schreef Chinless het volgende:
Wil je toevallg Vista installeren? want dat probleem heb ik met vista ook! Ik moest namelijk persee een losse hadd als system disk maken (file van 160k). met XP heb ik dat probleem niet.
Ja, maar meer HD's is natuurlijk wel stoerder...quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Lijkt me dat je gewoon raid 5 pakt dan. die lijkt me toch sneller. Raid 10 kost je zoveel harddisks.
Het al dan niet bootable zijn van de raid schijf-set bepaal je niet in het raid-configuratie menu: daar zorgt Windows zelf voor. Wel dien je in het bios de raid-set op te nemen in het rijtje van apparaten waar eventueel van ge-boot kan worden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:40 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Dit heb ik ook al gedaan, maar hij zegt in het Raid menu voordat je windows laat, dat je de HDD " bootable" moet maken, dit wil niet helemaal lukken...
Nee. Enkel de driver/het stuurprogramma voor de raid-controller is noodzakelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:56 schreef jslavenburg het volgende:
Ik ga windows XP pro installeren, en hij ziet de schijf wel in mijn Bios boot sequence als 1 hd, maar de windows installatie ziet hem niet. Moet service pack 2 soms bijgeleverd zijn bij de install?
Goeiemorge NEDquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:34 schreef jslavenburg het volgende:
ik wil raid 0 draaien, en niet raid 1 ;-) sorry dat ik dat niet had vermeld
Edit: Wel vermeld in TT, Raid 1 is mirror, Raid 0 is 2 HD's worden 1 grote.
Raid 0 voor je OS werkt niet echt sneller dan een single disk hoor, je hebt lage accestimes nodig en die verhoog je juist door je schijven in een raid0 te zetten. Ik heb zelf 2 raptors hangen voor mijn operating system. Eerst hingen die in raid0, nu in single disk (1tje voor het os, een 2de voor de programma's) en hij is nu sneller dan als ze in raid0 hingen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:42 schreef BroesWillems het volgende:
Je moet je RAID 0 puur voor het besturingssyteem gebruiken, dan loopt het als een tierelier, belangrijke data kun je idd beter op een andere schijf zetten...
en schijfverspillend, je kan dan beter voor Raid5 gaan op een deftige controller.quote:het mooiste is natuurlijk RAID 10, striping & mirror. Snelheidswinst en betrouwbaarheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |